Ei sitten laiteta mitään pieruverkkareita kevätjuhliin!!!!

vierailija
Näin on, ja vaikka kahdetkin. Siihen pystyy jokainen hieman itseään kunnioittava ihminen ja perheen äiti. Onhan se jo esimerkki lapsillekin. Niin köyhää ei sentään Suomen maassa ole.

Onm tunne mintakin tuttava perhettä, jossa ei ole varaa edes ostaa vaatteita kaupasta, eikö halvemmastakaan paikasta kun kerran 3 kuukaudessa. Eikä siis muuyaman kerran 1kuukaudessa, nöin on. Itse olen samassa tilanteessa, vaikka asun yksinhuoltajana 2 lapsen kanssa jotak ovat murrosiädsä. Ja murrosiässä niitä vaatteita menee paljon enemmän. Ja itse kun olin lapsi, en saanut ollenkaan karkkia, ja duihkuun vain joka toinen päiväm ruokaa piti säästellä, ja vettäkin piti mahdollisimman paljon vähän käyttää, ja sähköäkin piti käyttää todella vähän, että rahat riittäisivät. Ja vaikka kävisi töissä, ja molemmat vanhemmat saisivat rahaa, nii rahoista pitäö kattoo aina tärkeimmät ensin. Ja sitten katsoa, että ostetaanko tyyliin parin sada euron juhlavaatteita, vai etitäänkö halvemmalla tokmannista, h ja m, vai lindeksistä vaatteita.

• Tykkää
Reactions: Vonda
vierailija
Mä en pakota lasta käyttämään vaatetta jos ei tykkää siitä. Tai ei sovi hänelle. En tarkoita kokoa. Enkä minäkään käytä sellaista vaatetta.
Jos olen noin sanonut, nii olen sitten varmaan sikea. Mutta en oo sanonu noin, joten en ole sokeakaan. Ei kannata hermostu, vaan pysyä housut jalassa. Rauhoitu siis nyt vähän, koska oot ihan naurettava.:XD

Pähkinämama
Onm tunne mintakin tuttava perhettä, jossa ei ole varaa edes ostaa vaatteita kaupasta, eikö halvemmastakaan paikasta kun kerran 3 kuukaudessa. Eikä siis muuyaman kerran 1kuukaudessa, nöin on. Itse olen samassa tilanteessa, vaikka asun yksinhuoltajana 2 lapsen kanssa jotak ovat murrosiädsä. Ja murrosiässä niitä vaatteita menee paljon enemmän. Ja itse kun olin lapsi, en saanut ollenkaan karkkia, ja duihkuun vain joka toinen päiväm ruokaa piti säästellä, ja vettäkin piti mahdollisimman paljon vähän käyttää, ja sähköäkin piti käyttää todella vähän, että rahat riittäisivät. Ja vaikka kävisi töissä, ja molemmat vanhemmat saisivat rahaa, nii rahoista pitäö kattoo aina tärkeimmät ensin. Ja sitten katsoa, että ostetaanko tyyliin parin sada euron juhlavaatteita, vai etitäänkö halvemmalla tokmannista, h ja m, vai lindeksistä vaatteita.
Ilmeisesti oli niin huonot tulot vanhemmilla, että se ilmainen koulutuskin piti lapsilta jättää väliin o_O

Poikien pukuun ei meilläkään jatkuvasti olisi varaa, siis siten että pojan aina kasvaessa hommais uuden. Tuo kasvaa ihan kaameeta vauhtia.
Hommataan ehkä max 2-3 poikien pukua, rippi-ja valmistujais/lakkiaispuku.

Mut kivoja kauluspaitoja (pitkähihaisia tai t-paitahihoilla) löytyy vaikka kuinka, ne voi yhdistää siisteihin housuihin.

Poikien pukuun ei meilläkään jatkuvasti olisi varaa, siis siten että pojan aina kasvaessa hommais uuden. Tuo kasvaa ihan kaameeta vauhtia.
Hommataan ehkä max 2-3 poikien pukua, rippi-ja valmistujais/lakkiaispuku.

Mut kivoja kauluspaitoja (pitkähihaisia tai t-paitahihoilla) löytyy vaikka kuinka, ne voi yhdistää siisteihin housuihin.
Tai no jaa, vedän sanani takaisin:H&M yllättää taas, eli puvuntakki halvimmillaan 30 ja puvunhousut 20 euroa.
http://m2.hm.com/m/fi_fi/lapset/osta-tuotteen-mukaan/pojat-134-170-cm/bleiserit-ja-liivit.html?offset=0&page-size=16

vierailija
N
Mä en pakota lasta käyttämään vaatetta jos ei tykkää siitä. Tai ei sovi hänelle. En tarkoita kokoa. Enkä minäkään käytä sellaista vaatetta.
kirppikset ja etenkin nettikirppikset on täynnä vaatetta. Aika eriskummallisen mallinen ja tyylinen pitää olla jos mikään ei sovi. Taitaa ongelma olla enemmänkin korvienvälissä kuin tarjonnassa.

Nonnii, juhlat on juhlittu ja on tueha tulla siis tänne enää. Nyt tää keskustelu on turja jälkikåteen, ja keskustelu saa jäödö ensi vuodeksi.
Kyllä niitä kesähäitä, rippijuhlia ja 50-vuotisjuhlia on, joissa t-paita/leggari/crocs-kansa vielä saa tehdä näyttävän sisääntulon ja häikäistä koko juhlaväen.

Juhlavuuden määritelmä on ottanut tässä ketjussa uuden harppauksen: "Mutku mulla on siistit leggarit. Crocsit on puhtaat. T-paita on jopa silitetty." :confused::cry:

Anteeksi, mutta olen ilkeä. Mutta sapiskaa saisi antaa monelle.

Yhteistyössä