Naisten euro on syystä 79 senttiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joillain ruotsinkieli näyttää tosiaan ottavan koville.
4,8% vähemmistö ei tee maasta kaksikielistä.

Suomen lakia tulkitaan väärin. Laki ei tunne sanaa kaksikielinen ollenkaan. Laissa vain luetellaan kansalliskielet, mikä ei tee maasta kaksikielistä.

Vähemmistö sai määritellä maan kaksikielisyydestä, kun Suomi oli itsenäisyyden alussa heikko ja Ruotsin tuesta riippuvainen. Siksi laista tuli huono ja kohtuuton.

4,8% vähemmistö joka ei edes asu suomalaisten joukossa, vaan rannikolla omissa oloissaan, ei tee maasta 2-kielistä. Erillään asuvat kansanosat jotka eivät opi toistensa kieltä ympäristöstään eivät tee maasta kaksikielistä. Sitä pitää kutsua kaksinkertaiseksi yksikielisyydeksi.

Kieli joka on maahanmuuttajakieli ja kehittynyt jossakin kaukana Suomen rajojen ulkopuolella, ei tee maasta 2-kielistä.

Kieli joka on ollut pakkokieli suomalaisille jo satoja vuosia, ja jolla on lyöty suomalaista identiteettiä, ja kieli jolla on haitattu suomen kielen kehitystä satojen vuosien ajan, ei tee Suomesta 2-kielistä.

Päinvastoin, sitä pitää hylkiä, koska sen haittoja pitää välttää. Vielä 200 vuotta Ruotsista erkaantumisen jälkeenkin, meillä on haittanamme pakkoruotsi, kaksikielisyys, virkamiesruotsi, erilliset koulut, erilliset siirtolapuutarhat, erilliset terveysasemat, erilliset korttelit, erilliset varuskunnat, segregaatio ylipäätään ja ylisuuret ruotsinkieliset kiintiöt koulutukseen ym.

Vähemmistökieli joka pakotetaan enemmistölle, koska se ei kuulu sen identiteettiin, ei tee Suomesta 2-kielistä. Ruotsin kieli nimenomaan erottaa suomenkieliset ruotsinkielisistä, koska olemme yksikielisiä.

Historia ei takaa kaksikielisyyden asemaa millään tavalla, koska ruotsi ollut maahanmuuttajakieli Suomessa ja kaksikielisyys on pikemminkin ollut menneisyydessä tehty virhe. On jo aika korjata virhe ja poistaa kaksikielisyys.

Historialla ei voi yleensäkään perustella mitään, ja historiaan vetoaminen on tunnettu argumenttivirhe. Jos historialla voisi jotain perustella, niin naisilta voisi ottaa äänioikeuden pois. Historialla perusteleminen on kuin astuisi kaksi askelta taaksepäin kehityksessä. Jos historialla voisi jotain perustella, niin ihmiskunta olisi jäänyt kivikaudelle. Historialla perusteleminen mahdollistaa entisten tyhmyyksien kierrättämisen uudestaan ja uudestaan, eikä edistys pääsisi vaikuttamaan toivotulla tavalla.

Kieli jota puhutaan vain rannikolla 5% vähemmistön joukossa, voi olla paikallinen kieli siellä missä sen puhujia on yli 25%, mutta ei voi olla koko maan virallinen kieli. Ihmeellistä on kuitenkin se, että ruotsin kieli on ainoa koko Suomessa virallinen kieli, ja suomen kieli on vain paikallinen kieli, vaikka suomea puhutaan koko maassa.

Meillä on siis ainoana virallisena kielenä alloktoninen muualta tullut ruotsin kieli, vaikka sitä ei puhuta sisämaassa, ja suomen kielellä ei ole edes paikkalliskielen asemaa Ahvenanmaalla, vaikka siellä on 5% suomenkielisiä.

Suomalaiset ja ruotsinkieliset asuvat erillään toisistaan, joten maata ei voi pitää kaksikielisenä, vaan maana jossa on 4,8% vähemmistö. Kansana Suomessa asuvat muodostavat kaksinkertaisesti yksikielisen väestön. Sitä ei sovi sotkea kaksikielisyyteen.
MOT Saako suomalaisten syrjintä jatkua Ahvenanmaalla?
Peruustuu rasismiin
http://yle.fi/uutiset/3-5193600

eihän se oikein tietenkään ole jos vaikka on kaksi asiakas myyjää kaupassa ja se toinen on mies,ja sen vuoksi saa parempaa palkkaa kuin se naismyyjä.Selvä se että väärinhän se onpi kyllä samasta työstä pitäisi maksaa kaikille samaa palkkaa.:barefoot:

Naiset tekevät keskimäärin vähemmän työtunteja per vuosi kuin miehet. Sen vuoksi naisen euro on itseasiassa yli euron arvoinen, eli palkkauksessa sorretaan miehiä.

Naisten palkkoja ei nosteta, koska nainen voi tulla raskaaksi. Se on työnantajalle kallista. Miehet tekevät yhteiskunnassa valtaosan päätöksistä mm. yrityksissä, eduskunnassa jne. Miehet alistavat naisia huonoilla palkoilla, jotta naisen olisi pakko antaa tussua (karvalompsaa), jotta saisi lisätienestiä mieheltään. Jos naisilla olisi hyvät palkat, emme tarvitsisi miehiä mihinkään. Onhan dildot keksitty. :ROFLMAO:

eihän se oikein tietenkään ole jos vaikka on kaksi asiakas myyjää kaupassa ja se toinen on mies,ja sen vuoksi saa parempaa palkkaa kuin se naismyyjä.Selvä se että väärinhän se onpi kyllä samasta työstä pitäisi maksaa kaikille samaa palkkaa.:barefoot:
Tämä kai lähtee myös siitä että se nainen on ollut ehkä 3x3 vuotta pois ko. tehtävästä 3 lapsen vuoksi. Niinpä työkokemusts ko. työstä on naisella 9 vuotta vähemmän.

