IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@hillan_kukka noniin piinailutoverini! Miksi ei ole toiveet korkealla?:unsure: Oliko teilläkin PAS siirto nyt..?

Niinkuin varmasti moni on täällä todennut, niin on nämä piinapäivät kyllä nimensä veroisia! Onneks tänään "pääsi" loman jälkeen töihin niin oon saanut ajoittain muutakin ajateltavaa. Toki aina kun jään hetkeks yksin, alkaa pohdinta ja tissien puristelu (ehkä ne vähän särkee jos oikeen kovaa painaa?) :LOL: klinikaltakin kun lähdettiin siirron jälkeen, hoitaja toivotti mukavia piinapäiviä!

@Nomini lle tervetulotoivotukset!
 
  • Tykkää
Reactions: Nomini
Tänne olikin tullut sivukaupalla tekstiä parin viikon aikana :eek: Luin kyllä kaiken, mutta nyt ei jäänyt mieleen että mitä piti kommentoida ja kenelle :oops: Pitää siis käydä useammin kurkkimassa ketjua.

Täällä alkoi menkat tänään. Taas oli tosi lyhyt kierto 24 päivää. Luultavasti ovulaatiota ei ehdi tapahtua näin lyhyissä kierroissa, 25-26 päivän kierroissa folli ja ovisplussa on kyllä bongattu. Varmaan vaihdevuodet siellä jo antavat ensimmäisiä merkkejä, vaikka ikää on vasta 38v.

Huomenna soitan taas ultra-ajan polille ensi viikoksi, ja jos silloinkaan ei näy johtofollia eikä siirtoa pystytä tekemään, niin pakko harkita lääkkeellisen kiertoon siirtämistä Kaikki aiemmat siirrot on minulla tehty luonnonkiertoon, kun ovulaatio on joka kerta nähty ultrassa ja testissä.

Ärsyttää, kun kroppa ei nyt suostu toimimaan niinkuin pitäisi, ja kaiken huipuksi viikonloppuna iski flunssa ja tänään napsahti selkä nostossa. No, tästä ei ole suunta kuin ylöspäin (y) Toiveena on, että tämän vuoden puolella vielä pääsisin siirtoon asti ja piinailemaan.

Tsemppiä muuten piinapäiviin @hillan_kukka ja @Anemonee! (y)
 
@Nomini Tervetuloa joukkoon (y) Mulla oli ekaa IVF-hoitoa tehdessä BMI 30,5 ja lääkäri erittäin lämpimästi suositteli, että se olisi seuraavassa hoidossa enemmänkin tasoa 27,5. Toisessa hoidossa olikin sitten 28,3. En tiedä oliko sillä mitään merkitystä onnistumisessa, ehkä joitakin prosentteja, mutta olen siis plussannut myös ylipainoisena. Viime syksynä plussasin (oli kyllä tm) ollessani BMI 29. Nyt tuossa 28 hujakoilla näissä seuraavissa hoidoissa.

@Noran Tosi ikävää kun kroppa juuri silloin laittaa kapuloita rattaisiin kun olisi tarve toiminnalle. Toivotaan kuitenkin, että se siitä vielä lähtisi nousuun.

@Rusakkonen Tsemppiä alkionsiirtoon (y)(y)

Omia kuulumisia. Eilen oli kp 7 ja follikkeliultra. No ei vielä kasvua, paitsi retentiofolli 28 mm viime kierrosta oikealla puolella munasarjassa. Vasen vähän piilotteli taas jotain ja nyt on ultrailun jäljiltä kipuillut. Se on niin raukka liikkuvainen ja arka koko munasarja.
Se mikä minua masentaa on se, että tosissaan ei vielä eilen näkynyt MITÄÄN kasvua. Silti jatketaan 7 päivää (ilman ultraa o_O) vaan samalla annoksella kun viime kierrossa, vaikka mulla ei ole 4 IVF-stimulaation aikana kertaakaan lähtenyt MITÄÄN kasvamaan näin alhaisella annoksella. Tietysti tässä on alla edellisen kierroksen Menopurit, jotka voivat lääkärin mukaan olla esilääkkeenä tälle kierrolle. Mutta miksi mulla alkaa pikkuhiljaa uupua luotto lääkäriin....
 
@Anemonee mulle tehtiin myös siis PAS viime perjantaina blastokystillä. Tämä on niin mones siirto, ettei uskalla olla toiveikas, kun romahdus on aina vaan isompi. Yritän olla neutraali. :) mutta juu, kyllä piinapäivät ovat todellakin nimensä veroisia. Tuntee selllaisia asioita kropassa, mitä ei ikinä muulloin ajattelisikaan. :D

@adelmiina_ tervetuloa joukkoon! Meillä on sama testipäivä, vaikka mulla olikin siirto aiemmin.

