Vaihteeksi iloista sanomaa multa kristinuskoon liittyen:Jeesus on paras asia maailmassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oot sitten @Elena777 kanssa asiasta keskustellut vaiko sen toisen? Mistä muuten tietäisit miten pitkälle he meni? Mulle ei Ellu suostunut mitään kertomaan, vaikka yritin kauniisti kysellä jo kauan sitten!

No mistä vitusta mä sen tietäisin ja siksi kysyin sulta!

Ei oikeasti voi olla noin ilkeä että haukkuu pelkkien kuvitelmien pohjalta! Häpeäisit!

No mistä vitusta mä sen tietäisin ja siksi kysyin sulta!

Ei oikeasti voi olla noin ilkeä että haukkuu pelkkien kuvitelmien pohjalta! Häpeäisit!
Mistä päättelet kaiken olevan kuvitelmaa? :rolleyes::whistle:

Eli olet kuitenkin keskustellut jomman kumman kanssa :sneaky:
Ellu nyt ei mitään kerro mutta se toinen on takuulla väittänyt ettei edes tunne kyseistä leidiä nimimerkinkään perusteella. :ROFLMAO:

Oot sitten @Elena777 kanssa asiasta keskustellut vaiko sen toisen? Mistä muuten tietäisit miten pitkälle he meni? Mulle ei Ellu suostunut mitään kertomaan, vaikka yritin kauniisti kysellä jo kauan sitten!
Mitä helee...?o_O

Me kaksi emme ole keskustelleet kyllä mistään minun asioista täällä tai missään...lakkaa sekoilemasta ja syö lääkkeesi.
Siinä olet oikeassa, että en kyllä kertoisikaan...pitäähän sitä elämässä jotain mysteeriä olla, siinäpähän mietit mikä totuus on.
Vaikka mulla olisikin jotain elämässäni menossa, se tuskin sinulle kuuluisi ja ei, mä en salais mitään sen takia että jotain häpeäisin vaan ihan vaan sen takia ettei kaikki asiat vaan kuulu kaltaisillesi yökötyksille.

En hauku vaan puolustan ja autan!
Väkisin? VMP.
Sä voit työntää noi ''puolustelut ja auttamiset'' sinne samaan paikkaan minne voit työntää pääsikin.:poop:

• Tykkää
Reactions: r0s
Uskonnot on mielenkiintoinen jäänne menneiltä ajoilta. Se on ainoita asioita, joihin ihminen voi uskoa vailla mitään todisteita. Jos mä tulisin selittämään, että hei oikeasti on olemassa maahisia jotka elelee Suomen metsissä, niin mut ohjattaisiin hoitoon. Jostain syystä uskontojen kohdalla tätä ei tapahdu. Voit vakavin ilmein väittää, että on olemassa joku jumala (uskontokunnasta riippuen) ja sitä ei voi nähdä, kuulla, tuntea tai mitenkään todistaa... se silti vain nyt on. Silti sua taputellaa vain olalle, että hyvä veli, kyä näi o.

Uskonnoissa on myös niin sanottuja perustavanlaatuisia ongelmia. Yksi on se, että uskomalla pelastuu. Muta pitää uskoa siihen "oikeaan" jumalaan. Onko suomalainen kristitty siis ihan tosissaan sitä mieltä, että kun kristittyjä on n.30% maapallon väestöstä, niin 70% joutuu siis helvettiin ja kadotukseen? Jos näin, niin ei kovin onnistunutta politiikkaa jumalalta... hänen karitsansa katoavat hiidenkirnuun huomattavasti todennäköisemmin, kuin että pelastuisivat.

Toinen ristiriita on esimerkiksi vaikka se, että jumalan sanotaan olevan kaikkivoipa ja kaikkihyvä. Sehän nyt ei mitenkään taas ole mahdollista, koska maailmassa on pahuutta. Eli vähintään jompi kumpi mättää; pahuutta on koska ei pysty, tai pahuutta on koska pystyy muttei halua.

Kolmas hauskuus on joidenkin uskovaisten tapa lukea etenkin Raamattua valikoiden. Ikään kuin että sieltä saa itse valita ne kohdat jotka on jees. Kun Raamatussa sanotaan "Älä makaa miehenpuolen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan.", niin ei siitä tarvitse välittää... se oli siellä varmaan kännissä ja läpällä. Mutta ne muut kohdat oli sitten totta. Muslimeilla tämä ei mene toki aivan noin, sillä he ottavat koraanin kirjaimellisesti. Toki sielläkin on niitä kuuluisia ristiriitaisuuksia muslimien arvojen ja Koraanin välilillä, esim. että onko se 9-vuotiaan kanssa makaaminen ok - vai ei? Jos ei, niin Koraani ei voi olla kirjaimellisesti totta. Jos se on kirjaimellisesti taas totta, niin 9-vuotias menee siinä missä aikuinenkin.

