Parisuhteeseen miehen kanssa eikä meillä ole yhteistä kieltä. Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kommunikoiminen on hankalaa, mutta rakastamme toisiamme. Yhteistä kieltä ei ole, mies ei osaa englantia eikä suomea. Ymmärrän miehen äidinkieltä vasta muutaman sanan verran, mutta tiedän miehen olevan se oikea kielimuurista huolimatta. Miten saada parisuhde toimimaan ja mikä olisi paras ratkaisu kielen oppimisen kannalta?

giphy.gif

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Zariza
Opetelkaa viittomaan.
Toivottavasti olet varautunut mahdollisiin kulttuuritörmäyksiin, niistä kun _saa_ tämän tästä lehdistä lukea.

Elekieli ja google kääntäjä ovat käytössä. Viittomakieltä tuskin tarvitaan, koska mies ei ole invalidi ja mitä tulee kulttuuritörmäyksiin, niin asumme miehen kotimaassa. Kiitos kuitenkin huolenpidosta! ;)
Ei ne kulttuuritörmäykset siitä minnekään katoa, tai toki riippuu siitä miten lähellä olet hänen kulttuuriaan ja hän sinun tai miten alistuvainen olet jne...
psst invaliidit eivät tarvitse viittomakieltä, vaan sitä käyttävät kuulovammaiset sekä myös ihmiset joiden on vaikea muodostaa äidinkielellään ymmärrettäviä sanoja ja pienet lapset joilla on puheenkehityksessä viivästymiä.

Elekieli ja google kääntäjä ovat käytössä. Viittomakieltä tuskin tarvitaan, koska mies ei ole invalidi ja mitä tulee kulttuuritörmäyksiin, niin asumme miehen kotimaassa. Kiitos kuitenkin huolenpidosta! ;)
No mikä tässä sit oli se sun ongelma jos kerran kielimuurin ootte ratkassu? Koulun penkille vaan lisäks. Meinaatko ettei kulttuuritörmäyksiä voi tulla muissa maissa kun Suomessa?

• Tykkää
Reactions: Elena777
Ei ne kulttuuritörmäykset siitä minnekään katoa, tai toki riippuu siitä miten lähellä olet hänen kulttuuriaan ja hän sinun tai miten alistuvainen olet jne...
psst invaliidit eivät tarvitse viittomakieltä, vaan sitä käyttävät kuulovammaiset sekä myös ihmiset joiden on vaikea muodostaa äidinkielellään ymmärrettäviä sanoja ja pienet lapset joilla on puheenkehityksessä viivästymiä.

Ei meillä ole ongelmia kulttuurin kanssa. Kielimuuri ainoastaan tuottaa pienoisia hankaluuksia. Alistuvainen? Mitä hittoa tarkoitat? Ei mies ole jälkeenjäänyt eikä hänellä ole puheenkehityksessä viivästymiä. Mies ei myöskään alista minua.

Ei meillä ole ongelmia kulttuurin kanssa. Kielimuuri ainoastaan tuottaa pienoisia hankaluuksia. Alistuvainen? Mitä hittoa tarkoitat? Ei mies ole jälkeenjäänyt eikä hänellä ole puheenkehityksessä viivästymiä. Mies ei myöskään alista minua.
No automaattisesti ensiksi tulee ajateltua, että kyseessä on muslimi mies...

mutta anyway sanoit, että miehesi on oppinut vasta muutaman sanan suomeksi, eikös se mene vähän niin että hänen kotimaassaan kun kerran asutte, niin sunhan se pitäis nopeeta opetella miehesi äidinkieli?

No automaattisesti ensiksi tulee ajateltua, että kyseessä on muslimi mies...

mutta anyway sanoit, että miehesi on oppinut vasta muutaman sanan suomeksi, eikös se mene vähän niin että hänen kotimaassaan kun kerran asutte, niin sunhan se pitäis nopeeta opetella miehesi äidinkieli?

Mistä vedit muslimin? Ei mies ole muslimi! Opettele lukemaan! En sanonut, että mies on oppinut muutaman sanan suomea vaan itse osaan miehen äidinkieltä muutaman sanan. Mies ei osaa sanaakaan suomea. Opiskelen itsenäisesti miehen äidinkieltä, koska haluan meidän kommunikoivan samalla kielellä.

Ei ole ratkaistu kokonaan, koska emme pysty kirjoittamaan emmekä puhumaan samalla kielellä. Olen kohdannut kultturitörmäyksiä ainoastaan Suomessa, mutta ongelmia on kaikkialla.
No eikö kieltä kannattais sitten opiskella? Eikö olis kannattanu opiskella JO ENNEN kuin muuttaa yhteen? Mitä kieltä mies puhuu?

• Tykkää
Reactions: Elena777
Mistä vedit muslimin? Ei mies ole muslimi! Opettele lukemaan! En sanonut, että mies on oppinut muutaman sanan suomea vaan itse osaan miehen äidinkieltä muutaman sanan. Mies ei osaa sanaakaan suomea. Opiskelen itsenäisesti miehen äidinkieltä, koska haluan meidän kommunikoivan samalla kielellä.
Miten te olette tavannut ja päätyneet muuttamaan yhteen jos ette edes samaa kieltä puhu? Mä oon luullu et tuo on enemmän thaikkujen ja postimyyntimorsianten ongelma...

Rauhoitu.
Eiks olis ollut asiaa opetella ennen avioitumista edes perussanat miehen kielellä? Niin ja kyllähän sun miehenkin kannattais opetella suomenkieltä.

Emme asu Ruotsissa, emme Norjassa emmekä Virossa ja mies ei ole venäläinen. Miksi ajattelet, että mies olisi venäläinen? Mies on aasialainen.
Kazakstan,turkmenistan,uzbekistan,japani, kiina,korea,mongolia,venäjä,brunei, filippiinit,indonesia, laos,malesia, singapore,thaimaa, vietnam,afganistan,bangladesh,intia,nepal,pakistan,sri lanka bhutan,myanmar,kambodza,brunei,kirgisia,arabiemiirikunnat,armenia,azerbaidzan,bahrain,egypti,georgia,irak,iran,israel,jemen,jordania,kuwait,kypros,libanon,oman,qatar,saudi-arabia,syyria,turkki???

Mistä sä tiedät että se tykkää/rakastaa kun ei ole yhteistä kieltä? mitä jos se on yrittänyt saada sinua pois sen elämästä, muuttamaan pois etkä tajua vaan yhtään mitään.