V
vierailija
Vieras
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006117577.html
Hyvä kirjoitus, joka kannattaa lukea kokonaan.
Kun itse opiskelin vierastin asuntosäätiön soluja koska niihin arvottiin kämppikset, mutta nykyään kuulemma siitäkin on luovuttu eli kaverukset voivat hakea yhteisen solukämpän, johon ei ulkopuolisia tule. Ei siis tarvitse enää vuokrata yksityiseltä, jos haluaa asua itse hyväksi katsomansa kämppäkaverin kanssa.
Hyvä kirjoitus, joka kannattaa lukea kokonaan.
Jokainen tietenkin asuu mieluiten yksiössä ja mieluiten Helsingin keskustassa, mutta kokonaan oma juttunsa on miksi veronmaksajien pitäisi erityisesti tukea sitä. On ihan älytöntä, että samaan aikaan kun on tuhansia ihmisiä, jotka eivät löydä minkäänlaista kohtuuhintaista asuntoa, on solukämppiä tyhjillään kun opiskelijat eivät halua muuttaa niihin.Käytämme siis joka vuosi lähes kaksi kertaa enemmän rahaa opiskelijoiden sangen korkeatasoisten asumistoiveiden täyttämiseen kuin luonnonsuojeluun. Ja jos he kaikki olisivat asuneet soluasunnossa, olisimme säästäneet kahdeksassa vuodessa puoli miljardia veronmaksajien rahaa.
Kun itse opiskelin vierastin asuntosäätiön soluja koska niihin arvottiin kämppikset, mutta nykyään kuulemma siitäkin on luovuttu eli kaverukset voivat hakea yhteisen solukämpän, johon ei ulkopuolisia tule. Ei siis tarvitse enää vuokrata yksityiseltä, jos haluaa asua itse hyväksi katsomansa kämppäkaverin kanssa.