Elämättömän elämän häpeä

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En ymmärrä tätä. Ei mun työssäkäymisen este ole Salkkarit, eikä penkkiurheilu. [ap]
"Salatut elämät täytti 18 vuotta keskiviikkona 25.1.2017"
Se ei ole sama asia, vaan olet ollut melkein 20 vuotta elämästä aivopestävänä ja ratkaisumallit on tullut sieltä, siis nuorena kuitenkin. Itse en sitä katso, enkä tietenkään tiedä, mikä siinä, mutta se onmun valinta. Aikaa ne molemmat paljon ja jostakin se aina on pois. Kirjahylly pysyy koskemattomana jos ei ehdi, penkkiurheilijalla taas fyysinen kunto menee helposti surkeaksi ja oppii seuraamaan sivusta elämää, joka tosiaan menee ohi melkein huomaamatta. Siksi et ymmärrä sitä?

vierailija
"Salatut elämät täytti 18 vuotta keskiviikkona 25.1.2017"
Se ei ole sama asia, vaan olet ollut melkein 20 vuotta elämästä aivopestävänä ja ratkaisumallit on tullut sieltä, siis nuorena kuitenkin. Itse en sitä katso, enkä tietenkään tiedä, mikä siinä, mutta se onmun valinta. Aikaa ne molemmat paljon ja jostakin se aina on pois. Kirjahylly pysyy koskemattomana jos ei ehdi, penkkiurheilijalla taas fyysinen kunto menee helposti surkeaksi ja oppii seuraamaan sivusta elämää, joka tosiaan menee ohi melkein huomaamatta. Siksi et ymmärrä sitä?
En ymmärtänyt tästäkään mitään. Luin kerran James Joycen Odysseuksen ja sekin oli selvempää tekstiä kuin tämä. Kiitos kuitenkin, kun vastasit.

[ap]

vierailija
En ymmärtänyt tästäkään mitään. Luin kerran James Joycen Odysseuksen ja sekin oli selvempää tekstiä kuin tämä. Kiitos kuitenkin, kun vastasit.

[ap]
En ole lukenut sitä ollenkaan, mutta eilen vastasin moneen kertaan. Kaikki otettiin pois. Nyt mun täytyy mennä pussittamaan perunoita, kun ne ovat kuivuneet, päällimmäinen kerros viedään biojätepusseissa kellariin metallihyllyille, pussin suut auki. Täytyy valkata vihreät potut erilleen ja syöttää vaikka närhille talvella - ne ei siihen kuole, mut ihminen ei saa syödä niitä. Siemenperunat pitää valkata eri pussiin ja vikanaiset pesen vielä, kuorin ja keitän valmiiksi. Mut kirjoita vaan lisää(y)

vierailija
Mikä työpaikka? Ei mun taustalla ole olemassa työpaikkaa mihin pääsisin. On pakko opiskella ja sitten etsiä jotain hommia. Silloinkaan ei ole mitään taetta, että koskaan saan mitään muuta kuin minimipalkkahommia.

[ap]
Eiköhän Kuala Lumpurista löytyisi töitä jos niitä hakisi. Siellä on aika erilainen työmarkkina kuin Suomessa ja työn löytämiseen on voimakas motivaatio kun sosiaaliturva puuttuu.

vierailija
Eiköhän Kuala Lumpurista löytyisi töitä jos niitä hakisi. Siellä on aika erilainen työmarkkina kuin Suomessa ja työn löytämiseen on voimakas motivaatio kun sosiaaliturva puuttuu.
Joo, no tämä ei enää liity oikeastaan mitenkään keskustelun aiheeseen, eikä mun elämään. Tyhjää spekulaatiota, jolla viedään keskustelua sivuraiteelle. Mulla on kuitenkin tällä hetkellä sosiaaliturva, piditte siitä tai ette. Se ei tee mun elämästä hyvää, sillä mun elämässä ei oikeastaan ole mitään hyvää. Se ainoastaan pitää mut hengissä tarjoamalla mahdollisuuden kattoon pään päälle ja jonkin tasoiseen päivittäiseen ruokaan.

Motivaatio ikuiseen sisällä istumiseen vain kasvoi eilenkin, kun taas jostain syystä lähdin kavereiden kanssa käymään jossakin. Kaikki meni ihan hyvin siihen asti, kun alkoi vitsailu pillun nuolemisesta, sivusuhteista ja tietenkin loppuillasta huomisen työvelvollisuuksista. Siinä piti vain olla hiljaa, naureskella vähän, kirota elämäänsä pään sisäisesti ja lopulta lähteä kotiin äärimmäisen huonovointisena.

