Kysy transsukupuoliselta mitä vain!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ★Tähtisimmu ★
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

★Tähtisimmu ★

Vieras
Jälleen kerran oon täällä tarjoamassa tilaisuutta kysyä niitä tyypillisesti transihmisille ahdistavia, tunkeilevia ja intiimejä kysymyksiä mitä monet aina haluu kysyä mutta kukaan ei halua vastata. Nyt saa kysyä _ihan mitä vaan_ ja vastaan niin hyvin ku pystyn. :D

Taustatietona: Oon 30v transtyttö, silpomaton (= pippelityttö, träppi), silikoniton, aataminomena on höylätty pois, mulla on exän kans 5v lapsi, oon saanu diagnoosin ja alottanu hormonit 2015 ja nykyinen annostus on 100mg spironolaktonia anti-androgeeninä ja 6mg estradioli-hemihydraattia. Henkilötunnus on vaihtunu 2016 joulukuussa.

Aiotko sä leikkauttaa kikkelin pois? Vai haittaako sua että se roikkuu siinä?

Näillä näkymin silpominen ei helpottais mun sukupuoliristiriitaa millään tavalla. En pääse mitenkään yli siitä että biologisesti se on vaan iso haava tälle keholle ja joka kerta ku tunkisin sen dilaatiopuikon sisään, muistasin että se on vaan uudelleenmuotoiltu penis...

En mä siitä erityisemmin nauti, mut 30v se siin on ollu, nii siihen on jossain määrin "tottunu" sanotaanko.. :D

Tunsitko lapsena olevasi väärää sukupuolta? Missä iässä sen huomaa?

Monen tarinaan kuuluu toi että tietää jo lapsena.. mutta mä en "oireillut" mitenkään lapsena. Ollaan äitin kanssa paljon yritetty miettii että näkykö se musta jo lapsena, mutta ollaan päädytty siihen että ei näkyny.

Vuoden 2009 lopussa mulla alko pää sekoomaan entistä enemmän siihen ku kaikki tuntu niin väärältä, kehonmuodot, sosiaaliset odotukset, karvat ja kaikki muu.. Yritin ensin ettii tietoo kromosomipoikkeamista ja todistaa itelleni että mulla on sellane, kun eksyin artikkeliin transsukupuolisuudesta. Sillon aloin tajuamaan että mistä on kyse. :)

Koetko, että sukupuolen kokemuksesi on riippuvainen sukupuolielimistä eli tuleeko leikkaus vielä eteen?

Tässä yksi päivä pohdin tuota kysymysta mielessäni, että mikä ajaa transihmisen leikkaamaan sukupuolielimensä. Kyseessä kun kuitenkin on ulkonäöllinen seikka. Toisaalta ymmärrän sen täysin koska ulkonäkö on tietenkin identiteetin kannalta olennaista. Toisaalta uhraus juuri sukupuolielinten kohdalla on valtavan suuri koska leikkaushan kai tuhoaa suurimmalta osan kyvyn saada fyysistä nautintoa seksistä. Paljon olennaisempi muutos siis kuin aataminomena tai silikonirinnat.

Monen tarinaan kuuluu toi että tietää jo lapsena.. mutta mä en "oireillut" mitenkään lapsena. Ollaan äitin kanssa paljon yritetty miettii että näkykö se musta jo lapsena, mutta ollaan päädytty siihen että ei näkyny.
Kerran todistettiin kaverien kanssa poikien liikuntatuntia. Olivat selvästi alle murrosiän. Ja yksi poika oli ihan selvästi tyttö. Pukeutui kuin poika ja näytti pojalta, mutta kaikki manerismit olivat ihan selvästi tytön. Jokainen meistä teki saman huomion omalla tahollaan ja sitten myöhemmin kun asia tuli puheeksi jokainen vahvisti havainnon. Eli joko se oli tosi omituinen poika tai luultavammin se elää nyt naisena tai jonkinlaisena megahomona. Mutta siitä kyllä huomasi :D . Vaikka sellaista ei lapsena mietikään, niin kyllähän pojat ja tytöt erilaisia ovat.

