Hormonaalinen ehkäisy pitäisi kieltää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/0620185e-1cf1-46eb-a36d-5c8a1be12f42_ir.shtml

Olemme olleet yhdessä jo yli 20 vuotta ja vuosien aikana on tapahtunut paljon, kolme lastakin on syntynyt. Hormonaalinen ehkäisy kuitenkin tappoi minun haluni täydellisesti vuosiksi, mutta silloin en tiennyt sen olevan ehkäisyn syytä. Luulin, että niin sen vain kuuluu mennä.

Meillä oli kuitenkin seksiä, pari kolme kertaa viikossa, mutta minulle se oli pakkopullaa. Tunsin myös, että mieheni ei niinkään halunnut minua, mutta olin kätevä väline hänen halujen tyydyttämiseen.

Jo nuorena mietin, että ei se voi olla järkevää tunkea älyttömiä määriä hormoneita kroppaansa ehkäisyn nimissä. Sukupuolihormonit ovat niin voimakkaita aineita ja vaikuttavat ihan kaikkeen. Aikuisena kokeilin itse dopingia ja todistin kuinka ylimääräinen testosteroni räjäytti seksihalut niin, että seksiä piti saada monta kertaa päivässä. Kun kuuri loppui ja meni hetki ennen oman tuotannon palautumista ja tasapainon löytymistä, seksihaluja ei ollut ja mieli oli maassa. Kaikki hormonien takia.

Uskon vakaasti ja kai lääketiedekin sen vahvistaa, että hormonaalinen ehkäisy vaikuttaa naisten seksihaluihin ja laajemminkin tuntemuksiin seksuaalisuuden suhteen. Sillä on negatiivinen vaikutus parisuhteiden dynamiikkaan. Se ehkäisee muutenkin kuin estämällä hedelmöittymistä. Se ehkäisee seksin harrastamista ja parisuhteen läheisyyttä ja on varmasti osaltaan vaikuttamassa siihen miksi lapsiluku putoaa ympäri maailmaa. Tiivistettynä: hormonaalinen ehkäisy vaikuttaa negatiivisesti niin yksittäisiin parisuhteisiin kuin yhteiskuntiinkin ja pitäisi kieltää.

Itselläni on hormonaalinen ehkäisy vaikuttanut koko olemiseeni ja luonteeseeni. Söin useamman vuoden pillereitä, kunnes ne vähäksi aikaa lopetin. Jonkun ajan kuluttua tajusin muutoksen. Vaikea selittää, mutta jotenkin olin pillereiden syönnin aikaan tasaisempi ja sellainen hillitympi versio itsestäni (monen mielestä varmaan ihan hyvä :D). Elin siis ihan hyvää ja onnellista elämää, mutta vähän niinkuin sordiino päällä.
Ei muutos mikään kauhean dramaattinen ollut, (enkä ollut sitä pillereiden syönnin aikana tajunnut), mutta sen verran iso, että en sen jälkeen ole pillereitä halunnut enää syödä.
Mielummin olen sekopäinen itseni, kun pillereillä tasaannutettu tyyni emäntä :D

• Tykkää
Reactions: Elena777
Hormonikierrukka on hyvä! Ei menkkoja ja seksihaluja sopivasti. Ei migreeniä enää jne.. ei hormonaalisia heilahteluja. Toisille käy. Ap onko sun vaihtoehtona systemaattinen ihmisten sterilointi?

Yhteistyössä