@Anemonee pahoittelut negasta.
Lähdettekö uuteen hoitoon heti tästä kierrosta?
@neppari123 , tervetuloa! Olet kyllä tosi rankan asian kokenut. Kovasti tsemppiä nyt piinapäiviin!
@Lallastiina lle onnittelut kyytiläisestä, hienoa että saitte vielä pakkaseenkin kaksi!
@Tuimatar , onpa pitkä odottelu ennen kuin pääset lääkäriä tapaamaan ja uutta suunnitelmaa tekemään. Näihin hoitoihin liittyvät pettymykset ovat kyllä todella karvaita ja saavat aikaan voimattoman olon. Mua on auttanut ajatusten suuntaaminen eteenpäin, seuraavaan askeleeseen, seuraavan hoidon/siirron suunnitteluun. Mulla on lisätaakkana se, että kello iän vuoksi tikittää huimaa vauhtia jos omilla soluilla vielä yrittää. Jos ei tärppää, niin jossain vaiheessa on edessä luopumisprosessi ja lahjasolujen miettiminen ja sen asian työskentely voi viedä hetken. Mutta jonkin aikaa vielä yritän omilla soluilla. Muistaakseni
@Rusakkonen sanoi joskus sen tapaista että tämä on enemmänkin maraton kuin lyhyemmän matkan pyrähdys. Jokainen pettymys vaatii oman aikansa surra, mutta sitten mua auttaa kun alkaa miettiä seuraavaa siirtoa.
@Nomini , esikoisen kanssa kävi ihan uskomaton tuuri, tärppäsi ekan IVF:n tuoresiirrosta. Sitä ennen oli muutaman kuukauden kokeiltu kevyempiä vaihtoehtoja, ovulaation induktiota letrotsolilla ja Ovitrellella, yksi inseminaatio. IVF tehtiin lyhyellä kaavalla ja alkioita viljeltiin 5 päivää. Onnistuneen tuoresiirron jälkeen jäi 3 pakkaseen, joista 1 siirrettiin keväällä, raskaus alkoi mutta todettiin keskeytyneeksi viikolla 7+0. 2 muuta alkiota eivät olleet pakastettaessa vielä kypsiä blastoja ja sulatuksen jälkeen eivät enää jatkaneet jakautumista, joten niitä ei voitu siirtää. Toisin sanoen siitä hoidosta saatiin yksi hyvä, joka on nyt 1 v 4 kk
.
@julie_ , onnittelut huikeasta alkiomäärästä! Sulatus on käsittääkseni tosi nopea juttu ja samana päivänä otetaan sulamaan, jos alkion kehitystä ei enää tarvitse sulatuksen jälkeen seurata.
@adelmiina_ lle onnea plussasta, ihanaa!!
Samoin sinulle
@hillan_kukka ! En olisi tässä vaiheessa väristä kovin huolissani. Mulla oli onnistuneessa raskaudessani hyvinkin hailea viiva virallisena testipäivänä (5 päivän blasto, pp11) ja vielä siitä 2 päivää myöhemmin.
@haikara83 Elonva on mulle tuttu, ollut kaikissa kolmessa stimulaatiossa. Se on pitkävaikutteinen ja sen takia kattaa yhdellä pistoksella alkupäivät, sen jälkeen pitää jatkaa yksittäispistoksilla, mulla se on ollut Bemfola kerran päivässä ja siihen sitten Orgalutran jarruksi rinnalle (estämään ovulaation tapahtumista ennenaikaisesti, kun rakkuloita kasvatellaan), mutta tarkat ohjeet katsotaan ultraäänitutkimusten perusteella. Jos lääkitysten suhteen on jäänyt epäselvyyksiä niin kannattaa soittaa klinikalle ja tarkistaa, nämä hoidot räätälöidään niin yksilöllisesti että ei voi oikein yleisohjeita antaa. Keräyspäivä on saikkupäivä, koska siinä yleensä annetaan vahvoja lääkkeitä suoneen. Siirto on paljon kevyempi juttu. Meillä mies on käynyt siirtopäivän aamuna ennen töihin menoa klinikalla antamassa siittiöt ja mä olen mennyt sinne sitten omalla varatulla ajallani itsekseni.
Hienot follit oli sulla
@Nipsu_78 , harmi että niitä ei voi hyödyntää!
Joo ubikinonia oon minäkin edelleen uskaltanut syödä sen 600 mg vuorokaudessa, mutta kun elokuussa tehtiin siirto, jätin sen pois kokonaan. Käsittääkseni ubikinonilisän vaikutuksesta raskauden aikana ei ole tietoa, joten koen varmemmaksi jättää sen silloin pois. Foolihappoa, monivitamiinia ja D-vitamiinia olen jatkanut. Inofolic on tietääkseni ok alkuraskaudessa, mutta nykyisin en ole sitä enää ollenkaan käyttänyt, kun oma lääkärini ei siitä vaikuta enää innostuneelta (hän alunperin ehdotti sen käyttöä, mutta ei nähtävästi enää pidä sitä erityisen hyödyllisenä).
Nyt on kp13, muutaman päivän oon pistellyt yhtä naksausta Ovitrellea päivässä ja harmikseni vieläkään ei ollut kovasti edistystä ultramaisemissa. Kummallakin puolella on yksi folli kasvamassa, mutta kumpikaan ei ole lähelläkään kypsymistä. Kummallisen nahkeasti etenee.
Viimeksi tehtiin ovulaation induktio ERA-kiertoon vajaa pari kk sitten ja silloin hommat eteni hyvin pelkillä letroilla. No, eihän se sinänsä iso juttu ole että siirtoajankohta menee vähän eteenpäin, kunhan tämä ei tarkoita sitä että kroppa reistailisi sitten siirron yhteydessä. Folleja tuupitaan nyt eteenpäin Pergoveris-pistoksilla muutama päivä ja torstaina tarkistetaan tilanne.