@Noran tunnistan tuon epätoivon tunteen, kun ei kroppa toimi, kun sen pitäisi. Meilläkin piti siirtyä lääkkelliseen passiin, kun yhtäkkiä ovulaatiot ei enää tullutkaan ja kierto alkoi venyä. Nyt oli siis yksi ressin aihe vähemmän, kun lääkkeet hoiti homman. Toki niiden otossa on omat haasteensa.
 
@gemmy kiitos rohkaisusta, minullakin keväällä oli vähemmän painos mutta nyt taas turvonnut ja tämä kroppa tuntuu ihan vankilalta. Ihan kun paino ei jo itsessään olisi liikaa niin sitten vielä jos sen takia en raskaudu on itsesyytökset etenkin iltaisin kovia. Enkä tiedä onko ihan hölmöä yrittää nyt tämä yksi kerta edes mutta tuntuu että iän puolesta pakko edes yrittää. Ehkä tämä yksi kerta menee hukkaan ja sitten loput miettii taas harkitummin ja painoa pudottaen.

Tsemppiä kaikille tähän prosessiin. Olen vuosia lukenut näitä ketjuja ja saanut niistä voimaa ja nyt ensimmäistä kertaa kommentoin ja saatan olla vähän amatööri näissä vielä :)
 
Täällä siirto ohi, meni taas yllättävän hyvin eli riitti että yksi viisipäivänen blasto sulatettiin ja se sitten selvisi siirtoon :)
Vaikka nyt ei ihan niin tulisilla hiilillä kävelyä ollut aamun oottelu (ja puhelimen kauhulla vilkuilu, että tuleeko taas puhelu ettei ole siirrettävää...) viime kertaan verrattuna, niin ilmeisesti pikkusen stressiä on silti ollut. Illalla olin ihan rätti ja nukuin pitkät päikkärit... joilta sitten ihana herätä vieläkin väsyneempänä, tiiättehänä, se "ihana" fiilis kun herää päikkäreiltä ja on nukkunut liian kauan ja on ihan töttöröö...

Viimeksi jännäsin ja stressasin monta päivää etukäteen, nyt lähinnä tän aamun. Vaan kaipä nää lääkkeetkin oman osansa tekee väsymykseen.
Huomenna sitten vielä gonapeptylin pistäminen ja sitten onkin vaan päivien kulumisen oottelua.Testipäiväksi sovittiin 2.11., tosin mikäli oman paikkakunnan labran tulokset ei valmistu samana päivänä niin suositteli oottamaan testin kanssa maanantaille. Voisihan sitä aina Helsinkiinkin mennä niin olisi samana päivänä valmis tulos, mutta ei sitä oikein työpäivinä pelkän verikokeen takia viitsi...
 
Täällä siirto ohi, meni taas yllättävän hyvin eli riitti että yksi viisipäivänen blasto sulatettiin ja se sitten selvisi siirtoon :)
Vaikka nyt ei ihan niin tulisilla hiilillä kävelyä ollut aamun oottelu (ja puhelimen kauhulla vilkuilu, että tuleeko taas puhelu ettei ole siirrettävää...) viime kertaan verrattuna, niin ilmeisesti pikkusen stressiä on silti ollut. Illalla olin ihan rätti ja nukuin pitkät päikkärit... joilta sitten ihana herätä vieläkin väsyneempänä, tiiättehänä, se "ihana" fiilis kun herää päikkäreiltä ja on nukkunut liian kauan ja on ihan töttöröö...

Viimeksi jännäsin ja stressasin monta päivää etukäteen, nyt lähinnä tän aamun. Vaan kaipä nää lääkkeetkin oman osansa tekee väsymykseen.
Huomenna sitten vielä gonapeptylin pistäminen ja sitten onkin vaan päivien kulumisen oottelua.Testipäiväksi sovittiin 2.11., tosin mikäli oman paikkakunnan labran tulokset ei valmistu samana päivänä niin suositteli oottamaan testin kanssa maanantaille. Voisihan sitä aina Helsinkiinkin mennä niin olisi samana päivänä valmis tulos, mutta ei sitä oikein työpäivinä pelkän verikokeen takia viitsi...
Onnittelut onnistuneesta siirrosta! Täällähän on jo kolme, jotka piinailee samalle päivälle
(y) Täällä kovasti tunnustellaan mahdollisia tuntemuksia, vaan ei sitten kerrassaan mitään..
 
