V
vierailija
Vieras
Vauvan puolella nämä keskustelunaloitukset poistuu aina ääntä nopeammin, harmittaa... etenkin, kun edellisen pitkän ketjun olisi saanut siistittyä ihan poistamalla sieltä muutaman negatiivisen viestin! Paljon oli tullut kysymyksiä sinne ja mielelläni olisin vastannut lisääkin ja suonut keskustelijoille, että olisivat saaneet lukea viimeisimmätkin vastaukset! Mutta ei.
Onko teillä siis kysyttävää romanikulttuurista?
En tietenkään voi vastata kaikkien puolesta, mutta koetan kertoa yleisen näkökulman ja ehkä vähän sitäkin, miten meillä tehdään. Voidaan myös keskustella asiallisesti hankalammista aiheista, esim. erinäköisistä ongelmista, ja miettiä niihin ratkaisuja, syitä ym. Mihinkään rikoksiin en ota kantaa, en osaa.
Minusta:
- Olen 24v nainen, isäni romani ja äitini valtaväestöä, itse elän romanikulttuurissa mutta sopusoinnussa valtaväestön kanssa ja myös valtakulttuurista omaksutut asiat on osa elämääni
- Meillä pieni perhe, itse lähtöisin isosta perheestä, mutta meille ei tule isoa perhettä
- Kotoisin Pohjois-Suomen alueelta, perheen myötä muuttanut toisaalle
- Ammatiltani olen lh, tähtäimessä sosionomiopinnot, tällä hetkellä työelämässä
- Uskon Jumalaan ja käyn välillä helluntaisrk:ssa, mutta en varsinaisesti ole uskossa
- Lapset on (kuten arvastittekin varmaan mun iästä) pieniä, alle kouluikäisiä vielä
t. "tamara"
Onko teillä siis kysyttävää romanikulttuurista?
En tietenkään voi vastata kaikkien puolesta, mutta koetan kertoa yleisen näkökulman ja ehkä vähän sitäkin, miten meillä tehdään. Voidaan myös keskustella asiallisesti hankalammista aiheista, esim. erinäköisistä ongelmista, ja miettiä niihin ratkaisuja, syitä ym. Mihinkään rikoksiin en ota kantaa, en osaa.
Minusta:
- Olen 24v nainen, isäni romani ja äitini valtaväestöä, itse elän romanikulttuurissa mutta sopusoinnussa valtaväestön kanssa ja myös valtakulttuurista omaksutut asiat on osa elämääni
- Meillä pieni perhe, itse lähtöisin isosta perheestä, mutta meille ei tule isoa perhettä
- Kotoisin Pohjois-Suomen alueelta, perheen myötä muuttanut toisaalle
- Ammatiltani olen lh, tähtäimessä sosionomiopinnot, tällä hetkellä työelämässä
- Uskon Jumalaan ja käyn välillä helluntaisrk:ssa, mutta en varsinaisesti ole uskossa
- Lapset on (kuten arvastittekin varmaan mun iästä) pieniä, alle kouluikäisiä vielä
t. "tamara"