No mutta... nää on näitä.

Mitä helee...?o_O

Me kaksi emme ole keskustelleet kyllä mistään minun asioista täällä tai missään...lakkaa sekoilemasta ja syö lääkkeesi.
Siinä olet oikeassa, että en kyllä kertoisikaan...pitäähän sitä elämässä jotain mysteeriä olla, siinäpähän mietit mikä totuus on.
Vaikka mulla olisikin jotain elämässäni menossa, se tuskin sinulle kuuluisi ja ei, mä en salais mitään sen takia että jotain häpeäisin vaan ihan vaan sen takia ettei kaikki asiat vaan kuulu kaltaisillesi yökötyksille.

Väkisin? VMP.
Sä voit työntää noi ''puolustelut ja auttamiset'' sinne samaan paikkaan minne voit työntää pääsikin.:poop:
Joko oot selvittäny välis lispetin ja kirahvin kaa?

Nykymaailmassa homous ei kuuluisi kadottaviin synteihin.

Ja tauteja on muitakin kuin sukupuoli- sellaisia. Huonolla hygienialla saat anaalipanosta hiivasienen ja herraties minkä tulehduksen. Ei siihen maailmanaikaan tullut vettä hanasta millä peseytyä niinko nyt.

Ottamatta kantaa siihen kuuluisiko vai ei, niin mistä sinä tiedät, että ei kuuluisi (tai kuulu)?

Joka tapauksessa mielestäni Raamattu on melko selkokielinen sen suhteen ettei lain kautta pelastu kukaan eli helvettiin ollaan matkalla oltiin sitten miehimyksiä tai ei.

• Tykkää
Reactions: Echo
Mutta hei, mä olisin kiinnostunut kuulemaan, miten sä tämän asian oikeasti näet?
(alla oleva on kopsattu tuolta toisesta ketjusta)

Jos mietitään vaikka mainitsemiasi indigo- lapsia tai kristallilapsia, heille on annettu herkkyyden lahja ja he pystyvät vastaanottamaan viestejä. Kuten itse sanoit, että viestejä voi ottaa ylhäältä, muttei alhaalta... joten selkeästi uskot, että on ihmisiä, jotka voivat erotella nämä viestit toisistaan ja jos joillekkin ihmisille on sellainen lahja annettu, niin miksi he eivät sitä voisi käyttää? Ja vaikka he eivät sitä tietoisesti käyttäisikään, niin he käyttävät sitä silti.

Sen lisäksi, eikö indigo ja kristallilapset ole new age höpinää, jonka ei pitäisi olla sinulle lainkaan hyväksyttävää?
Menikin ilta hujauksessa...
No ehkä indigo on vähän huono termi multa, koska kyse on herkkyydestä kokea yliluonnollisia kokemuksia.

Mä en ihan tajunnu siis sun viestiä, sori. Siis tarkoitatko henkien (ylä/alakerran) erottamisen lahjaa vai ylipäätään lahjaa kuulla/kokea mitä tahansa yliluonnollista?

Nyt :sleep:

Uskonnot on mielenkiintoinen jäänne menneiltä ajoilta. Se on ainoita asioita, joihin ihminen voi uskoa vailla mitään todisteita. Jos mä tulisin selittämään, että hei oikeasti on olemassa maahisia jotka elelee Suomen metsissä, niin mut ohjattaisiin hoitoon. Jostain syystä uskontojen kohdalla tätä ei tapahdu. Voit vakavin ilmein väittää, että on olemassa joku jumala (uskontokunnasta riippuen) ja sitä ei voi nähdä, kuulla, tuntea tai mitenkään todistaa... se silti vain nyt on. Silti sua taputellaa vain olalle, että hyvä veli, kyä näi o.

Uskonnoissa on myös niin sanottuja perustavanlaatuisia ongelmia. Yksi on se, että uskomalla pelastuu. Muta pitää uskoa siihen "oikeaan" jumalaan. Onko suomalainen kristitty siis ihan tosissaan sitä mieltä, että kun kristittyjä on n.30% maapallon väestöstä, niin 70% joutuu siis helvettiin ja kadotukseen? Jos näin, niin ei kovin onnistunutta politiikkaa jumalalta... hänen karitsansa katoavat hiidenkirnuun huomattavasti todennäköisemmin, kuin että pelastuisivat.

Toinen ristiriita on esimerkiksi vaikka se, että jumalan sanotaan olevan kaikkivoipa ja kaikkihyvä. Sehän nyt ei mitenkään taas ole mahdollista, koska maailmassa on pahuutta. Eli vähintään jompi kumpi mättää; pahuutta on koska ei pysty, tai pahuutta on koska pystyy muttei halua.

