The Ketju kirjautuneille - tervetuloa

Moikka,tarkenee liiankin hyvin viellä. Kyl mä ootan kovasti vesisateita & vähään viileämpää ilmaa,jaksaa paremmin.
Mä oon onneks voinu suunnitella työpäivääni siten että pääsen pois pahimmista paahteista, kiitos kun on ja löytyy joustoa:)

No, eipä nämäkään kelit määräänsä pitempään kestä. Kyllä sieltä niitä vesisateitakin tulee..toisaalta kiva ois jos syksy olis aurinkoinen ja lämminkin pitkään... Ruska pääsis omaan loistoonsa:)

• Tykkää
Reactions: Boobabe ja Kais
Mä oon onneks voinu suunnitella työpäivääni siten että pääsen pois pahimmista paahteista, kiitos kun on ja löytyy joustoa:)

No, eipä nämäkään kelit määräänsä pitempään kestä. Kyllä sieltä niitä vesisateitakin tulee..toisaalta kiva ois jos syksy olis aurinkoinen ja lämminkin pitkään... Ruska pääsis omaan loistoonsa:)
Joo,toi on hyvä juttu. :)

Onneksi oli aamulla vähän viilempää ja pieni tuulenvire että oli kiva kävellä töihin ja töissä oli ilmastointi ja kaikki viellä hengissä.

Pehmeä lasku töihin,kun huomenna on vapaa,torstai töitä ja pe vapaa.

Jep,pitäisi ja toivottavasti torstaina alkaa vesisateet.

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
Moi:)
..ja vesikin on niin maitovelliä ettei edes virkistäpiristä:barefoot:

Täällä ulkona varjossa +30, sisälläkin tarkenee:cool:
Vesi oli aivan ehanaa:coffee:
poika kiusas vielä ja osotteli tummia pilviä ''Mitäs sanosit jos nyt näkyis salama....ja nyt muuten näkyy salama!!'' ja sen jälkeen juosta kipitettiin hyvinnii livakasti veestä pois:alien:

Vesi oli aivan ehanaa:coffee:
poika kiusas vielä ja osotteli tummia pilviä ''Mitäs sanosit jos nyt näkyis salama....ja nyt muuten näkyy salama!!'' ja sen jälkeen juosta kipitettiin hyvinnii livakasti veestä pois:alien:
Niin..eli vesi oli maitovelliä :)

Pikaisia ukkosia varmaan näillä helteillä onkin liikenteessä, ei muuta kuin iltauintia vielä suunnittelemaan(y)

Ampiaisia on tänä kesänä poikkeuksellisen paljon. Ne rakentavat usein pesänsä puurakenteisiin räystään alle. Ampiainen pistää vain ollessaan uhattuna, joten älä huido.

1. Ennaltaehkäise
Vie likaiset astiat ja ruoantähteet pois ampiaisten ulottuvilta, sillä ampiaiset pitävät erityisesti proteiinista ja sokerista. Vältä myös ampiaisia kiinnostavia tuoksuja, kuten tuoksuvia kukkia, hajuvesiä ja hajustettuja kosmetiikkatuotteita.

2. Karkota ampiaiset hajuilla
  • Ampiaiset eivät välitä vihermintusta, eukalyptuksesta, sitruunatimjamista, korianterista tai koiruohosta. Istuta näitä yrttejä pihalle tai parvekkeelle.
  • Paistetun rasvan tai sipulin haju ajaa ampiaiset pois.
  • Pistele valkosipulinkynsiä sitruunaviipaleisiin ja jätä esille.
3. Valepesä
Ampiaiset kunnioittavat reviirejä. Ripusta valepesä parvekkeen tai terassin kattoon. Täytä suodatinpussit paperilla tai tee sanomalehdistä ampiaispesän muotoinen pallo ja kiinnitä pesä lähelle katonrajaa.

4. Aseta ansa ampiaisille
  • Leikkaa 1/3 osa muovipullon ylälaidasta.
  • Aseta pullon suu ylösalaisin kohti pullon pohjaa ja teippaa osat kiinni toisiinsa.
  • Laita pullon pohjalle vettä. Sekoita veden joukkoon sokeria tai hunajaa. Ampiaiset eivät osaa lentää pullosta ulos.
5. Tee ampiaisille oma ruokapaikka
Kun teet ampiasille oman ruokapaikan, ne eivät häiritse omia puuhiasi. Ampiaiset pitävät makeasta, joten aseta ruokailupaikalle hedelmiä, hilloa, sokerivettä tai olutta.

https://www.yhteishyva.fi/arjen-apu/nain-karkotat-ampiaiset-kotikonstein--kokeile-sipulin-hajua-tai-suodatinpusseja/05983779

• Tykkää
Reactions: ruuttis ja Kais
Yleisön pyynnöstä tarjolla makaronilaatikkoa(y)

Mutta.

Yks ilmottikin ennen ruuan valmistumista lähtevänsä yökylään:).
Ok.

Hetken päästä toinen hätäsesti ilmottaa että "..läks veneileen. Tuun ööö...joskus ennen puoltayötä.."...:)
Aha.

Ja sitten yks kyläluuta kotiutui:) ja ilmotti ettei oo nälkä "..tai siis minkään kuuman..et mä varmaan syön vähän salaattia ja sitte myöhemmin iltapalaa.."..
Jep.

No, onpahan ruoka valmiina huomiselle(y)

• Tykkää
Reactions: Kais ja Boobabe
Ja täällä ei ole ollut kunnon ukkosta. Ehkä viikonloppuna on. :rolleyes:
Eipä täälläkään oo kolissu, tosin...en mä oikein kauheen kamalaa ukkosta ees lähde toivomaankaan (kun rupee pelottaan:notworthy: ) vaikka onhan ne salamat kylläkauniita mutta niin vaarallisia...ja sade kyllä tervetullutta mutta jos vois pyytää niin mieluusti ei tapit kaakossa kohisten vaan ihan nätisti hissuksiin tasasesti kastelemalla:)...

Niin että vois sen vesisateen alla olla ja pimppelehtia paljain jarpasin:love:

Eipä täälläkään oo kolissu, tosin...en mä oikein kauheen kamalaa ukkosta ees lähde toivomaankaan (kun rupee pelottaan:notworthy: ) vaikka onhan ne salamat kylläkauniita mutta niin vaarallisia...ja sade kyllä tervetullutta mutta jos vois pyytää niin mieluusti ei tapit kaakossa kohisten vaan ihan nätisti hissuksiin tasasesti kastelemalla:)...

Niin että vois sen vesisateen alla olla ja pimppelehtia paljain jarpasin:love:
Pimppelehtia :D Täällä ei voi olla ilman kenkiä. Kerrostalossa ei ole hätää. :)

Pimppelehtia :D Täällä ei voi olla ilman kenkiä. Kerrostalossa ei ole hätää. :)
Jahäntz, pOmppelehtia siinä kyllä piti lukeman:D

Ja kyllä kerrostalossakin on hätä ja hirvitys ja kamaluus silloin kun on kamalan kauhea ukonilma:unsure:. Ihan varmasti on...ainakin mulla on ollut ihan ja aina:notworthy:...

Äh, kaupungissa on hyväkin hippelehtiä kengät jalassa kun ikinä tiiä mihin koipensa saa säretyksi...mutta nurmikolla tai hiekkatiellä on hyvä mennä paljain jarpasin - joko vesisateessa tai ilman :)
Paitti että kyllä kannattaa katella välillä maahankin, lasinsirpaleita tai äkillisesti esiintulevia ja kamppaavia juurakoita tai ihme kivenmurikoita voi esiintyä tai jotain muuta yllättävää kompurointia:unsure:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Boobabe

Yhteistyössä