Onko varastamista?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei ole, ei siellä missään lue, etteikö saisi rohmuta kyniä niin paljon kuin haluaa!
Ikeassa niin kuin yhteiskunnassa muutenkin on lähdetty siitä, että ihmiset eivät keskimäärin ole mitään valkoroskarikollisia, jotka varastavat kaiken mitä ei ole naulattu kiinni. Sitä kutsutaan käytöstavoiksi ja yleissivistykseksi, että osaa noudattaa sellaisia meille muille itsestään selviä kirjoittamattomia sääntöjä kuten yksi kynä per käyttäjä ja ainoastaan tarpeeseen. Toki yhteiskuntaan aina mahtuu sitä kuraa, joka tekee parhaansa pilatakseen ympäristönsä hyvinvoinnin ja heidän aiheuttamansa vahingon sitten maksavat muut ihmiset.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Ikeassa niin kuin yhteiskunnassa muutenkin on lähdetty siitä, että ihmiset eivät keskimäärin ole mitään valkoroskarikollisia, jotka varastavat kaiken mitä ei ole naulattu kiinni. Sitä kutsutaan käytöstavoiksi ja yleissivistykseksi, että osaa noudattaa sellaisia meille muille itsestään selviä kirjoittamattomia sääntöjä kuten yksi kynä per käyttäjä ja ainoastaan tarpeeseen. Toki yhteiskuntaan aina mahtuu sitä kuraa, joka tekee parhaansa pilatakseen ympäristönsä hyvinvoinnin ja heidän aiheuttamansa vahingon sitten maksavat muut ihmiset.

Ymmärrän, mutta tässä köyhä niitä lehtiöitä ja kyniä lapsille, että savat piirtää... Myös geokätköilijät taitaa noita kyniä ottaa, ko on käteviä. Mahtuu pieneenkin kätköön. Aika useesta geokätköstä löytyy ikean kynä. Ja se väki ei ole ehkä aivan sitä perseaukisinta sakkia.

vierailija
Ymmärrän, mutta tässä köyhä niitä lehtiöitä ja kyniä lapsille, että savat piirtää... Myös geokätköilijät taitaa noita kyniä ottaa, ko on käteviä. Mahtuu pieneenkin kätköön. Aika useesta geokätköstä löytyy ikean kynä. Ja se väki ei ole ehkä aivan sitä perseaukisinta sakkia.
Totta, nyt vasta hokasin, et mistä hittoo ne saa ne kynät kätköön! Ikeasta!

vierailija
Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa! Ja kun ei kulje kädet taskussa, niin kyllä käsi tottuu ottamaan. Jos itse joudun ottamaan painolastikseni ja huollettavakseni jonkun muun omaisuutta, niin kutsun sitä uudelleen omistajuusohjatuksi toimeksi ja vetoan sen kuuluvan ammattiini, joka on sangen raskas, kun joutuu kantelemaan muiden tavaroita ihan yötä myöden.

vierailija
Niin ovat. Jos kotona on pöydällä pähkinöitä kulhossa niin tietysti vieras voi syödä siitä. Kynät ikeassa ovat sitä varten että voi lainata sitä jos ei ole omaa kynää mukana. Mä en ole koskaan tarvinnut kynää ikeassa. Mä ostan kaupasta omat kynät.
Väärin, ei ikea ole mikään kirjasto. Jos kyniä on tarjolla, niitä saa ottaa. Jokainen tarpeitaan vaativan määrän. Tarpeet vaihtelee. Aloittajalla suuri tarve, saa ottaa paljon kyniä. Rikkaammat taas ei laisinkaan tarvitse kyniä.

vierailija
Minä otan (siis oikeasti) kaupassakin pieniä juttuja taskuun. Siis esimerkiksi lakupatukat tai joku spagetin kuivakeittopussi kun menee taskuun, niin ei se vielä pöllimistä ole. Ymmärrän että joo periaatteessa, mutta ei se todellisuudessa ole.

Yhteistyössä