Tervetuloa @Nomini! @hillan_kukka ja @justhope tsemppiä piinailuun (y)! @gemmy No harmi kun ei ollut kasvua, mikseivät muuta lääkitystä?

Tänään oli ultra ja löytyi vaivaiset kolme n. 18-millistä follikkelia, muut olivat pahasti perässä kasvussa :unsure:. Ja yksi niistä kolmesta näytti kuulemma hieman "samealta" eli voi olla huono. Punktio määrättiin jo perjantaiksi, eli tänä iltana irrotuspiikki ja pitää sitten lennättää mies paikalle jo huomenna... Ei tässä nyt kovin suuria toiveita herännyt. Jos nuo nyt saadaan talteen ja hedelmöittyvät niin gyne meinasi että maanantaina olis siirto (kun kohtu näytti hyvältä) ja mahdollisesti siirrettäis kaksi samalla kertaa :eek: meidän historian takia. No, katsotaan nyt ensin selviääkö noista mikään.
 
Viimeksi muokattu:
Sellaista kysyisin, että kuinka nopeaa punktion jälkeen (jos siirtoa ei tehty) teillä on alkanut menkat?

Mulla oli tosiaan perjantaina punktio ja lauantaihin asti tuli ihan pikkuisen verta. Maanantaina alkoi sitten tulemaan enemmän verta hyytyminen kanssa ja kävin sen takia sairaalassa tarkistuttamassa mistä vuoto johtuu kun tyhjennysvuodon ei pitäisi alkaa vielä pitkään aikaan, punktiosta kun oli kulunut vasta muutama päivä.

Lääkäri tuumasi, ettei vuoto vaikuttaisi tulevan kohdusta vaan punktiokohta voi vuotaa, jos siihen on tullut hyytymä. Silloin verta ei enää edes paljoa tullut aamuun verrattuna. Toimenpiteen jälkeen vuoto kuitenkin runsastui ja nyt verta on tullut paljon, ihan niinkuin yleensä menkoissa. Silti mietin ettei punktiosta ole vielä viikkoakaan. Soitin tänään sairaalaan ja sieltä neuvottiin tarkkailemaan tilannetta. Saa tulla käymään jos runsastuu vielä ja vuoto mietittyttää.

Miten tosiaan teillä muilla on ollut?
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@AuroraK - jatitko punktion jalkeen heti kaikki tukilaakkeet pois? Ehka sellaisessa tilanteessa voi suht piankin alkaa, varsinkin kun siina oli se punktion aiheuttama arsytys ehka eli siis jo sitakin vuotoa. Minulta tuli ERA-testin yhteydessa runsaasti verta, ja sitten se muuttui kuukautisvuodoksi (vaikka laakkeetkin olivat viela paalla). Ihan samasta asiasta minulla ei muuten ole kokemusta, koska minulle tehtiin punktioiden jalkeen tuoresiirrot.
 
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Anemonee #9/16# 1.# siittiöt nyt ainakin #1.ICSI/tulossa 1.PAS
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Aurora #2015 #2 #selittämätön #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 4. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
hillan_kukka #2013 #2 # siittiöiden laatu ja määrä #4. IVF/1.PAS
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/3.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/4.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
Katti75 #4/2018 #2. #ikä #3. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy
#3. IVF
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu # 2.IVF 3.PAS
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 2.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1. IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat:
Anemonee
29.10. (6pv)
hillan_kukka
2.11. (5pv)
adelmiina
2.11. (5pv)
justhope 2.11. (5pv)
vipe1986 8.11. (4pv)


:love: Plussat 2017 :love:
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (5pv)
 
Oli kyllä ihan pakko tarttua listan päivitykseen, kun ei enää tiennyt yhtään kuinka monta piinailijaa. :D
Onnea kaikille kyytiläisistä ja huomenna siirtoon meneville!
Hienosti on porukkaa, nyt paljon plussia! (y)

@gemmy Toivotaan että ne sieltä lähtis kasvuun ja edellinen Menopur auttais siihen! Onpa tylsää jos lääkäriin menee luotto, eikä ihme tolla menolla. :(

@AuroraK oon kuullut, että usein menkat alkaa piankin, onhan se kropalle erikoinen tilanne kaikin puolin. Itsellä alkoi vasta 15 päivää punktion jälkeen, joten en ole kovin hyvä vastaamaan. Punktion jälkeen kyllä vuosi reilusti.

