Mikä vaivaa ihmisiä jotka kuvittelee että parisuhteessa on ok torjua toinen 99/100. Se on henkistä v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kaikesta muusta kyllä väännetään hirvee poru. Mutta sit pihtarit ei tajua sitä että satuttaa tahallaan puolisoaan. Miksi?
jos joku mies sanoo joka päivä naiselle kuinka tämä on ruma ja ärsyttävä, kaikki sanoo että eroa "miehestä" mies on narsisti tms. Mutta sitte saatetaan vuosia torjua toisen aloitukset 99% eikä nähdä mitään vikaa. Halooo!!! Valot päälle.
Toistuva torjunta viestittää=et kelpaa minulle ! Se on henkistä väkivaltaa jos haluton ei ole valmis tekee mitään ongelmalle. Missään isossa asiassa parisuhteessa ei voi päättää yksin vain toinen.

Lyönpä vetoa että moni parisuhde joka hajoaa muka riitojen vuoksi, tai sen takia ettei ole läheisyyttä. Niin lyön vetoa että taustalta löytyy monta monta torjuntaa toisen puolelta.

Olen nainen ,koin miehen puolelta 99.99%
Torjuntaa. Itsetuntoni romahti, en saanut lopulta edes nukuttua aina, koska mietin mikä minussa on vialla. Koin että en ole edes nainen, vaan pelkkä äiti.
Pahinta oli kuitenkin se että mies ei pyynnöstä huolimatta lähtenyt hakemaan apua ongelmaansa=vähät välitti siis miltä musta tunrtui. lopulta mua ahdisti miehen läheisyys, ahdisti kosketus, en halunnut kiihottua yhtään kertaa enää. Joten otin etäisyyttä. Aloin viettää somessa aikaa ensin pakolla, sitten siitä syntyi ajan kanssa jonkinasteinen riippuvuuskin.

Lopulta olin vain ärtynyt ja vihainen, enkä edes halunnut rakastella miehen kanssa.

Sanomattakin selvää että mies on ex ja toivottavasti sellaisena pysyykin!! Edelleen kyllä rakastan häntä, mutta en todellakaan halua rakastaa! Kusipää äijä

Onko sinusta sama sanoa "olet ruma ja ärsyttävä" kuin "en halua seksiä"? Ensimmäinen on toiseen kohdistuva moite, toinen kertoo omasta halusta tai sen puutteesta joka riippuu ensisijaisesti itsestä eikä siitä toisesta.

Siitä olen samaa mieltä että parisuhteessa pitää olla halua huomioida molempien tarpeet tavalla tai toisella. Mutta on typerää sitoa oma itsetuntonsa toisen seksuaaliseen halukkuuteen, joka ei välttämättä liity sinuun mitenkään (jos esim. hormoneissa häikkää, luonnostaan matala libido, haasteita omassa seksuaalisuudessa).

• Tykkää
Reactions: Elena777
Olisiko terapian paikkaa jotta pääsisit itse elämässäsi eteenpäin etkä katkeroituisi yhtään enempää? Koska ette aikaisemmin puhuneet ja käsitelleet asioita silloin kun yhdessä olitte...voihan olla että myös toinen osapuoli koki puoleltasi jotain sellaista mikä jäädytti osaltaan hänen tunteensa. Esim.painostaminen seksiin silloin kun se syystä tai toisesta voi tuntua kumppanista vaikealta.. Myöhäistähän tämä nyt on kummankin osapuolen kanssa mutta kannattaa opetella puhumaan omista tunteistaan ja haluistaan toista syyttämättä sekä keskittyä myös oikeasti kuuntelemaan toista mitä hän sanoo. Ja huomioimaan myös sanaton viestintä mikä voi usein kertoa enemmän.

Parisuhteen kriiseistä kun ei voi syyttää vain toista osapuolta. Kyllä siinäkin on mukana juuri ne kaksi ihmistä.

Oi toki on kaksi, pesin äijän pyykitkin vsikka en olisi jaksanut ja kun vuosien torjunnan jälkeen olin vihainen miehelke enkä kestänyt läheisyyttä niin vittu kyllä olin osasyyllinen siihen että parisuhde loppu.
Mutta mies oli 80% syyllinen parisuhteen ongelmiin. Mä puhuin mies ei kuunnellu eikä välittänyt siitä mitä tarvitsin /tunsin. Kun puhut vuosia seinällä, ei tee mieli enää puhua. Mies sen sijaan ei ikinä puhunut tunteista. Mainitsitkin sanan seksi, niin tää haukkoo henkee sohvalla ku ahdistaa. Käskin mennä terapiaan jotta kykenee normaalisti keskustelemaan asioista , menikö? No ei tietenkään!!!

Olen ollut aiemmin suhteessa jossa sain turpaan, ei sattunut yhtä paljon kuin seksuaalinen torjunta. Niin että pihtarit mars lääkäriin ja joa ei löydy vikaa niin terapiaan.
Jos tulee petetyksi tai jätetyksi kun toinen on vuosia kestänyt torjuntaa, niin ja turha sit itkee että on riitoja yms. Tottakai on kun toisella ei ole hyvä olla.

Mielestäni samantyyppisiä aloituksia on ollut tässä lähiaikoina muitakin. Jos saman aloittajan, kannattaisi mennä oikeasti terapeutille tai johonkin juttelemaan asiasta. Tuntuu koko juttu saavan aivan järjettömät mittasuhteet päässäsi.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Miksi haluttoman osapuolen pitäisi mennä terapiaan? Miksi sen, joka haluaa enemmän, ei pitäisi?

Kuka siis määrittää, mikä on "oikea määrä" haluta?

Näinpä. Ihmisillä on erilaisia libidoja ja niitä ei voi muuttaa mikään terapeutti. Parempi pariutua sellaisen ihmisen kanssa, jolla on samanlaiset halut kuin itsellä. Toista painostamalla ja pakottamalla tilanteen saa korkeintaan vain pahenemaan.

Tänne avautuminen on niin paljon helpompaa ja halvempaa kuin terapia. Ajaako saman asian - en tiedä...ehkä terapiaan lähtee ihmiset jotka on valmiita tekemään muutoksia oman ajattelunsa kaavoihin, ei ne johka haluaa vaan kerrata asiaa. Mutta mä kyllä ymmärrän kertaamisen - tiettyyn rajaan saakka. Kun on tarpeeksi vellonut paskassa voisi miettiä elämää eteenpäin.

Jos nainen on ruma ja ärsyttävä, tuskin herättää pahemmin halujakaan. Oletko ajatellut tehdä jotain ulkonäöllesi? Laihduttaa, käydä kuntosalilla ja plastiikkakirurgilla tms? Entä luonteellesi?

Ehkä sinun pitäisi luopua tuosta ajattelusta "mies tekee väärin, mies on syyllinen." Mitä voisit itse tehdä tilanteelle? Mieti, miksi sinun mielestäsi vain sinun näkökantasi on oikea?

Yhteistyössä