Elämättömän elämän häpeä

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
No. sä vähättelet tuota, koska oot normaali ihminen. Mä väitän, että nuo nuoruuden kokemukset muokkaavat meistä sen mitä olemme vanhemmiten. Mä en koskaan edes leikkiseurustellut. En pussannut epävarmasti naapurin flikan kanssa. En käynyt kotibileissä pelaamassa pullonpyöritystä. Enkä todellakaan kokenut ekaa hieman noloa seksikokemustani silloin kuin olisi pitänyt. Nyt olen siis samalla tasolla kuin nuo noin 15-vuotiaat seksuaalisuuteni kanssa ja kuka haluaa katsella aikuista miestä, joka hapuilee kuin teini?

Mä olen käynyt pää täynnä baareissa satoja kertoja. Ei mitään. Ei mun luonne muutu, kun olen humalassa. Joskus nuorempana ehkä olisi voinut, mutta ei nyt enää, kun on näin paljon lastia olkapäällä. Maksullisiin en. Tai kai se pakko, jos ei halua kuolla kokematta seksiä. Siltikin olen ikuinen romantikko, joka haluaa ensin yhteyden henkisesti ja sitten fyysisesti. Noloa, mutta näin sekaisin olen pääni sisällä.

[ap]
Et sä ole sekaisin. Et sä ole kirjoitustesi perusteella edes kovin outo.
Sulla ei vaan ole kokemusta.

vierailija
Kyllä sä olet parempi äijäkandidaatti kuin sarjamurhaaja-Kake. Uskon että olisit hyvä puoliso ja rakastava isä.
Se vääryys tässä maailmassa on, että narsistipsykopaatit vetoavat joihinkin outoihin muijiin. Ei ne järkeviä naisia olekaan jotka niiden mukaan lähtee, mutta siinä onkin semmonen Matti/Mervi- kuvio että oksat pois...

Eli:kaikki hyvät kandidaatit ei aina saa puolisoa. Mä tiedän täältä maalta monta hyvää ja mukavaa poikamiestä jotka ei meinaa löytää muijaa. Mieti minkä takia on perustettu Maajussille morsian -ohjelma?

Mutta mitä lisäosia sä oletat? Vaikka olet työtön, niin on naisia jotka seurustelevat/ovat naimisissa pitkäaikaistyöttömän kanssa.
Lisäosina vois olla se että tyttöystäväs tutustuu vanhempiisi ja sukuusi.
Aina on poikkeuksia.

Luultavasti noilla pitkäaikaistyöttömillä on kuitenkin jotain positiivisia ominaisuuksia. Ja lisäksi heillä on ainakin suhde- ja seksikokemusta. Olen antanut itseni ymmärtää, että se on naisille tärkeää, koska silloin voi tietää, että joku muukin on miestä joskus halunnut, eikä kyseessä ole täysi pelottava friikki.

Nuo maajussithan ovat kuitenkin melkoisia unelmakumppaneita. Yrityksen omistajia, joilta vain puuttuu kumppani. Mä omistan vain polkupyörän.

[ap]

vierailija
Et sä ole sekaisin. Et sä ole kirjoitustesi perusteella edes kovin outo.
Sulla ei vaan ole kokemusta.
En edes kovin outo. Ihanan positiivinen analyysi.

Keski-ikäinen ihminen, joka ei ole harrastanut seksiä, seurustellut tai edes ollut ikinä romanttisessa tilanteessa kaksin naisen kanssa on todella outo. Sä voit olla toista mieltä, mutta 95% naisista/ihmisistä on sun kanssa eri mieltä.

[ap]

En edes kovin outo. Ihanan positiivinen analyysi.

Keski-ikäinen ihminen, joka ei ole harrastanut seksiä, seurustellut tai edes ollut ikinä romanttisessa tilanteessa kaksin naisen kanssa on todella outo. Sä voit olla toista mieltä, mutta 95% naisista/ihmisistä on sun kanssa eri mieltä.

[ap]
Mutta kun se 5 % riittää, jotka on eri mieltä. ;)

Maailmasta riittää sulle vain 1 puolisoksi. Ei sun tartte kelvata kuin hänelle, ei sun tartte kelvata kaikille naisille.

vierailija
Tjaa, mun mies oli tässä joskus hautajaisissa, jossa vainaja oli 50-vuotiaana vaimon löytänyt mies. Sitä ennen ei ketään hänellä.