[ap]

vierailija
Joo, no tämä ei enää liity oikeastaan mitenkään keskustelun aiheeseen, eikä mun elämään. Tyhjää spekulaatiota, jolla viedään keskustelua sivuraiteelle. Mulla on kuitenkin tällä hetkellä sosiaaliturva, piditte siitä tai ette. Se ei tee mun elämästä hyvää, sillä mun elämässä ei oikeastaan ole mitään hyvää. Se ainoastaan pitää mut hengissä tarjoamalla mahdollisuuden kattoon pään päälle ja jonkin tasoiseen päivittäiseen ruokaan.

Motivaatio ikuiseen sisällä istumiseen vain kasvoi eilenkin, kun taas jostain syystä lähdin kavereiden kanssa käymään jossakin. Kaikki meni ihan hyvin siihen asti, kun alkoi vitsailu pillun nuolemisesta, sivusuhteista ja tietenkin loppuillasta huomisen työvelvollisuuksista. Siinä piti vain olla hiljaa, naureskella vähän, kirota elämäänsä pään sisäisesti ja lopulta lähteä kotiin äärimmäisen huonovointisena.

[ap]
Siitä ei pääse mihinkään, että ongelmiesi taustasyy on pitkälti Suomen sosiaaliturva. Avokätinen sosiaaliturva mahdollistaa sen, että ihminen voi elää vaikka vuosikymmenet ilman, että aidosti tekisi kaikkensa muuttaakseen elämänsä suunnan pois passiivisuudesta.

"Elämättömän elämän häpeät" ja muut tekosyyt olla tekemättä mitään unohtuvat nopeasti siinä vaiheessa jos ei saa ruokaa pöytään muuten kuin aidosti ponnistelemalla.

vierailija
Siitä ei pääse mihinkään, että ongelmiesi taustasyy on pitkälti Suomen sosiaaliturva. Avokätinen sosiaaliturva mahdollistaa sen, että ihminen voi elää vaikka vuosikymmenet ilman, että aidosti tekisi kaikkensa muuttaakseen elämänsä suunnan pois passiivisuudesta.

"Elämättömän elämän häpeät" ja muut tekosyyt olla tekemättä mitään unohtuvat nopeasti siinä vaiheessa jos ei saa ruokaa pöytään muuten kuin aidosti ponnistelemalla.
Olen sossupummi, kyllä. Tämä on myös sinulle vaikea paikka, kun joudut näin konkreettisesti kohtaamaan henkilön, joka käyttää mielestäsi systeemiä hyväkseen. Sinä haluat minut kadulle, kärsimään ja raapimaan toimeentuloa mistä tahansa sormet verille. Ymmärrän tämän. Voin lohduttaa sinua ja kertoa, että jokainen päiväni on täynnä häpeää ja itseinhoa. Ei ole myöskään päivää, jolloin en pohtisi sitä hetkeä, kun olen kerännyt tarpeeksi voimaa poistaakseni turhan elämäni kunnollisten veronmaksajien kukkaroa ja psyykettä häiritsemästä.

[ap]

vierailija
Olen sossupummi, kyllä. Tämä on myös sinulle vaikea paikka, kun joudut näin konkreettisesti kohtaamaan henkilön, joka käyttää mielestäsi systeemiä hyväkseen. Sinä haluat minut kadulle, kärsimään ja raapimaan toimeentuloa mistä tahansa sormet verille. Ymmärrän tämän. Voin lohduttaa sinua ja kertoa, että jokainen päiväni on täynnä häpeää ja itseinhoa. Ei ole myöskään päivää, jolloin en pohtisi sitä hetkeä, kun olen kerännyt tarpeeksi voimaa poistaakseni turhan elämäni kunnollisten veronmaksajien kukkaroa ja psyykettä häiritsemästä.

[ap]
Ei kyse ole siitä että haluaisi jonkun kadulle tai nauttisi että jollakin on asiat huonosti. Vaan siitä, että ihminen tarvitsee elämäänsä sekä kunnolla keppiä että kunnolla porkkanaa oppiakseen toimimaan tarkoituksenmukaisella tavalla.

