Huhtasaari altistaa lapset hyökkäykselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En vaan oikeistolainen julkisessa koululaitoksessa opiskellut. Onko tämä nyt jostain syystä erityisen vaikeaa sinulle tajua? Pitääkö kaivaa muovailuvahat ja muotoilla tämä, vai ymmärtäisitkö lukemaasi?
Ei ko täällä pilkataan sitä, joka sanoo, että oppilaitokset mädättää ja tekee kaikista vihervassareita, vaikka ne on ite opiskelleet julkisissa ja on täysiä natseja.

No ei tarkoittanut.
Tarkoitti vain sitä, että kuva nimineen on jo julkaistu netissä. Vaikka huhtis olisi nimet peittänyt (mikä olisi ollut fiksua), ne nimet toisessa versiossa olivat kaikkien nähtävillä.
Voiko netistä ottaa mitä tahansa ja jakaa sitä eteenpäin missä yhteydessä tahansa? Luulen, että siihen on kyl laitettu jotain rajoituksia. Mikäli tähän ei kuulu mitään rajoituksia, on se silti mielestäni moraalitonta ja mautonta. Ratsastaa lapsilla mustamaalaten oman poliittisen agendan hyödyttämiseksi. Ja se on ihan sama, kuka sen tekisi, puolueesta riippumatta.
Hyväksyttyjä käytäntöjä olisi kouluissa puhuminen tms. asiat. En tiedä, olisiko itseasiassa ollut ihan jees, jos olisi jättänyt kuvan julkaisematta ja kertonut siitä.

Ei ko täällä pilkataan sitä, joka sanoo, että oppilaitokset mädättää ja tekee kaikista vihervassareita, vaikka ne on ite opiskelleet julkisissa ja on täysiä natseja.

Aivan ja kannattaa heti alkuunsa tehdä pari eroavaisuutta. Se että oppilaitokset kertovat vihervasemmistolaista ideologiaa ja kannattavat sitä, ei tarkoita että jokainen siitä tuutista ulos tuleva olisi silti niin ajatteleva. Toisekseen haastaisin sinut miettimään, että jos koulu/yliopistomaailma ei edusta vihervasemmistoa, niin mikä heidän aatesuuntansa mahtaa olla? Selitys "ei mikään, kaikki saa olla mitä hörhöjä haluaa" ei päde. Ja itse en siis äänestä persuja ja tämä ei ole mikään persujen puolustuspuhe. Ihan vain haastan sinua ajattelemaan. Voihan se siis teoreettisesti olla niinkin, että julkinen koululaitos kannustaa ajattelemaan kristillisdemokraattisesti. Voi olla. Mutta oletko koskaan ajatellut, siis aidosti ajatellut, että mikä poliittinen suuntaus voisi olla siellä valtavirtaa?

Aivan ja kannattaa heti alkuunsa tehdä pari eroavaisuutta. Se että oppilaitokset kertovat vihervasemmistolaista ideologiaa ja kannattavat sitä, ei tarkoita että jokainen siitä tuutista ulos tuleva olisi silti niin ajatteleva. Toisekseen haastaisin sinut miettimään, että jos koulu/yliopistomaailma ei edusta vihervasemmistoa, niin mikä heidän aatesuuntansa mahtaa olla? Selitys "ei mikään, kaikki saa olla mitä hörhöjä haluaa" ei päde. Ja itse en siis äänestä persuja ja tämä ei ole mikään persujen puolustuspuhe. Ihan vain haastan sinua ajattelemaan. Voihan se siis teoreettisesti olla niinkin, että julkinen koululaitos kannustaa ajattelemaan kristillisdemokraattisesti. Voi olla. Mutta oletko koskaan ajatellut, siis aidosti ajatellut, että mikä poliittinen suuntaus voisi olla siellä valtavirtaa?

Mun mielestä toisten huomioon ottaminen ja kaikkien kunnioittaminen taustasta, ihonväristä tms riippumatta ei ole poliittinen ideologia, vaan esim kouluissa ainoa keino saada 200-600 lasta pärjäämään yhdessä.
Olisi mielenkiintoista nähdä persulogiikalla toimiva oppilaitos, veikkaan ettei siellä kovin turvallista olisi kun kaikki sais haukkua ja käyttäytyä ihan miten vaan.

Mun mielestä toisten huomioon ottaminen ja kaikkien kunnioittaminen taustasta, ihonväristä tms riippumatta ei ole poliittinen ideologia, vaan esim kouluissa ainoa keino saada 200-600 lasta pärjäämään yhdessä.
Olisi mielenkiintoista nähdä persulogiikalla toimiva oppilaitos, veikkaan ettei siellä kovin turvallista olisi kun kaikki sais haukkua ja käyttäytyä ihan miten vaan.
Eikö tässäkin tapauksessa lähinnä persuja ole haukuttu ja leimattu tappajaksi???