Koetko, että sukupuolen kokemuksesi on riippuvainen sukupuolielimistä eli tuleeko leikkaus vielä eteen?

Tässä yksi päivä pohdin tuota kysymysta mielessäni, että mikä ajaa transihmisen leikkaamaan sukupuolielimensä. Kyseessä kun kuitenkin on ulkonäöllinen seikka. Toisaalta ymmärrän sen täysin koska ulkonäkö on tietenkin identiteetin kannalta olennaista. Toisaalta uhraus juuri sukupuolielinten kohdalla on valtavan suuri koska leikkaushan kai tuhoaa suurimmalta osan kyvyn saada fyysistä nautintoa seksistä. Paljon olennaisempi muutos siis kuin aataminomena tai silikonirinnat.

Kyllä mä koen että oon ihan tavallinen tyttö -- ilman mitää trans-etuliitteitä. Ei mulla oo "trans-identiteettiä". Toisaalta taas viimeaikoina, tietyssä seurassa, on havainnu että vitsailee paljon sillä että on träppi, niin kai mulle on sitte osittain kehittyny träppi-identiteetti...

Mua ei oo kukaan erehtyny kadulla, kaupassa tai muualla luulemaan pojaks enää moneen vuoteen, ihmiset, joihin oon tutustunu transition jälkeen pitää mua ihan yhtä naaraana ku muitaki tyttöjä ja monesti jengi unohtaa ettei mulla oo menkkoja. Kaikki tää tekee siitä tyttönä elämisestä niin totta, että ei sillä vehkeellä oo niin isoo vaikutusta. Oon 99% tyttö ja ainoo mikä muistuttaa mun XY-kromosomeista (oletamme että mulla ne on niin) on pari surkastunutta pallia ja tyttömuna...

En näillä näkymin oo menossa siis silvottavaks. :)

Laitatko köytätkö peniksesi jotenkin jalkoväliin ettei se näkyisi vai annatko sen olla housuissa vapaana normaalisti? seurusteletko naisten vai miesten kanssa?

Joo, oon rakennellu sellasii "kuristimia" minkä puen pikkareitten alle, niin esim. stringien pitäminen sujuu ongelmitta. :) En voi tosin enää vetää niin lujaa pakettia kasaan, koska siitä on tullu niin kivuliasta. En suosittele kellekkää toiselle transtytölle että kiskoo sillai ku mä on joskus kiskonu. Urologi sano että mun kivekset on yrittäny useasti painua nivuskanavasta taks sinne mistä ne on laskeutunu aikanaan ja mulla on hermoratavaurioita niissä johtimissa ja kaikkee muuta. Että vähän hellävarasemmin olis kandennu kohdella. :D Ei ne nyt usein vihottele, mut välillä on vasen varsinki ihan vammasen kipee...

Tällä hetkellä toisen transtytön kans ja suhde on avoin. Muita kumppaneita on tässä parin kuukauden sisällä ollu sekä poikia että tyttöjä ja sekä trans että cis. :)

Ootko sä huomannut eroa siinä, miten sua kohdeltiin miehenä ja nyt naisena?

Työmarkkinoilla vaikkapa. Tai laskiko palkkasi kun muutuit ulkonäöllisesti tytöksi?

Tällä hetkellä toisen transtytön kans ja suhde on avoin. Muita kumppaneita on tässä parin kuukauden sisällä ollu sekä poikia että tyttöjä ja sekä trans että cis. :)

:)
Onko se toinen transtyttö myös muuttunut miehestä naiseksi, onko hänellä penis vielä? mikä on cis?

Työmarkkinoilla vaikkapa. Tai laskiko palkkasi kun muutuit ulkonäöllisesti tytöksi?

