V
vierailija
Vieras
Mä luulen, et me ollaan oltu vähän eri yliopistoissa. Ja kannatan demokratiaa.En mä näe vihersuvakkikeijuja koulun käytävillä. Mulle ja suurimmalle osalle on ihan sama ketä siellä aatemaailmallisesti käytävillä kulkee. Se ei ole millään tavalla mielenkiintoista.
Tämä ehkä menee sun tajunnassasi sille levelille, että ollaako liian vaikealla asteella vai vasta melkein. Mutta siis sillä ei ole merkitystä mihin ne käytävillä kävelevät ihmiset uskovat. Tässtä haetaan sitä mitä aatesuuntaa tarjotaan tai jopa tyrkytetään. Se ei ole poliittinen puolue tai yksittäinen lause "äänestä vihreitä", jonkun luennon ohikiitävässä hetkessä. Mä tiedän että tällaisen kokonaiskuvan hahmottaminen on vaikeaa ja mielellään sitä pieni mieli hakisi jotain yksittäistä lausetta jossain, mutta kun se ei nyt vain mene niin.
Selvästi et ole istunut päivääkään yliopistolla. Heidän ajatusmaailmansa on vasemmistolainen. Se ei tarkoita, että kukaan sanoisi "äänestä Vasemmistoliittoa". Ei. Se tulee siinä tavassa suhtautua asiohin esille. Tämä on vaikea asia... uskon ja uskon.... mutta istuessasi edes viikonpäivät luennoilla, niin tajuaisit mitä tarkoitan.