The Ketju kirjautuneille - tervetuloa

Ai nii... miesten ja naisten välisistä eroista...

Milloin mies on hyväntahtoinen ja kiltti hölmö niin häntä ei tarvitse kummemmin kouluttaa. Erittäin hyvä aviomies ihan sellaisenaan.
Jos ny motivoida tarttee niin vilauttamalla hieman reittä hän maalaa aidan jos se on tarpeen. Jos kuorsauksen kestää niin miesotus yleensä ei ole ongelma.

Naisotus taas... koulutuksessa menee helposti vuosikymmen ennen kuin tämä oppii paistamaan kananmunat oikein. Nalkutus on tietysti vaimojen etuoikeus mutta pirusti menee aikaa, että vaimo oppii nalkuttamaan vain aiheesta. Vaikeeta.

Me miehet ollaan sillai suoraviivaisia, että tyydymme kivaan luonteeseen ja söpöön peppuun.
Naisista taas ei pirukaan ota selvää mitä ehkä tahtovat.
Ovat niin monimutkaisia miehen ajatusmaailmaan, että on pieni ihme, että avioliittoja yleensä solmitaan.

Mukavaa päivää kaikille. Viimeinen lomapäivä ja sekin menee kyssillä eli kohta ajelemaan kyssiin. Onneksi on kaverin autossa ilmastointi,muuten olis aika tukala olo.

Tuli tuo välivuoto huonoon aikaan nyt ton kyssin reissun ja helteen takia. Eikiva reissu.
Ja nyt on viellä verenpaineet ja syke & sokrut ylhäällä. Vähän huono olo + päänsärky (y)

Ai nii.
Minähän en naisten vaihevuosista tiedä mitään koska oma kultaseni potkaisi minut pellolle 44 vuoden iässä. Joitain vuosikymmenoireita ehdin havaita mutta vaihevuosiin en koskaan päässyt käsiksi.
Mitä isoppojat on kertonu niin taitaa olla vaan hyvä juttu?

Kotona oltiin puoli kolme. Huh. Tulihan tuossa jo nälkä ku aamupuuron söin klo 9. Oli mulla vesipullo ja pirtelö mukana,mutta ei sitä ehtinyt juomaan.
Ei ollu onneksi ajat myössä ku jotain 10 min. Osalle pääsi ihan ajallaan.

Miehellä on sit lokakuussa taas silmäleikkaus kyssillä.

Päivää kettinkiin.
Ilmaiskirjasaaliina Brink - kun vielä muistan. Jotenkin sopii mulle.

Naapuritalossa on ny pari viikkoa ollu meteliä pitävä remontti meneillään.
Ihmettelin möykkää niin roskapussin heittoreissulla kävin uteliaisuuttani vakoilemassa. Kauhee stalkkeri olen minä.
Työmaakyltissä luki "lämpöpumppuasennus".
Hieman ihmettelen miksi kaukolämpötaloon asennetaan lämpöpumppua mutta asia ei kuulu minulle.
Mutta tykkään tavasta jolla töitä tehdään. Iso diisseli jyrähtää käyntiin 07 ja sammuu 21 oli pyhä tai arki. Tosta voi tarkastaa kellonsa. Koko ajan kuuluu kilkettä ja kalketta, että kyllä siellä jotain tehdään koska tuskin kukaan huvikseen pitää isoa konetta käynnissä ja paukuttaa lekalla vain pitääkseen meteliä.
Tykkään työn äänistä. Vaikka meteli on melkoinen. Mutta kun hommaa tehdään tohon tahtiin niin se loppuu aikanaan. Ei pienessä taloyhtiössä voi olla loputtomasti porattavaa.

Paitti jos hommat tehdään kuin taloyhtiöni julkisivuremontti joka on malliesimerkki siitä, että kaikki tehdään kolmeen kertaan eikä mitään tapahdu.

Tossa sen sijaan tehdään työtä kahdessa vuorossa ja meteli on helvetillinen mutta olettaisin, että jotain tapahtuukin ja se on ohi ennen joulua.

kaukolämmön hinta on noussut niin kovasti että monissa taloyhtiöissä harkitaan ja on jo luovuttukin kaukolämmöstä, maalämpö on halvempaa pitkässä juoksussa
Olet oikeassa.
Silti pientä kulkijaa hämmästyttääkummastuttaa se, että kaikki Helsingin voimalat ovar ovat ns. kaksikäyttövoimaloita joiden hyötysuhde hipoo 100% ja kaukolämpöputket tähän kortteliin vedettiin 50-luvulla joten miten hemmetissä mikään voi olla halvempaa?

Olin aikanaan talkkarina talossa jossa oli muistona menneiltä ajoilta oma hiilikattila ja luiska hiilikuormaa varten. Ne korvattiin kaukolämmön lämmönvaihtimella joskus syntymäni aikoihin.

Se oli silloin edistystä. Onko tämä edistystä vai takapakkia?

on selkeää takapakkia jos sähkön ja lämmön yhteistuotanto ajetaan poliittisin päätöksin vaikeuksiin

hesassahan siitä on ilmeisesti päätetty luopua ja esim. hanasaaren voimalan tilalle rakennetaan pelkkää lämpöä tuottava laitos

No ni. Ny on olutta ja tupakkia hetkeksi.

Joten vaindankin puheenaihetta.
Miten voi olla mahdollista, että lähikauppani kauppias jatkuvasti löytää kassalle kaunottaren joka (anteeksi vaan) kelpaisi pleiboin keskiaukeamalle.
Viime viikolla kassaa miehitti nainen joka ei ole tältä planeetalta.
Tänään kassalla oli itse Hera kakskymppisenä enkä ole koskaan toivonut olevani kolmeakymmentä vuotta nuorempi paitsi tänään.

Yhteistyössä