vierailija
Kaikki on mun vika. Tätähän mä oon sanonut alusta asti, mutta te ette halua kuunnella. Te haluatte muodostaa musta tietynlaisen kuvan, jonka päälle voi sitten sylkeä omia patoutumia ja ennakkoluuloja. Kyllä mä tiedän, että kukaan ei hyväksy kaltaistani loista ja pitää kaltaistani ikuista yksinäistä suurimman asteen friikkinä. Nämä ovat olleet esillä alusta asti, enkä niitä ole missään kieltänyt. Nuo olivat itse asiassa koko tämän ketjun premissi.Kun taas sun vastaukset on:
- Työtön -- älä tee mitään, valita, syytä muita ja universumia
- Masentunut - älä tee mitään, älä hanki apua, syytä muita ja universumia
- Tyhmä - älä tee mitään, älä edes yritä kehittyä, vaadi muita hyväksymään asia jota et itsekään hyväksy
- Köyhä - älä tee mitään, elä tuilla ja marise siitä kuinka et muuta haluis kun säännölliset tulot
Mikään ei oo sun vika. Sinä et oo tyytyväinen etkä hyväksy tilannettas mutta se on väärin jos muut ei hyväksy, tai jos joku muu vähän kummastelee mikset tee asialle jotain jos se kerran sua harmittaa.
Minä en tee asialle mitään, koska en enää halua. En halua aloittaa keski-ikäisenä samalta tasolta kuin 18-vuotiaat ja huomata viisikymppisenä olevani lähes samassa tilanteessa kuin nytkin. En saa mahdollisesti paremman tulevaisuuden takia työskentelystä ja raatamisesta mitenkään mielekästä.
[ap]