Pidetään peukkuja @Wintersun että kontrollissa kaikki olisi ok! Pian pääsette aloittamaan. :)
 
@AuroraK Mulla oli jo ennen punktioita melko varmaa että tuoresiirtoja ei tehä joten ei niitä sitten tehtykään ja määrättiin punktioitten jälkeen kummallakin kerralla terolut-kuuri. Menkat alkoi sen kuurin loputtua sitten.
Mä olen jotenkin ajatellut että näin toimitaan sitten aina jos tiiietään että siirtoa ei tule mutta ilmeisesti ei, kun vastauksia täällä lukee :p
 
@gemmy No onpa kyllä outoa, ettei lääkeannosta nostettu, kun ei kerta vastetta näkynyt :eek: Välillä kyllä tulee kyseenalaistettua lääkärien toimintaa, kun maalaisjärjellä ajateltuna itse tekisi aivan toisin. Toivottavasti kuitenkin seuraavassa ultrassa näkyisi kasvua!

@hillan_kukka Tuota lääkkeellistä kiertoa aion kyllä ehdottaa lääkärille, jos tämäkin kierto menee ketuiksi. Olet oikeassa, että vähemmän siinä tarvitsee stressata asiaa.

@justhope Tsemppiä piinailuun! (y)

@Lallastiina Toivottavasti punktio menee hyvin ja saatte alkion siirtoon. (y) Tähän sopii taas se usein hoettu lause, että se yksikin hyvä alkio voi riittää.

@AuroraK Hyvän saaliin saitte pakkaseen! Mulla on aina ollut tukilääkitys punktion jälkeen ja menkat ovat alkaneet muistaakseni vasta lääkityksen loputtua. Ilman tukilääkitystä luulisi niiden alkavan melko pian.

@vipe1986 Tsemppiä sinulle myös piinailuun! (y)

@Wintersun Toivottavasti lääkärillä on teille hyviä uutisia ja pääsette viimein tositoimiin hoitojen kanssa.

Omaa napaa sen verran, että soittelin polille ja ultra pakastesiirtoa varten varattiin ensi tiistaille. Silloin on kp 8 ja toivottavasti tällä kertaa näkyy se johtofolli ja ovulaatio oikeasti tapahtuu. Ja toivon myös, että tämä selkä on parempi ensi viikkoon mennessä, lääkäri diagnosoi noidannuolen ja lievän välilevyn pullistuman, joka ärsyttää iskiashermoa. En uskaltanut edes kysyä mielipidettä raskaudesta tämän vaivan kanssa, ehtiihän se jo melko hyväksi kai parantua jos ja jos tässä päästään siirtoon asti ja mahdollinen raskaus alkaisi. Ehkä eniten näissä hoidoissa ärsyttää tämä jossittelu ja kaiken tulevan murehtiminen tai varominen ennalta minimaalisen pienen raskautumismahdollisuuden vuoksi :unsure:
 
@vipe1986, @adelmiina_ ja @justhope , onnittelut kyytiläisistä ja tsemppiä piinailuun! @Anemonee ja @hillan_kukka , miten on mennyt? Aivan mahtavaa että on taas iso joukko piinailijoita joiden puolesta pitää peukkuja! (y)

@Wintersun olisipa ihanaa että nyt ois saatu kaikki pois ja pääsisit kunnolla keskittymään näihin hoitoihin. Toivottavasti kahden viikon päästä tulee hyviä uutisia!

@AuroraK kuulostaa kyllä aika nopealta vuodon alkamiselta, mutta en osaa sanoa kuinka tavallista tuo on, itselleni on tehty 3 punktiota joista kahta seurasi tuoresiirto. Tähän viimeisimpään ei tullut tuoresiirtoa mutta jatkoin pitkään Terolut-lääkitystä sen jälkeen, jotta uusi kierto ei alkaisi kovin pian (koska tarkoitus tehdä heti seuraavaan PAS ja munasarjat ehtisivät toipua). Vuoto alkoi kolmantena päivänä tukilääkityksen lopetuksen jälkeen.

@Lallastiina lle tsemppiä punktioon, toivottavasti saadaan mahdollisimman monta solua kerättyä. Ja @Rusakkonen , sinulle myös menestyksekästä siirtoa!

Kiitos @atvk87 kun vielä päivitit listaa, just ajattelin että täällä tapahtuu (onneksi) niin paljon että vaikea pysyä perässä. :LOL:

@millionnea , tsemppiä odotteluun, kyllä se aika loppujen lopuksi nopeasti vierähtää ja pääset aloittamaan lääkkeet!

