Alaikäinen apteekissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En tiedä sattuiko huono päivä apteekin tätille vai mistä kyse. 14 tyttö päätti hakea minulle Panadolia apteekista kauppareissullaan, kun itse olen flunssassa ja kuumeessa enkä viitsisi lähteä useampaa kilometriä pyöräilemään. No eipä myyty, vaikka oli sanonut että äiti on sairaana eikä pääse itse paikalle. Kuulema on vain itse tultava ostamaan.

Onko tämä joku laissa oleva juttu (en ainakaan löytänyt netistä) vaiko vain myyjän omaa keksintöä. Tavallinen, tavallisesti pukeutuva ja terve tyttö, eikä myyty, mihinkähän kuvitteli moisen tytön käyttävän parasetamolit väärin? Itsemurhaan? :ROFLMAO:

Noh, naapuri kävi hakemassa, kiitokset hälle...

En tiedä sattuiko huono päivä apteekin tätille vai mistä kyse. 14 tyttö päätti hakea minulle Panadolia apteekista kauppareissullaan, kun itse olen flunssassa ja kuumeessa enkä viitsisi lähteä useampaa kilometriä pyöräilemään. No eipä myyty, vaikka oli sanonut että äiti on sairaana eikä pääse itse paikalle. Kuulema on vain itse tultava ostamaan.

Onko tämä joku laissa oleva juttu (en ainakaan löytänyt netistä) vaiko vain myyjän omaa keksintöä. Tavallinen, tavallisesti pukeutuva ja terve tyttö, eikä myyty, mihinkähän kuvitteli moisen tytön käyttävän parasetamolit väärin? Itsemurhaan? :ROFLMAO:

Noh, naapuri kävi hakemassa, kiitokset hälle...

Niin.. jos et tiennyt parasetamolin yliannostuksella voi itsensä tappaa, myrkytys ja maksavaurio. Ja niin ne tavallisesti pukeutuvat ja terveet teinit myös tekevät itsemurhia. Ei itsemurhavaarassa olevan habitus kerro yhtään mitään.

Suomessa kaupoilla on tapana "ottaa laki omiin käsiinsä" ja kieltäytyä myymästä alaikäisille sellaisia juttuja joista joku kukkahattu saattaisi pahastua.

Esimerkkejä ruokakaupan puolelta ovat tulitikut ja sima joita ei ole laissa kielletty alaikäisiltä mutta joita useimmat kaupat eivät silti heille myy.

Niin.. jos et tiennyt parasetamolin yliannostuksella voi itsensä tappaa, myrkytys ja maksavaurio. Ja niin ne tavallisesti pukeutuvat ja terveet teinit myös tekevät itsemurhia. Ei itsemurhavaarassa olevan habitus kerro yhtään mitään.

No kyllä tiedän, kun hoitoalalla olen itsekin. Mutta samallahan voi kieltäytyä myymästä sitä yhtään kellekään, samoin perustein.

ap

No kyllä tiedän, kun hoitoalalla olen itsekin. Mutta samallahan voi kieltäytyä myymästä sitä yhtään kellekään, samoin perustein.

ap
Niinhän ne kieltäytyvätkin, jos joku on ostamassa liian suuria määriä ilman reseptiä. Siitä oli joskus juttua, ettei joku ollut saanut useampaa pakettia kerralla. Hiemanko jännättiin kerran flunssakaudella, että saadaanko kaikki ostettua kerralla, kun piti ostaa anopille, lapsille oman vahvuisiaan muutama erilainen paketti ja vielä meille perheen aikuisille. Eivät onneksi puuttuneet tuohon, meitä oli silloin kaksi ostoksilla.

No. Kun mulla taas kerran selkä petti, en jaksannut lääkärin jälkeen käydä apteekissa niin lähetin 16 v jätkän hakemaan reseptilääkkkeen. Lyrikan sain, mutta ei ne siellä antaneetkaan, kuulemaa minun piti hakea itse. Vaikka jätkä sanoi siellä etten pysty kävelemään niin se ei kiinnostannut heitä. No kävelykepeillä menin sinne ja pamautin pöydälle se reseptti sen virkailijan eteen kenen muksu kävi ja kysyin saanko nyt nää helvetin lääkkeet.
Huvitavinta oli kun kysyttiin tulinko taksilla. Kysyin niiltä, maksaako ne sen taksin. Kuulema ei kuulu niille maksaa asiakkaiden taksimatkoja.
Meni jokunen aikaa ennen kuin pääsin lähtemään sieltä.
Ei niitä siellä kiinnosta miten kipeänä toinen on.

Yhteistyössä