Eikä ihmiset ole kivoja koko ajan. Mä olen kiva ehkä 20 % ajasta.
Mut mä en halua tuota. En aio päästää itseäni tuohon tilanteeseen.

Jos löytäisin jonkun tuossa iässä, olisi se joku joka vain tyytyisi. Hän ei olisi toinen mun elämänkokemuksen jakava, vaan joku joka pitää mua tossa vaiheessa turvallisena ja ihan kivana. Vihaan ihan kivaa. Haluan intohimoa, haluan kiihkoa, haluan kihelmöintiä. Haluan kaikkea sitä, jota en ole koskaan kokenut. Ne ei ole enää viisikymppisenä mahdollisia. Varsinkaan kun vastapuoli on ne jo 30 vuotta aikaisemmin kokenut.

[ap]

vierailija
Mutta kun se 5 % riittää, jotka on eri mieltä. ;)

Maailmasta riittää sulle vain 1 puolisoksi. Ei sun tartte kelvata kuin hänelle, ei sun tartte kelvata kaikille naisille.
Riittää, jos etsit hänet mulle.

Mä en voi lähteä etsimään, koska en kestäisi pettymyksiä ja nöyryytyksiä, jotka olisivat väistämättömiä tällä matkalla. Voin laittaa rintaani merkin, jossa lukee:

-kokematon
-työtön
-kouluttamaton
-huono parrankasvu
-outo

Ja katsotaan moniko nainen pysäyttää ja kokee mut elämänsä mieheksi.

[ap]

Riittää, jos etsit hänet mulle.

Mä en voi lähteä etsimään, koska en kestäisi pettymyksiä ja nöyryytyksiä, jotka olisivat väistämättömiä tällä matkalla. Voin laittaa rintaani merkin, jossa lukee:

-kokematon
-työtön
-kouluttamaton
-huono parrankasvu
-outo

Ja katsotaan moniko nainen pysäyttää ja kokee mut elämänsä mieheksi.

[ap]
Elämänsä mieheksi sut kokee vain sun elämäsi nainen.
Mä olen kokenut elämäni mieheksi vain mun miehen, joka on se oikea mulle.

Ja silloin kun kohtaa sen oikean, ei meriittilistoilla ole merkitystä.

Mut mä en halua tuota. En aio päästää itseäni tuohon tilanteeseen.

Jos löytäisin jonkun tuossa iässä, olisi se joku joka vain tyytyisi. Hän ei olisi toinen mun elämänkokemuksen jakava, vaan joku joka pitää mua tossa vaiheessa turvallisena ja ihan kivana. Vihaan ihan kivaa. Haluan intohimoa, haluan kiihkoa, haluan kihelmöintiä. Haluan kaikkea sitä, jota en ole koskaan kokenut. Ne ei ole enää viisikymppisenä mahdollisia. Varsinkaan kun vastapuoli on ne jo 30 vuotta aikaisemmin kokenut.

[ap]
Etkö ole kuullut viidenkympin villityksestä? Kyllä mies pystyy siinäkin iässä kokemaan kihelmöintiä. Jotkut kihelmöi vielä vanhanakin.

vierailija
En saa mahdollisesti paremman tulevaisuuden takia työskentelystä ja raatamisesta mitenkään mielekästä.
[ap]
Niinhän ihmiset elää, ne työskentelee usein siksi että saisivat paremman tulevaisuuden, joskus vain muuten ajankuluksi. Et pysty tuntemaan elämää mielekkääksi, sehän tuossa on ongelma. Ymmärrän elämäntilanteesi ja ankeat fiilikset siitä, olen melkein samassa tilanteessa. Et voi just nyt taikoa itsellesi täysin erilaista elämää. Joko jätät tämän (mitä itsekin omalla kohdalla vakavasti harkitsen) tai sitten vaan lusit elämää eteenpäin tehden järkeviä elämänvalintoja niissä asioissa missä valintoja voi tehdä.

vierailija
Ap, et ole epätavallinen. Minunkin lähisukulaisissa on 2 kpl sellaisia jotka ovat olleet pitkäaikaistyöttömiä koko aikuisikänsä eikä parisuhteita ole koskaan ollut.

vierailija
Niinhän ihmiset elää, ne työskentelee usein siksi että saisivat paremman tulevaisuuden, joskus vain muuten ajankuluksi. Et pysty tuntemaan elämää mielekkääksi, sehän tuossa on ongelma. Ymmärrän elämäntilanteesi ja ankeat fiilikset siitä, olen melkein samassa tilanteessa. Et voi just nyt taikoa itsellesi täysin erilaista elämää. Joko jätät tämän (mitä itsekin omalla kohdalla vakavasti harkitsen) tai sitten vaan lusit elämää eteenpäin tehden järkeviä elämänvalintoja niissä asioissa missä valintoja voi tehdä.
Aivan. Näissä ja minussa on vain yksi perustavanlaatuinen ero ja se on siinä, että heidän tulevaisuudessaan lähes kaikki on avoinna ja mahdollista, koska he ovat tehneet oikeat valinnat silloin, kun ne on pitänyt tehdä. Minä en ole tehnyt vielä mitään. Joudun aloittamaan elämän puolivälissä kaiken kuin alusta. Enkä tällä tarkoita, että vaatisin jotain huipputyötä tai kovaa palkkaa. Minun kohdallani vain ei ole mitenkään varmaksi sanottua, että kykenisin koskaan työllistymään edes minimipalkkatyöhön. Onko siis hypoteettinen muutaman prosentin parannus elämänlaatuun sen arvoista, että sen eteen kannattaa tehdä vuosikausia töitä?

[ap]

vierailija
Elämänsä mieheksi sut kokee vain sun elämäsi nainen.
Mä olen kokenut elämäni mieheksi vain mun miehen, joka on se oikea mulle.

Ja silloin kun kohtaa sen oikean, ei meriittilistoilla ole merkitystä.
En usko tämmöiseen. Koska aikamme tai mahdollisuutemme eivät riitä kaikkien maailman potentiaalisten kumppanikandidaattien tapaamiseen ovat suhteet pakostakin vain se vähiten huono valinta pienestä sattumanvaraisesta joukosta. Ei se tarkoita, että se suhde tai kumppani ei voisi tuntua juuri parhaalta maailmassa, mutta loogisesti ajatellen se ei ole totta. Sitäpaitsi kaltaisilleni luusereille ei ole olemassa elämän naisia. Ei ole enää naisia edes päiväunissa, koska uniaivonikin tajuavat haaveilun järjettömyyden. Lähes neljäkymmentä vuotta ilman ainuttakaan kokemusta. Vain hullu väittää, että yksinäisyyteni johtuu siitä etten ole vielä kohdannut elämäni naista.

En usko tämmöiseen. Koska aikamme tai mahdollisuutemme eivät riitä kaikkien maailman potentiaalisten kumppanikandidaattien tapaamiseen ovat suhteet pakostakin vain se vähiten huono valinta pienestä sattumanvaraisesta joukosta. Ei se tarkoita, että se suhde tai kumppani ei voisi tuntua juuri parhaalta maailmassa, mutta loogisesti ajatellen se ei ole totta. Sitäpaitsi kaltaisilleni luusereille ei ole olemassa elämän naisia. Ei ole enää naisia edes päiväunissa, koska uniaivonikin tajuavat haaveilun järjettömyyden. Lähes neljäkymmentä vuotta ilman ainuttakaan kokemusta. Vain hullu väittää, että yksinäisyyteni johtuu siitä etten ole vielä kohdannut elämäni naista.
Wrong.
Silloin kun joku kolahtaa, niin sitä vaan pysähtyy sen ihmisen kohdalle ja toteaa että tässä on kotini. Mä heitin plus-ja miinuslistat menemään kun kohtasin mieheni.

Mua on vokotellut mun miestä komeammat ja koulutetummat miehet. Koin vaan että he eivät ole mua, vaan muita varten, oli semmoinen vierauden tunne. He löysivätkin sitten ne oikeat itselleen.

Joku sanoo sitä intuitioksi, mä sanon kohtaloksi/Jumalan johdatukseksi.
Ja sanon heti perään, että joillekin johdatetaan se oma puoliso ja toisille ei. Se jos joku on säätänyt kymmenen äijän kanssa ei tarkoita sitä että hänelle olisi varattu se oikea, vaan hän hakee turhaan.

vierailija
Aivan. Näissä ja minussa on vain yksi perustavanlaatuinen ero ja se on siinä, että heidän tulevaisuudessaan lähes kaikki on avoinna ja mahdollista, koska he ovat tehneet oikeat valinnat silloin, kun ne on pitänyt tehdä. Minä en ole tehnyt vielä mitään. Joudun aloittamaan elämän puolivälissä kaiken kuin alusta. Enkä tällä tarkoita, että vaatisin jotain huipputyötä tai kovaa palkkaa. Minun kohdallani vain ei ole mitenkään varmaksi sanottua, että kykenisin koskaan työllistymään edes minimipalkkatyöhön. Onko siis hypoteettinen muutaman prosentin parannus elämänlaatuun sen arvoista, että sen eteen kannattaa tehdä vuosikausia töitä?

[ap]
Jo pienellä vaivannäöllä saisit pieniä parannuksia aikaan.

Jos näet jonkin verran vaivaa joka päivä niin vuodessa olet jo saavuttanut melkoisen kokoisen parannuksen.

Se että et tällä hetkellä pärjää yhtään johtuu siitä, että et tee yhtään mitään tilanteesi parantamiseksi.

• Tykkää
Reactions: Echo
Enkä tällä tarkoita, että vaatisin jotain huipputyötä tai kovaa palkkaa. Minun kohdallani vain ei ole mitenkään varmaksi sanottua, että kykenisin koskaan työllistymään edes minimipalkkatyöhön. Onko siis hypoteettinen muutaman prosentin parannus elämänlaatuun sen arvoista, että sen eteen kannattaa tehdä vuosikausia töitä?

[ap]
Sano, mitä sä konkreettisesti haluat. Minkätasoinen ammatti, millainen muija.

Nuo 2 mustaamani lausetta on ristiriitaisia. Sanot ettet kaipaa korkeaa asemaa. Sit kuitenkin toteat että minimipalkkatyö on vain muutaman prosentin parannus elämääsi ja sekään ei mielestäsi kannata.

Jos näet jonkin verran vaivaa joka päivä niin vuodessa olet jo saavuttanut melkoisen kokoisen parannuksen.

Se että et tällä hetkellä pärjää yhtään johtuu siitä, että et tee yhtään mitään tilanteesi parantamiseksi.
Niin...mä olen vuosia tapellut huonouden ja häpeän tunnetta vastaan.
Se, että lähtee valloittamaan vuorta pitkää kiertotietä pitkin (kun jotkut etevät ovat päässeet nopsaan ja jyrkkää nousua huipulle) vaatii kahta asiaa: tajutonta kärsivällisyyttä, sekä armollisuutta itseään kohtaan.

Joka päivä tulee takkiin jostain suunnasta ja sitä kärsii omista töppäilyistään. Pitää antaa itselle jatkuvasti anteeksi, päivä toisensa jälkeen. Silloinkin kun muut eivät ole valmiita antamaan anteeksi.
Vähitellen saavuttaa niitä tavoitteitaan.

vierailija
Wrong.
Silloin kun joku kolahtaa, niin sitä vaan pysähtyy sen ihmisen kohdalle ja toteaa että tässä on kotini. Mä heitin plus-ja miinuslistat menemään kun kohtasin mieheni.

Mua on vokotellut mun miestä komeammat ja koulutetummat miehet. Koin vaan että he eivät ole mua, vaan muita varten, oli semmoinen vierauden tunne. He löysivätkin sitten ne oikeat itselleen.

Joku sanoo sitä intuitioksi, mä sanon kohtaloksi/Jumalan johdatukseksi.
Ja sanon heti perään, että joillekin johdatetaan se oma puoliso ja toisille ei. Se jos joku on säätänyt kymmenen äijän kanssa ei tarkoita sitä että hänelle olisi varattu se oikea, vaan hän hakee turhaan.
Okei, kerron kohta kohdalta miten olet väärässä.

a) mulla ei ole mitään listoja ja jos olisi mun listan ainoassa kohdassa lukisi: tykkää musta
b) mua ei ole vokotellut kukaan, eikä kukaan ole mun vokotteluille lämmennyt - ei ikinä
c) mulla ei ole valinnanvaraa ja vaikka olisi edes muutama joista valita kaikkoaisivat heti, kun oppisivat taustani, sillä ei edes toinen luuseri halua kumppanikseen luuseria

[ap]

vierailija
Ap, et ole epätavallinen. Minunkin lähisukulaisissa on 2 kpl sellaisia jotka ovat olleet pitkäaikaistyöttömiä koko aikuisikänsä eikä parisuhteita ole koskaan ollut.
He eivät ole lähelläkään tilannettani elleivät ole myös keski-ikäisiä, kouluttamattomia ja kokemattomia. Ja vaikka sattuisitkin tuntemaan kaksi kanssani samassa tilanteessa olevaa ei tee tilanteistamme ei-harvinaisia.

[ap]

Okei, kerron kohta kohdalta miten olet väärässä.

a) mulla ei ole mitään listoja ja jos olisi mun listan ainoassa kohdassa lukisi: tykkää musta
b) mua ei ole vokotellut kukaan, eikä kukaan ole mun vokotteluille lämmennyt - ei ikinä
c) mulla ei ole valinnanvaraa ja vaikka olisi edes muutama joista valita kaikkoaisivat heti, kun oppisivat taustani, sillä ei edes toinen luuseri halua kumppanikseen luuseria

[ap]
A-kohta: kyllä sä voit omia toiveita naisesta heittää. Vai oletko valmis ottamaan takapuoli satiaisia täynnä olevan narkkivosun joka on koko ajan jossain tripillä, jos se nyt vaan tykkää susta?

B. Mun miehen yks sukulaismies näyttää irvistävältä sammakolta, ja käytös on tympeää. Vaimon on löytänyt, koska vaimo näki hänessä jotain.
Muista:se yksi nainen maailmankaikkeudesta riittää.

C. Taustallesi voit alkaa tehdä jotain, mutta tää on saman vanhan jankkaamista mulla: ei kukaan kämpillä seinää tuijotteleva saakaan järkevää puolisoa. Ei kukaan halua tulla tyhjiä seiniä ja tyhjää päiväohjelmaasi ihmettelemään.
Eli sun pitää tehdä jotain, hommata niitä sisältöjä.

Mutta, ala arvostaa elämän asioita niiden asioiden itsensä takia, vaikket saisi niillä vakityötä tai muijaa. Muistan nuorempana että mua ällötti joku, joka hommasi jonkun asian (vaikkapa hienon auton) vain tehdäkseen vaikutuksen tyttöihin. Itse se tyyppi ei ollu pätkääkään kiinnostunu niistä hommaamistaan asioista, kuten siitä autosta.
Mut jollekin asialle hurjan omistautunut tyyppi on mielenkiintoinen, oli sillä harrastus tai muu elämänalue (no ei joku 24/7 pleikan pelaaja nyt ihan kiinnosta...).

Mun pitää kohta mennä, mut jos kestät vielä vähän mun besserwisseröintiä...
Nyt tulee diagnoosi. Toivon että et suutu. Tai, suutu vaan. :)

Sä olet semmoisessa tyhjyydessä. Sä et tiedä mitä haluat, millaista ansaitsisit ja mitä sun kannattaa alkaa tavoitella, sua ei kiinnosta mikään. Et tunne itseäsi etkä ympäröivää maailmaa.
On kuin sulta ois amputoitu ne kädet tai sensorit joilla kiinnitytään tähän maailmaan.

Olet hyllyvässä suossa/avaruudessa jossa sulla ei ole kiinnekohtaa, tikapuita, jalansijaa. Et tiedä minne mennä, ja mitä asiaa alkaa tehdä intohimoisesti.
On vain tyhjyys.

Koska. Sä olet tyypillinen koulukiusaamisen tms.uhri tai masennuspotilas, koska kiusaaminen ja masis on omiaan aiheuttamaan tyhjyyden tunteita, aloitekyvyttömyyttä, itsensä tuntemisen vaikeutta ja mielenkiinnon puuttumista elämän asioita kohtaan.

Sen takia sanon: ala ensin innostumaan eri asioista, ja sit rakennat niiden avulla ihmissuhteita ja työelämää.
Hyödynnä jokainen ohutkin ihmissuhde, koska ihminen ei kasva yksin, sun persoona tarttee ympärille armollisia ihmisiä rakentumiseen.

Viimeksi muokattu:
vierailija

En teekään. Se on tietoinen ratkaisu. En halua tehdä.

[ap]

Yhteistyössä