Elämänmuutos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen alkanut miettiä, voisiko enää näin 50-vuotiaana vaihtaa alaa ihan totaalisesti. Olen 50-vuotias nainen ja AIVAN KYPSÄ työhöni. Tuntuu, että vapaapäivän jälkeen on entistä vaikeampi mennä töihin. Itse työ on sinänsä ihan ok, samoin asiakkaat (suurin osa), mutta pomo ja muukin firman johto on aivan persiistä.
Olen myös miettinyt, että vaihtaisin vain työpaikkaa, en alaa, mutta alkaa ikä tulla vastaan joka ratkaisussa. Kuka tämän ikäistä enää palkkaisi? Pitäisikö jäädä työttömäksi? Voisiko jollain syyllä päästä eläkkeelle?
Mitä tahansa muutosta tähän työhön!?!
Kommentteja, ehdotuksia, ideoita?

Pitää puntaroida onko nykytyön palkka ja ehkä myös se että työn osaa suurempi plussa kuin jokin muu... sen kun tietäis onko ruoho vihreämpää muualla. Työllistyminen riippuu niin alasta. Ja meriiteistä.
Uusi ala voisi olla ratkaisu mutta pitää miettiä että töitä sitten alalla riittää.
Eläkkeelle ei pääse "jollain syyllä". Ja oletko laskenut, voisi aika pieneksi jäädä eläke tuossa iässä...
Työttömyydestä ei oikein kokemusta. En tiedä miten helposti työkkäristä pakottavat johonkin epämieluisaan.

Jo pelkkä työpaikan vaihtaminen voi olla iso muutos parempaan. Ei tarvitsisi kouluttautua uudelleen, jos siis alan työt vaikuttavat kiinnostavilta ja olisi halua tehdä niitä.

Mutta jos haluaisit jotain muuta, niin silloin pitää miettiä olisiko jotain muuta houkuttelevampaa koulutusta tai työtä tarjolla. Saat vastauksen, kun pohdit tarkemmin, katselet ja vertailet eri vaihtoehtoja.