Joo, siis erojahan on vaikka kuinka paljon..! Ensinnäkin, saan kohteliaisuuksia ihan random ihmisiltä kadulla, hiuksista, meikeistä ja muustakin (oon sellane cybergoth-tyylinen) ja myös se että _saa_ vapaasti näyttää ihan miltä haluaa. Pojat ei saa meikata tai olla muuten "liian epämaskuliinisia" tjsp... :D Mulle availlaan ovia, mua lähestytään helpommin ja luontevammin -- esim. kauppojen kassat juttelee paljon enemmän ja sillai lämpimämmin, junissa oon saanu mennä Extra-luokkaan ku ei oo ollu lippua (en usko että ilman tissejä olis toiminu).. ja vaikka mitä. Myös ne negatiiviset puolet on tullu selväks: mua ei kuunnella tai oteta tosissaan porukoissa -- etenkään jos valtaosa / kaikki muut on kundeja. :D Mut vaik se on perseestä, on se tavallaan samalla ihanaa, koska se validoi sitä naiseutta, että oon niinku muutki tytöt. Ristiriitasta mut kuitenki.. :D

Palkasta en tiiä ku en oo ollu töissä sitte vuoden 2007 kesäduunin. Täl hetkel oon kuntoutustuella...

Joo, siis erojahan on vaikka kuinka paljon..! Ensinnäkin, saan kohteliaisuuksia ihan random ihmisiltä kadulla, hiuksista, meikeistä ja muustakin (oon sellane cybergoth-tyylinen) ja myös se että _saa_ vapaasti näyttää ihan miltä haluaa. Pojat ei saa meikata tai olla muuten "liian epämaskuliinisia" tjsp... :D Mulle availlaan ovia, mua lähestytään helpommin ja luontevammin -- esim. kauppojen kassat juttelee paljon enemmän ja sillai lämpimämmin, junissa oon saanu mennä Extra-luokkaan ku ei oo ollu lippua (en usko että ilman tissejä olis toiminu).. ja vaikka mitä. Myös ne negatiiviset puolet on tullu selväks: mua ei kuunnella tai oteta tosissaan porukoissa -- etenkään jos valtaosa / kaikki muut on kundeja. :D Mut vaik se on perseestä, on se tavallaan samalla ihanaa, koska se validoi sitä naiseutta, että oon niinku muutki tytöt. Ristiriitasta mut kuitenki.. :D

Palkasta en tiiä ku en oo ollu töissä sitte vuoden 2007 kesäduunin. Täl hetkel oon kuntoutustuella...

• Tykkää
Reactions: r0s

:)
Onko se toinen transtyttö myös muuttunut miehestä naiseksi, onko hänellä penis vielä? mikä on cis?

Joo, sitä se meinaa kun on TRANStyttö, että on biologisesti (ja oletettavasti kromosomeiltaan myös) poika. Mun kumppani ei oo ihan yhtä pitkään ollu hormoneilla ku minä mutta ihan tyttö se on jo nyt.. <3 ..ja on mun tyttöystävällä penis. Tyttöpenis. ;)

Cis on etuliite, joka tarkottaa käänteistä ku trans. Cistyttö on siis tyttö, joka on biologisesti tyttö, kokee olevansa tyttö ja sillä on tytön pimppi. Cispoika vastaavasti. :)

Puhuit äidistäsi. Missä isäsi on?

Joo, sitä se meinaa kun on TRANStyttö, että on biologisesti (ja oletettavasti kromosomeiltaan myös) poika. Mun kumppani ei oo ihan yhtä pitkään ollu hormoneilla ku minä mutta ihan tyttö se on jo nyt.. <3 ..ja on mun tyttöystävällä penis. Tyttöpenis. ;)

Cis on etuliite, joka tarkottaa käänteistä ku trans. Cistyttö on siis tyttö, joka on biologisesti tyttö, kokee olevansa tyttö ja sillä on tytön pimppi. Cispoika vastaavasti. :)

Ahaa :)

Mä muuten tunnen useammankin aataminomenallisen naisen.

Ja toisekseen muistan kerran pussailleeni Wäiskillä varsin soman trans-ihmisen kanssa. :love:

Yhteistyössä