The Ketju kirjautuneille - tervetuloa

r0s
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
r0s
Jos olisin veneilyihmisiä niin toi puinen fiskari olis aikalailla mun näköinen paatti.

Mun papalla oli meriläinen-versio. Sekin oli pinnoitettu lasikuidulla mutta sisäpuolella puu vielä näkyi.

Lapsuudessa kesä ei ollut kesä ellei päässyt sillä merelle, saanut yöpyä saaressa teltassa, uida niin että puoli sukua on laiturilla kyyvahteina (siellä oli paljon käärmeitä jotka uivat rannassa) ja ellei se paatinrahjus jättänyt meitä ainakin kertaalleen jonkinlaiseen pulaan.

Ehkä nostalgista ja ehkä aika kultaa muistot mutta toisaalta kalaa tuli ja saaressa kasvui suolaheinää ja ruohosipulia ja niillä pärjäsi aika pitkälle. Mä voisin vaikka muuttaa veneeseen!
 
Mä vaikka talvenkin. Vaikka patti ois trailerin päällä. :ROFLMAO:
Mulla on makuupussikin missä pitäisi selvitä kahdenkymmenen asteen pakkasessa. Ja uskon että selviää ksoka parilla pakkasateella sitä on pakko pitää auki ettei tuu hiki.
Mulla saattais talvella tulla koti-ikävä, mutta kyllä loppukeväästä syksyyn vois asua ihan hyvin...tuollanen asumissysteemi olis kyllä jo unelma!:love:
 
r0s
Mulla saattais talvella tulla koti-ikävä, mutta kyllä loppukeväästä syksyyn vois asua ihan hyvin...tuollanen asumissysteemi olis kyllä jo unelma!:love:

No joo, voisin mäkin ehkä olla siitä kun vene nostetaan marraskuussa, huhtikuulle kunnes taas sulaa, maissa vaikka yksiössä jos kesä ois luksusta.

Pitäisi vaan hankkia lisäksi pressusauna ku ei moiseen pikkuveneeseen oikeaakaan mahdu.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
No joo, voisin mäkin ehkä olla siitä kun vene nostetaan marraskuussa, huhtikuulle kunnes taas sulaa, maissa vaikka yksiössä jos kesä ois luksusta.

Pitäisi vaan hankkia lisäksi pressusauna ku ei moiseen pikkuveneeseen oikeaakaan mahdu.
Rahaa vähän enemmän niin sit mahtuu.
https://www.nettivene.com/moottorivene/tracker/737905

Mut jotenkin tommoisessa ei o yhtään samaa fiilistä kuin siinä puufiskarissa.
 
Itse asiassa... vielä kymmenen vuotta sitten suunnitelmissani oli hankkia tommoisen puufiskarin tapainen paatti.
Oli kesämökki sopivasti järven rannalla, tontilla olis ollu tilaa talvisäilytykselle, kesäisin sillä olis ollu kiva hoitaa kauppareissut ja tehdä saariretkiä ja yks motiivi muksuille viihtyä mökillä.
Se oli niin lähellä, että kattelin jo tarjontaa ja suunnittelin venevajan paikkaa.
Se oli vaan yks suunnitelma jonka ero sit torppasi.

Nyt ajatus on muisto vain koska ilman rantamökkiä vene ois mulle vaan rasite jolle olis pakko löytää laituripaikka ja talviteli ja sit kesäisin olla pakosta veneellä kun semmoinen on tullu hankittua.
 
r0s
Huomenia!

Mä en ymmärrä, miten kukaan saa koko egyptiläis-kirjan luettua! Oon joo yrittänyt ja yrittänyt mutta joka kerta olen harpponut sen loppuun ku se on aivan liian hidastempouinen ja tylsä. :ROFLMAO:

Miwluummin luen vaikka Minna Canthin näytelmiä vaikken tykkää näytelmämuotoon kirjoitetuista enkä Canthista.
 
Mä en ymmärrä, miten kukaan saa koko egyptiläis-kirjan luettua! Oon joo yrittänyt ja yrittänyt mutta joka kerta olen harpponut sen loppuun ku se on aivan liian hidastempouinen ja tylsä. :ROFLMAO:
:eek::cry::cry:
*henkäisee syvään ja kiekuu* Ei ees ole:eek:
Koitas lukea Moby Dick:sneaky:, se OLI hidastempoinen:sleep:...tosin luin senkin loppuun ja olin sillon vaan päälle 10v:geek:
Niin joo ja ennemmin syön vaikka raa'an kananmunan kuin luen Minna Canthia:eek:

En mennykkään tänään minnekkään, huomenna vasta...(y)
 
r0s
Hei vaan heiluville!

Vietin aamun kahvitauon käymällä katsomassa katiskat. Näyttäis lounaaksi olevan paistettua ahventa. Osin oli pyydä ja päästä- kalastusta, hauki sai vapauden. Turha sieltä on nostaa enempää kuin minkä syö

Hauet pitääkin päästää mutta kun meidän mutajorpakosta tulee suutaria, ruutanaa ja särkeä ja muuta "roskakalaa" niin pidetään tapana suurimmat surmata ja viedä syrjemmälle rantaan karvaisten ja siivekkäiden syötäväksi.
 
Päivää kettinkiin.

Täällä on tänä aamuna hiukkasen kireää tunnelmaa havaittavissa. Se on ilmeisesti toi auringonpaiste ja lähestyvä vappu kun herättää joissain juopoissa semmoisen piilevän ryyppäys/terassihimon niin se sitten näkyy ja kuuluu.
Sen jotenkin näkee ja aistii, että nyt muutamia janottaa ihan kunnolla.
Olen täs tänä aamuna oppinut jo joitain ihan uusia sanoja joista v**unhirviöperser*nkkarih*mo tarkoittanee "hyvää huomenta".
Tai sitten se tarkoittaa, että siivoajaneitokaisella ei ole mitään asiaa kaatopaikkaa muistuttavaan kämppään. Joka siis pitäisi siivota itse.
 

Yhteistyössä