Ei sitten laiteta mitään pieruverkkareita kevätjuhliin!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lispetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä niitä kesähäitä, rippijuhlia ja 50-vuotisjuhlia on, joissa t-paita/leggari/crocs-kansa vielä saa tehdä näyttävän sisääntulon ja häikäistä koko juhlaväen.

Juhlavuuden määritelmä on ottanut tässä ketjussa uuden harppauksen: "Mutku mulla on siistit leggarit. Crocsit on puhtaat. T-paita on jopa silitetty." :confused::cry:

Anteeksi, mutta olen ilkeä. Mutta sapiskaa saisi antaa monelle.

Joo, mutta niihin taas täytyy olla puvut ja kaikki. Kun taas sitten päättäjöisissä, ja muissa koupyn juhlissa ei tarvitse oola. Siis tiedoksi vain.

Joo, mutta niihin taas täytyy olla puvut ja kaikki. Kun taas sitten päättäjöisissä, ja muissa koupyn juhlissa ei tarvitse oola. Siis tiedoksi vain.
Mun mielestä kun koulun päättäjäisissä pitää olla juhlavampaa, ja siten oli pukeutunut suurin osa koulun vanhemmista lauantaina.
Ei huippujuhlavaa, mut siltä väliltä.

Vaikka en tiedä miten teillä Korsossa/Jakomäessä.

Niin kun sä asut Sörkässä vai oliks se Kontulassa?:barefoot::barefoot::barefoot:
Mä asun arvokkaasti maaseudulla. Sisustan juuri kartanomme eteläsiipeä kun renkimme (meidän poika) raataa puutarhassamme (hankkii taskurahaa).
Siemailen arabialaista, hienoa kahvia (juhlamokka) arvoastiastosta (muovimukit maksoi onneks halpismarketissa vain muutamia euroja).

Kyllä täällä crocs-tyyppejä näkyy juhlissakin, mutta suurin osa on ihanan perinteisiä ja kunnollisia.

Viimeksi muokattu:
Osallistun omalta osaltani tähän antoisaan keskusteluketjuun. Lauantai oli koululaisten juhla ja osin vanhempienkin. Meillä Ogelin (Oulunkylä) koululla oli erittäin siistin oloisia nuoria. Tytöt mekoissa ja pojat puhtaissa kauluspaidoissa ja housuissa. Jokusella kravattikin kaulassa. Vähät maahanmuuttajanuoret samoin aivan tip top oman kulttuurinsa mukaisesti. Eikä vanhemistakaan pahaa sanaa voi sanoa. Kyllä hekin olivat panostaneet omaan ulkonäköönsä. Minullakin ihan uusi ja kiva mekko. Uhrasin jopa kenkiin.

• Tykkää
Reactions: Echo
Tässä on nyt pari kesää ollut pelkkiä juhlia kun suvun lapset on päässy ripiltä, ylioppilaiksi, pidetty nimiäisiä ja hautajaisia. Kertaakaan en ole crokseja tai lekkareita nähny. Ehkä me ollaan vaan parempaa väkeä :D

No ei todellakaan tarvii! Riittää ihan tavis vaatteet, jotka ovat siistit.
Eiks tavisvaatteiden kuulu olla aina siistit?

Parin vuoden päästä pukukoodi: vain tavisvaatteet vaikka ne ei ois siistit.
Siitä parin vuoden päästä:vaatteet.

• Tykkää
Reactions: Vonda
Kyllä on ihan älytön ekoteko ostaa kertakäyttöisiä juhlavaatteita ja -kenkiä lapsille johonkin koulun kevätjuhlaan. Kieltäydyn! Toki laitettiin jotain muuta kuin pieruverkkarit, mutta sillä juhlavuusasteella että niille vaatteille on muutakin käyttöä vaikka lapsi kasvaa. Ja on sille rahalle järkevämpiäkin käyttökohteita.

Puhtaana ja siistinä toki, mutta ei, en ostanut ekaluokkalaiselle juhlakenkiä erikseen.

Uhrasin jopa kenkiin.

Kengät kirpasee mulla rahallisesti, ei niinkään paidat ja housut/hameet.
Jos ei halua että muksut menee samoilla koulun hiekassa marinoiduilla lättälenkkareilla/tennareilla, niin kyllä juhlavammat kengät maksaa. En edes aina osta varsinaisia juhlakenkiä.

Aikuisilla taas tennarit on nounou juhlissa. :rolleyes:

Joka päivähän tuo tänne kirjoittelee provosoivasti kaikille ja vittuilee?
Kas kummaa kun en ole ainuttakaan semmoista viestiä häneltä huomannut. Mä sopisin enemmänkin kiusaajan profiiliin täällä.

Puolustautuminen kun ei ole kiusaamista. Tietysti ihminen puolustautua saa, niin Ellukin, eikä silloin tartte olla mairea sille jolle puolustautuu. Jos sun itsetuntosi ei kestä normaalia puolustautumista niin sille en voi mitään.

Ja takas pieruverkkareihin!

Minulla oli musta maksimekko ja punaiset tennarit, en ala kipeän polveni kanssa korkkareissa keikkumaan! Meikkiäkään ei viitsinyt hirveästi sutia heinänuhan takia. Esiteinillä kukallinen toppi, vaaleat farkkulegginsit , valkoinen pitsineuletakki sekä balleriinat, nuoremmalla tytöllä pitsimekko ja balleriinamalliset Crocsit.

Kyllä on ihan älytön ekoteko ostaa kertakäyttöisiä juhlavaatteita ja -kenkiä lapsille johonkin koulun kevätjuhlaan. Kieltäydyn! Toki laitettiin jotain muuta kuin pieruverkkarit, mutta sillä juhlavuusasteella että niille vaatteille on muutakin käyttöä vaikka lapsi kasvaa. Ja on sille rahalle järkevämpiäkin käyttökohteita.

Puhtaana ja siistinä toki, mutta ei, en ostanut ekaluokkalaiselle juhlakenkiä erikseen.
Ei kai niiden kertakäyttöiset tarvitse olla. Yksi kauluspaita pojilla menee koko vuoden juhlat, tytöillä joku kiva paita samoin. Ja housut/tenbarit voi juhlan jälkeen ottaa normikäyttöön.
Harva enää mitään pukuja lapsille ostaa, ylppäreihin ja rippijuhlaan korkeintaan.

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä