The Ketju kirjautuneille - tervetuloa

Mä en voi mun dementikko isälle harkita mitään uutta vekotinta, ei pärjää enää kahvinkeittimenkään kanssa. Sen sijaan katossa on tuuletin ja sitten on yksi iso pöytätuuletin.
Voi toista:(
Itteeni on auttanut ihan vaan suihkuttelut n. 3-4x/pvä ja vähissä vaatteissa hiippailut ja ikkunoita ja ovia en voi tällä hetkellä pitää auki ettei kissa karkaa..tai on ne raollaan, mutta hyöty ei ole läheskään niin hyvä kuin mitä ois jos ne vois pitää kokonaan auki..tuuletin on päällä 24/7 ja sekin auttaa.

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee ja Kais
Niitä on jossain halvemmallakin, sellasta pumppuahan ei kuulema saa kerrostaloon asentaa kun se sekottais ilmastoinnin mutta sitten on olemassa sellasia pienempiä, jotka auttaa kanssa tosi hyvin ja oon ite aatellut ostaa sellasen jos vielä tulee näitä tappohelteitä.
Saa asentaa kerrostaloihin, jos taloyhtiö antaa asennusluvan. Eli riippuu yhtiöstä. Lisäksi täytyy noudattaa kyseisen kaupungin ohjeita esim desibelirajoista.
Sellaiset siirrettävät pienet viilennyslaiitteet ovat alta viidensadan euron.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Multapa tuli just lohi-munapiirakka uunista ja mustikkaversio sujahti tilalle.
Vähän kyl on tyhmä olo kun en muistanut että kiertoilmatoiminnolla ne ois voinut paistaa yhtäaikaakin.
Eli ihanat herkut teillä :)

Mä syön kasvispihvejä,tais olla tescon jotain maapähkinä-avokadopihviä ja pakkasessa on viellä itetehtyä vadelmajäätelöä.

• Tykkää
Reactions: r0s
On muuten melkis joka paikassa "tilapäisesti loppu" noi siirrettävät ilmastointilaitteet.

Mä näin alkukesästä sellaisen pienen Prismassa, hinta taisi olla rahdun yli parisataa. Tosin sillä sai sit viilennettyä vain pienen makkarin kerrallaan mutta ois sekin jo iso apu!
No just katoin että gigantista kaikki oli loppu ja hobby hallista löytyis vielä muutama mistä laitoin ton linkinkin...muut on sitten sellasia muutaman viiva monen sadan euron hintasia.

Mä oon muuten nyt sekaisin mikä kiertopäivä on menossa.
Onko sitten tuon pitemmän kierron mukaan kp 21 vai sitten tuon oudon vuodon mikä tuli jo kp 15 mukaan menossa kp 10. :unsure:o_O(n)

Vatsaa taas nippailee välillä tai tuntuu oudolta ja nännit vähän herkät että kai täs pitää kahtoo alkaako menkat taas pian,silloin se menisi tuon aiemman (13.7) kierron mukaan :unsure:

Ookoo täällä on aika tiukasti sanottu ei niille laitteille kerrostaloissa.
Joo, taloyhtiö saa päättää. Mutta sellaisen siirettävän yksikön, viilennyslaitteen saa tuoda sisään. Sehän tarvitsee vain sähköä toimiakseen. Kondensioveden kanssa täytyy olla huolellinen ettei mene omat pinnat pilalle tai taloyhtiön rakenteisiin.
Tämän kesän jälkeen harkitsen ilmalämpöpumppua tai tuollaista viilennyslaitetta. Viilennyslaitteella saisi edes olohuonetta viileämmäksi.

Joo, taloyhtiö saa päättää. Mutta sellaisen siirettävän yksikön, viilennyslaitteen saa tuoda sisään. Sehän tarvitsee vain sähköä toimiakseen. Kondensioveden kanssa täytyy olla huolellinen ettei mene omat pinnat pilalle tai taloyhtiön rakenteisiin.
Tämän kesän jälkeen harkitsen ilmalämpöpumppua tai tuollaista viilennyslaitetta. Viilennyslaitteella saisi edes olohuonetta viileämmäksi.
Joo olen kanssa aatellut ostaa sen viilennyslaitteen ja olkkariin sellasen varrellisen tuulettimen.

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
r0s
Mä oon muuten nyt sekaisin mikä kiertopäivä on menossa.
Onko sitten tuon pitemmän kierron mukaan kp 21 vai sitten tuon oudon vuodon mikä tuli jo kp 15 mukaan menossa kp 10. :unsure:o_O(n)

Vatsaa taas nippailee välillä tai tuntuu oudolta ja nännit vähän herkät että kai täs pitää kahtoo alkaako menkat taas pian,silloin se menisi tuon aiemman (13.7) kierron mukaan :unsure:
Mulla oli vastaavia välivuotoja siihen aikaan kun yritin kuopusta alulle. Menkat kyllä tulivat melkis päivälleen oikein, oli vaan välissä se ärsy ylimääräinen vuoto.

• Tykkää
Reactions: Kais

Yhteistyössä