@gemmy oliko lääkärillä mitään perustelua sille miksei annosta nostettu? Onhan tuo kyllä turhauttavaa. o_O Maanantainako uusi ultra? Toivottavasti olisi nyt alkanut tapahtua.

@Nomini , mullakin on ylipaino tätä hommaa hankaloittamassa. Välillä aina soimaan itseäni, että miten en ole vieläkään tätä asiaa saanut fiksattua, mutta eipä kai se itsensä ruoskinta pidemmän päälle kanna hedelmää. Valitettavasti stressi ja murheet vaikeuttavat painonhallintaa ainakin mulla. BMI siis reippaasti päälle 30, mutta niin oli kyllä esikoisesta plussatessani 2 vuotta sitten, ja hyvin meni. Normaalipaino on mulla kyllä edelleen tavoitteena, mutta halusin vain sanoa, että ylipainonkin kanssa voi onnistua.

@love- ihana kuulla että kontrollikäynnillä kaikki oli hyvin! :love:

@Noran joo, se on kyllä rasittavaa että pitää vähän niin kuin varautua raskauteen miettiessään asioita eteenpäin, ja kuitenkin se on niin hiton epävarmaa. Myös pienten reissujen ja menojen sopiminen on välillä stressaavaa kun pitää miettiä, että ei kai siihen just osu punktio/siirto/whatever. Toivottavasti selkävaivasi rauhoittuu pian ja tiistaina johtofolli erottuu!

Mulla on kp9 ja PAS siis tulossa, olin tänään ultrassa. Vielä oli ohkainen limakalvo eikä mitään selvää johtofollia näkyvissä, eli aika hiljaista. Sain nyt muutamaksi päiväksi Ovitrelle-naksaukset follikkelia kasvattamaan ja maanantaina uusi ultra. Muuten, apteekista kotiin palattuani unohdin Ovitrelle-paketin käsilaukkuun ja muistin sen vasta myöhemmin, niin että se ehti olla vajaat 2 tuntia huoneenlämmössä. Tietääkö joku kuinka kriittistä toi on, ei kai se ole vielä voinut mennä pilalle?
 
@Katti75 - kasittaakseni saa olla jopa 36 tuntia huoneenlammossa, varsinkin ehka jos sitten aikoihin sen kayttaa eika enaa kuukausia saastella. Joka tapauksessa 2h ihan varmasti OK. Kerran mulle kavi niin, etta musta kangaslaukku oli matkustaessa suorassa auringonvalossa 40 min ja Gonapeptyl oli ihan paalla. Laukku tuntui hoyryavan kuumalta, enka uskaltanut kayttaa. Pyysin uuden. Laakarin mielesta Gonapeptyl olisi varmastikin ollut ihan OK, mutta antoi uuden. Onneksi se on aika halpakin.
 
Onnea @Lallastiina punktioon! :)

Kivaa kun tulossakin useampi pas, mukava jännittää näitä mukana.

Varmasti ihan turvallinen käyttää @Katti75!

Ja @Noran ja @hillan_kukka jos teillä vaan oma kierto toimii, niin ottakaa huomioon, että lääkkeellisessä joutuu käyttämään lääkkeitä onnistuessa tosi pitkään ja niiden kanssa pelaaminen on rasittavaa pidemmän päälle. Oon nyt ite käyttäny zumenonia 8.8. alkaen 3 x päivässä ja lugeja 30.8. alkaen 4 x päivässä. Omaan kiertoon tehdyissä saa lopettaa jo pian plussan jälkeen.
Nimimerkillä "ei yhtään öljyttömiä pikkareita enää"
 
@Katti75 en kans usko, että noin lyhyessä ajassa lääke menisi pilalle. Voithan vielä varmistaa asian apteekista/klinikalta? Toivottavasti Ovitrelle tekee tehtävänsä ja maanantaina olisi jo iso folli siellä (y)

Mua kans kiinnostais miten muilla piinailijoilla menee?:)

Itselläni ei kovin vahvasti. Alkupäivien rauhallisuus ja toiveikkuus vaihtunut epätoivoon ja luovutus-fiilikseen. Orastava tissikipu hävinnyt ja eilen pp7 alkoi ruskea vuoto ja alaselkäkipu, selkeä tunne että kohta alkaa menkat. Viime siirrossa samana ajankohtana alkoi nämä samat oireet ja negaan sekin päättyi. Oon yrittänyt olla urhea, mutta kyllä tämä vaan taas syö naista :(
 

Yhteistyössä