Reilua tai ei, mutta ei se työkokemus miehilläkään virkavapaan tms aikana kasva

Naisten palkkoja ei nosteta, koska nainen voi tulla raskaaksi. Se on työnantajalle kallista. Miehet tekevät yhteiskunnassa valtaosan päätöksistä mm. yrityksissä, eduskunnassa jne. Miehet alistavat naisia huonoilla palkoilla, jotta naisen olisi pakko antaa tussua (karvalompsaa), jotta saisi lisätienestiä mieheltään. Jos naisilla olisi hyvät palkat, emme tarvitsisi miehiä mihinkään. Onhan dildot keksitty. :ROFLMAO:
Voitko samalla kertoa ne ammatit, joissa miehelle maksetaan enemmän samasta työstä? Onko esim. sairaanhoitaja sellainen ammatti. Sehän on naisvaltainen. Saako miessairaanhoitaja samasta vuorosta jotain andro-lisää?

miehet mitään matematiikkaa opiskele, suurin osa miehistä menee amikseen ja valmistuu sieltä tavallisiksi työmiehiksi ja rekkapenoiksi

amk ja yliopistotasolla enemmistö on naisia

Niin unelmamaailmassa. Noin sen pitäisi mennä, että suurin osa miehistä ja naisista olisi rekkapenoja ja koulunkäyntiavustajia. Mutta niin se Suomessa harvemmin menee. Ammattikorkeakoulujärjestelmä puskee kansainvälisen digitaalisen markkinoinnin viestintäasiantuntijoita tuhat kappaletta tunnissa. Sitten ne miettii, että miksi en saanutkaan sitä koulun lupaamaa brändispesialisti-ylijohtajan paikkaa... Yhteiskunnan vika!

Tämä kai lähtee myös siitä että se nainen on ollut ehkä 3x3 vuotta pois ko. tehtävästä 3 lapsen vuoksi. Niinpä työkokemusts ko. työstä on naisella 9 vuotta vähemmän.

Reilua tai ei, mutta ei se työkokemus miehilläkään virkavapaan tms aikana kasva
sitä pienempää palkkaa maksetaan ihan samalla työkokemuksellakin. Minun tapauksessa pidemmällä kokemuksella. "syitä" löytyy aina. säännöt on erit naisille ja miehille.

Nimeä yksikin ammatti, jossa kikkelin omistajalle maksetaan tätä myyttistä sukupuolilisää.

Naiset hyväksyvät huonommat palkat koska hakeutuvat alalle jossa vaaditaan pakkoruotsia mutta ei matematiikkaa tai fysiikkaa.

Kerrohan tarkemmin.
Jokainen duuni jota olen koskaan tehnyt niin liksa on ollut sama.
Se on voinut olla hyvä tai huono mutta aina se on ollut sama kuin kollegalla sukupuolesta riippumatta.
Olen saanut ikä- ja kokemuslisiä ja tulospalkkioita mutta en koskaan munalisiä.

Se on mahdollista, että minut on valittu hommaan pätevämmän naisen sijasta. Mut että hommasta olis munien perusteella maksettu paremmin niin sitä ei ole koskaan tapahtunut.

Kerrohan tarkemmin.
Jokainen duuni jota olen koskaan tehnyt niin liksa on ollut sama.
Se on voinut olla hyvä tai huono mutta aina se on ollut sama kuin kollegalla sukupuolesta riippumatta.
Olen saanut ikä- ja kokemuslisiä ja tulospalkkioita mutta en koskaan munalisiä.

Se on mahdollista, että minut on valittu hommaan pätevämmän naisen sijasta. Mut että hommasta olis munien perusteella maksettu paremmin niin sitä ei ole koskaan tapahtunut.
Hyvä, että olet törmännyt tasa-arvoon. Aina näin ei ole. En ala puhumaan ammatistani, mutta olen saanut vähemmän kuin miehet, joilla lyhyempi kokemus. Ei ole lapsia, joten työtunnitkin menivät tasan niin kauan, kunnes sain tietää palkkaerosta. Se on sellainen haistatus toiselle, mikä ei oikein motivoi. Luulen, että näitä löytyisi enemmänkin, jos palkkoja verrattsisiin esim. Samalta lähtötasolta, ilman lapsia/työkokemusta.

Hyvä, että olet törmännyt tasa-arvoon. Aina näin ei ole. En ala puhumaan ammatistani, mutta olen saanut vähemmän kuin miehet, joilla lyhyempi kokemus. Ei ole lapsia, joten työtunnitkin menivät tasan niin kauan, kunnes sain tietää palkkaerosta. Se on sellainen haistatus toiselle, mikä ei oikein motivoi. Luulen, että näitä löytyisi enemmänkin, jos palkkoja verrattsisiin esim. Samalta lähtötasolta, ilman lapsia/työkokemusta.
Mulla on kokemusta aikas paljon.
En ole koskaan havainnut, että sukupuoleni perusteella joku saisi enemmän tai vähemmän kuin minä.
Onko mulla sit vaan käynyt tuuri?