H
"hmm"
Vieras
Suurimmalla osalla naisista maitoa tulee jos imetystekniikka on oikea ja juodaan/syödään riittävästi. Suomessa täysimetettää 4kk 30 % äideistä kun Ruotsissa tämä luku on 60 %. Aika huikea ero. Taidetaan siellä enemmän panostaa imetysvalistukseen. Norjassa luvut ovat vielä suuremmat (maailman korkeimmat, kuten myös elinikä kuuluu korkeimpiin) Tietty osa eroista voi myös liittyä siihen että Suomessa on negatiivisempi asenne imettämiseen (esim. Norjassa julkinen imetys on paljon hyväksytympää )
Itse olen todella kiitollinen että sain kunnon imetysohjausta, moni tuntemani nainen ei. Myös neuvolassa kannustettiin 6kk täysimetykseen ja sain sieltä hyviä ohjeita. Lapsi oli minulle ensimmäinen, joten en todellakaan tiennyt mitään imetyksestä. Ennen vanhaan äidit ja isoäidit opettivat, nyt sen kuuluisi olla kätilöitten ja neuvolatätejen tehtävä!
Itse olen todella kiitollinen että sain kunnon imetysohjausta, moni tuntemani nainen ei. Myös neuvolassa kannustettiin 6kk täysimetykseen ja sain sieltä hyviä ohjeita. Lapsi oli minulle ensimmäinen, joten en todellakaan tiennyt mitään imetyksestä. Ennen vanhaan äidit ja isoäidit opettivat, nyt sen kuuluisi olla kätilöitten ja neuvolatätejen tehtävä!