Kolmas hauskuus on joidenkin uskovaisten tapa lukea etenkin Raamattua valikoiden. Ikään kuin että sieltä saa itse valita ne kohdat jotka on jees. Kun Raamatussa sanotaan "Älä makaa miehenpuolen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan.", niin ei siitä tarvitse välittää... se oli siellä varmaan kännissä ja läpällä. Mutta ne muut kohdat oli sitten totta. Muslimeilla tämä ei mene toki aivan noin, sillä he ottavat koraanin kirjaimellisesti. Toki sielläkin on niitä kuuluisia ristiriitaisuuksia muslimien arvojen ja Koraanin välilillä, esim. että onko se 9-vuotiaan kanssa makaaminen ok - vai ei? Jos ei, niin Koraani ei voi olla kirjaimellisesti totta. Jos se on kirjaimellisesti taas totta, niin 9-vuotias menee siinä missä aikuinenkin.

No mutta... nää on näitä.
--- Maailmassa on toki vielä asioita, jotka on olemassa, vaikka me ei niistä tiedettäisikään. Uusimmat ja hienoimmat esimerkit löytynee syvältä meren pohjista ja kvanttifysiikasta. Mut se on jokatapauksessa ihmisen hlökohtainen asia, miten haluaa asioiden ajateltavan. Sen takia uskontoa sanotaan uskonnoksi, eikä tieteeksi.

Tohon pahuushommaan tulee käänteinen juttu.. Vaikka Jumala olisikin kaikkivoipa ja voisi poistaa pahuuden maailmasta, Jumala on kuitenkin antanut ihmiselle oman tahdon. Jos Jumala poistaisi pahuuden maailmasta, poistaisi se myös oman tahdon, koska ihminen aiheuttaa sen pahan ihan itte.

Juh toi homous, se kirjaimellisuus loppuu siihen, et kielletään lesbot kanssa. Vai oliks siellä, että älköönkä naiset niinku naisen kanssa.

Pitää kuitenkin muistaa, että usko, kirjat ja kirkko on eri asioita, eikä kaikki muslimit tai kristityt niin kirjaimellisesti lue tekstejään.

Menikin ilta hujauksessa...
No ehkä indigo on vähän huono termi multa, koska kyse on herkkyydestä kokea yliluonnollisia kokemuksia.

Mä en ihan tajunnu siis sun viestiä, sori. Siis tarkoitatko henkien (ylä/alakerran) erottamisen lahjaa vai ylipäätään lahjaa kuulla/kokea mitä tahansa yliluonnollista?

Nyt :sleep:

En mä oikein itsekkään tiedä mitä tarkoitin:ROFLMAO:

Lähinnä ehkä sitä, että ne, joilla on kyky ottaa vastaan viestejä, eivät varsinaisesti sitä pysty kääntämään pois. Usein ne viestit kumpuavat alitajuntaan. Mikäli Jumala siis on antanut tällaisen lahjan jollekkin ihmiselle, niin miksi sen lahjan käyttäminen olisi väärin?

Jep:LOL: Toisinaan mun on vaikea muotoilla kysymyksiä, mikäli asia on kovin laaja.
Samikset!:love:
Sama koskee tosin omia vastauksiakin sillon, jos alan miettimään kesken viestin kirjottamista jotain ihan tavan arkista kauppa asiaa vaikkapa...yritä siinä sitten vastailla apinanraivolla toiselle, kun et ees muista mitä piti sanoa saati sitten selkeetä sanajärjestystä:oops:

Tässä yksi hullu, jolla on mennyt nuppi sekaisin "uskonnosta":

https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/ar...taposta-uskonkiistan-takia/7108554#gs.rAbhQo0

Teon yhteydessä Shemeikka myös siteerasi Raamattua ja muuttui pelottavaksi ja vaati naista katsomaan kanssaan Deadpool- ja Titanic-elokuvaa. Lopulta mies yritti saada naista kanssaan oraaliseen yhdyntään pitämällä veistä tämän niskalla. Teko jäi yritykseksi naisen laitettua kätensä suun eteen.

Siinä teillä on uskonveli..

En mä oikein itsekkään tiedä mitä tarkoitin:ROFLMAO:

Lähinnä ehkä sitä, että ne, joilla on kyky ottaa vastaan viestejä, eivät varsinaisesti sitä pysty kääntämään pois. Usein ne viestit kumpuavat alitajuntaan. Mikäli Jumala siis on antanut tällaisen lahjan jollekkin ihmiselle, niin miksi sen lahjan käyttäminen olisi väärin?

Eikös alkukirkon aikaan ollut vaikka mitä kykyjä ihmisillä? Kielillä puhumista, parantamista...

Ehkä siitä tuli "syntistä" vasta kun "kehittyneemmän" kirkon johtohahmot kokivat "lahjan" saaneiden teot uhkana omaa tarpeellisuuttaan vastaan.

Oikeasti niin läpimätä laitos!

Yhteistyössä