Sinulta puuttuu riittävä motivaatio panostaa tosissaan esim. siihen työn löytämiseen ja siksi se motivaatio pitäisi löytää jostain. Sosiaaliturvan täysi poisto on yksi motivointivaihtoehto (joskin julmanpuoleinen talvi-ilmastossa), mutta on niitä vaihtoehtoja monia muitakin.

vierailija
Paula pitäisikö sinun korjata tuo unirytmisi jos heräät vasta myöhään iltapäivällä? Nyt ei ole huomen.
Ei mitään väliä potunpussituksessa, mikä vuorokaudenaika on. Nukun kyllä, mut annan unen tulla kun on tullakseen. Harmi, ettei kaikilla ole siihen mahdollisuutta, mutta mulla on keähelteiltä jäänyt sellainen rytmi, et yöllä semmosen 4 tuntia kuoputan maata ja se on yöllä, kun ei ole mäkäräisiä alle 9 asteessa. Sääsketh'n ovst kolleet sukupuuttoon, mikä sopii mulle oikein hyvin. Sääli pääskysiä, kunne tarvii sen 500 hyttystä päivittäin.:(

vierailija

[ap]
En oo jaksanut lukea koko ketjua, joten saatan kysyä vähän sellaisiakin mikä on aiemmin julkituotu.

1) Mitä siis yleensä teet päivät pitkät? Ja tämä ei sinällään ole vittuilua, itse työttömänä kun olin niin ainoastaan puuhastelin kotona kaikkea, mitään en aikaan saanut. Voisin ihan kuvitella, että kotona viettäisin aikaa ihan "nollana".

2) Missäpäin asut?

3) Missä vaiheessa syrjäydyit? Eli missä vaiheessa sulla alkoi se, ettei ollut mitään vakituista tekemistä (koulua, armeijaa, ootko muuten käynyt)

4) Kuinka paljon sulla on työkokemusta ja mimmosta?

vierailija
En oo jaksanut lukea koko ketjua, joten saatan kysyä vähän sellaisiakin mikä on aiemmin julkituotu.

1) Mitä siis yleensä teet päivät pitkät? Ja tämä ei sinällään ole vittuilua, itse työttömänä kun olin niin ainoastaan puuhastelin kotona kaikkea, mitään en aikaan saanut. Voisin ihan kuvitella, että kotona viettäisin aikaa ihan "nollana".

2) Missäpäin asut?

3) Missä vaiheessa syrjäydyit? Eli missä vaiheessa sulla alkoi se, ettei ollut mitään vakituista tekemistä (koulua, armeijaa, ootko muuten käynyt)

4) Kuinka paljon sulla on työkokemusta ja mimmosta?
Kiitos asiallisesta vastauksesta tai no, lähinnä kyselystä. Kiitos kuitenkin.

1) Riippuu päivästä. Yleensä nukun aika pitkään ja suuren osan päivästä selaan nettiä. Joinain päivinä urheilen ja joinain päivinä autan samassa kaupungissa asuvia vanhempiani erilaisissa askareissa. Joskus luen kirjoja ja joskus käyn metsässä sienessä.

2) En viitsi tähän sen tarkemmin alkaa sanoa. Yli sadantuhannen asukkaan kaupungissa kuitenkin.

3) Kauan sitten. Kävin armeijan, suoritin lukion ja kokeilin vähän opiskella. Yli kymmenen vuotta on ollut tätä samaa. Muutama pätkäduuni on vain katkaissut monotonisen elämänlaatuni.

4) Hyvin vähän. Toimistohommia, raksahommia. tehdashommia. Pisin työsuhteeni on tainnut olla puoli vuotta.

[ap]

Typeräkaveri
Se piti sisällään paljonkin. En pärjännyt, olin yksinäinen, ala oli väärä.

Armeijassa olin perussotilas.

Työmarkkinatuki ja asumistuki.

[ap]
No kerro nyt tarkemmin, että mitä opiskelit ja miksi se oli väärä. Miksi et kokeillut jotain toista alaa?

Meneekö sulla kaikki plusmiinus nolla vai onko mahis säästää? Sinuna menisin maksullisiin naisiin, että sais ainakin ton neitsyyspeikon pois alta.

vierailija
No kerro nyt tarkemmin, että mitä opiskelit ja miksi se oli väärä. Miksi et kokeillut jotain toista alaa?

Meneekö sulla kaikki plusmiinus nolla vai onko mahis säästää? Sinuna menisin maksullisiin naisiin, että sais ainakin ton neitsyyspeikon pois alta.
Mä en näe miksi näihin vastaaminen olisi oleellista. Ne ovat menneisyyttä, eikä niillä ole merkitystä tässä nykyisessä umpikujatilanteessa.

Kaikki menee.

No, muuta mahdollisuutta mulla ei ole, jos haluan joskus kokea miltä seksi tuntuu. Ei se silti tunnu oikealta. Haluaisin, että olisi joku joka oikeasti välittää ja pitää haluttavana. Maksullinen ei ole sitä.

[ap]

Yhteistyössä