vierailija
En mä halua konkreettisesti mitään. Ei elämä ole mitään satua, jossa toivotaan lampun hengeltä jotain, jonka hän sitten toteutetaan. Ja kuten sanoin, ei mulla ole mitään listoja - ei kumppanille, eikä ammatille. Lähinnä haluaisin aloittaa alusta ja olla edes hetken onnellinen. Olla normaali ja elää elämää, jossa murheiden rinnalla on iloa, eikä katkeruutta.Sano, mitä sä konkreettisesti haluat. Minkätasoinen ammatti, millainen muija.
Nuo 2 mustaamani lausetta on ristiriitaisia. Sanot ettet kaipaa korkeaa asemaa. Sit kuitenkin toteat että minimipalkkatyö on vain muutaman prosentin parannus elämääsi ja sekään ei mielestäsi kannata.
Eivätkä ne ole mitenkään ristiriidassa. Sä haluat vain väkisin väärinymmärtää ja rakentaa musta kuvaa jonain elitistinä ja ihmisten elämänvalintojen tuomitsijana. Jos työ ei tuo onnea, sitä tehdään yleensä rahan takia. Jos työ on huonosti palkattu, sitä tehdään yleensä intohimosta. Jos työ ei ole kumpaakaan, sitä tehdään, koska elämässä on jotain muuta, joka tekee elämästä elämisen arvoista. Kukaan ei voi luvata, että panostamalla itseeni pääsisin johonkin noista edellä mainittuun tilanteeseen. Ja jos näin ei tapahtuisi olisi positiivisena tuloksena hieman lisääntynyt rahamäärä ja ehkä parantunut elämänrytmi. Kumpikaan noista ei ole mulle tärkeitä, joten en näe syytä kokeilla.
[ap]