Voiko netistä ottaa mitä tahansa ja jakaa sitä eteenpäin missä yhteydessä tahansa? Luulen, että siihen on kyl laitettu jotain rajoituksia. Mikäli tähän ei kuulu mitään rajoituksia, on se silti mielestäni moraalitonta ja mautonta. Ratsastaa lapsilla mustamaalaten oman poliittisen agendan hyödyttämiseksi. Ja se on ihan sama, kuka sen tekisi, puolueesta riippumatta.
Hyväksyttyjä käytäntöjä olisi kouluissa puhuminen tms. asiat. En tiedä, olisiko itseasiassa ollut ihan jees, jos olisi jättänyt kuvan julkaisematta ja kertonut siitä.
No ei voi, mutta jos joku kuva on jonkun valvonnan alla netissä julkaistu, on ehkä hiukan typerän kuuloista itkeä, että ”nyt kaikki näkee”, kun kuva julkaistaan muuallakin.

Niin no nähtävästi tämä tie on ihan liian pitkä sun kanssasi kuljettavaksi, koska niin alkutekijöistä lähdetään. Ei persut ole kunnioittamatta ketään ihon värin perusteella. Toi retoriikka on typerää: "kai sä kannatat feminismiä, etkö ole tasa-arvon puolella?" Tämän kaltainen retoriikka sisältää jo poliittisen latauksen. Mitä jos mä sanoisin, että "eikö varastaminen ja toisilta luvatta vieminen ole väärin, kai sä kannatat Kokoomusta?". Ja etteihän moinen voi olla "poliittinen ideologia", vaan ainoa keino pitää yhteiskunta jollain tavalla kasassa.

Mä en edelleenkään ikinä ole äänestänyt persuja, mutta tuollainen toisten demonisointi on juuri se asia mitä sä todennäköisesti olet enemmän kuin vastaan.

Alkaa jo kyllästyttää tämä huhtasaaresta jauhaminen... voisiko jani tai joku muu vihreistä taas paljastaa jonkun uuden rikoksen tai muun hulluuden, niin voidaan vaihtaa ruotimisen aihetta :D

Alkaa jo kyllästyttää tämä huhtasaaresta jauhaminen... voisiko jani tai joku muu vihreistä taas paljastaa jonkun uuden rikoksen tai muun hulluuden, niin voidaan vaihtaa ruotimisen aihetta :D
On hallitukselle kätevää aina milloin Huhtasaari, Hakkarainen, Toivola tai joku muu möläyttää kunnolla ja täyttää lööpit viikoiksi. Vaan bigbrotherin tuottajia ottaa päähän kun julkkistoilailut kiinnostaa enemmän kuin taviksien kännisekoilut.

Kun lehdistön ja kansan huomio kiinnittyy perässä hinattaviin maalilauttoihin niin hallitus voi sotet, maakuntahallinnot, työttömyyspotkimiset ja sen sellaiset pikkujutut "viedä maaliin" kenenkään huomaamatta. Ja jos ny joku huomaa niin ei siitä lööppiä synny milloin asia on liian vaikea selittää kahden sanan iskulauseella.

No voi hertanen aika, enhän minä todellakaan sanonut, että koulun polittinen mielipide tekisi jonkin puolueen edustajia, kaikki tuo aikaisempihan tarkoitti ihan päinvastaista! katsos, natsukoita on olemassa. Ja haasta ajattelemaan. Jos sinä näet vihervassukkakeijuja koulun käytävillä, niin syytönhän minä siihen olen. Ei siellä hehkuteta sosialismin, anarkismin tai totalitarisminkaan puoleen, ehkä on ihan hyvä pysyä niissä demokraattisissa tunnelmissa.

No voi hertanen aika, enhän minä todellakaan sanonut, että koulun polittinen mielipide tekisi jonkin puolueen edustajia, kaikki tuo aikaisempihan tarkoitti ihan päinvastaista! katsos, natsukoita on olemassa. Ja haasta ajattelemaan. Jos sinä näet vihervassukkakeijuja koulun käytävillä, niin syytönhän minä siihen olen. Ei siellä hehkuteta sosialismin, anarkismin tai totalitarisminkaan puoleen, ehkä on ihan hyvä pysyä niissä demokraattisissa tunnelmissa.

En mä näe vihersuvakkikeijuja koulun käytävillä. Mulle ja suurimmalle osalle on ihan sama ketä siellä aatemaailmallisesti käytävillä kulkee. Se ei ole millään tavalla mielenkiintoista.

Tämä ehkä menee sun tajunnassasi sille levelille, että ollaako liian vaikealla asteella vai vasta melkein. Mutta siis sillä ei ole merkitystä mihin ne käytävillä kävelevät ihmiset uskovat. Tässtä haetaan sitä mitä aatesuuntaa tarjotaan tai jopa tyrkytetään. Se ei ole poliittinen puolue tai yksittäinen lause "äänestä vihreitä", jonkun luennon ohikiitävässä hetkessä. Mä tiedän että tällaisen kokonaiskuvan hahmottaminen on vaikeaa ja mielellään sitä pieni mieli hakisi jotain yksittäistä lausetta jossain, mutta kun se ei nyt vain mene niin.

Selvästi et ole istunut päivääkään yliopistolla. Heidän ajatusmaailmansa on vasemmistolainen. Se ei tarkoita, että kukaan sanoisi "äänestä Vasemmistoliittoa". Ei. Se tulee siinä tavassa suhtautua asiohin esille. Tämä on vaikea asia... uskon ja uskon.... mutta istuessasi edes viikonpäivät luennoilla, niin tajuaisit mitä tarkoitan.

Yhteistyössä