Plärääppä nyt teidän askartelukorista kartonkia ja teet hienon kiitoskortin opettajalle?
Lekkinssit ja varvastossut juhliin Muista myös että et pese etkä harjaa hiuksiasi
Täälläkin oli tytöllä legginssit.Ei ole, sitä paitsi, sä et ole määräämässö kenenkäön vaatetusta. Mutsat-harmaa mekko, mustat legginsit, ja varvastossut. Älä määräile, et sä ketää kuninkaalinen olw. Siis kuninkaaliset vielä sentään osaavat käyttäytyä.
Täälläkin oli tytöllä legginssit.
Poika meni shortseissa.
Onneksi juhlat on jo juhlittu.
Kyllä, kaikkien juhlat on juhlittu.Onneksi juhlat on jo juhlittu.
Mitään pukua tarvitse alakoululaisen päällensä laittaa.Siisti paita ja housut on ihan hyvät ja tytöille nätti hame ja pusero/mekko tai pusero ja housut.Mitään solmioita tai mirrejä tarvitse kaulaan laittaa.
Juuri näin.Kuopuksella oli tänään jo kevätjuhla. Puolet lapsista oli puettu jotenkin juhlavammin eli mekkoa, hametta kauluspaitaa. Sitten oli huppareita ja t-paitoja. Vanhempiakin oli paljon ihan kotivaatteissa siis miehet collegehousuissa lippikset päässä ja naisilla jotain farkkuja, legginsejä ja niitä huppareita ja tukat ponnalla.
Oikeasti eikö ihmiset tiedä mikä on juhla ja anna lapsille tapakasvatusta?!
Todella sääli, että vanhemmat eivät itse osaa pukeutua saati opeta lapsilleen miten juhlaan pukeudutaan. Kuuluu jo ihan hyviintapoihin.Juuri näin.
&#/&#$&@, mennään sit saman tien leggareissa, t-paidassa ja crocseissa häät, hautajaiset, lakkiaiset, karonkat ja 50-vuotisjuhlat!
Ja Frozen-lippis syvälle päähän!
Pidetään se sama tylsä arkiunivormu 365 päivänä vuodessa ja teipataan se varmuuden vuoksi kiinni ihoon, ettei sitä saa irrotettua, ettei vaan ois välillä juhlavampaa ja arvokkaampaa.
Iik apua, mitä jos vaikka marketin hedelmäpeliautomaateilla se mun juoppo-remmin Sepi ja wt-Mirkku näkee mut hienompana, ne ei enää moikkaa mua! Ne pitää mua leuhkana porvarina!
Todella sääli, että vanhemmat eivät itse osaa pukeutua saati opeta lapsilleen miten juhlaan pukeudutaan. Kuuluu jo ihan hyviintapoihin.
Tissiposki! Ihana! Mua on okeasti joskus sanottu tissiposkeks.No nin, nyt tuli hoidettua ja vaatteeni kelpasivat. Turhaa vpuhottavat, ja sinäkin lisbetti vai mikä lie tissiposki ootkaan, nii ei sun olis eikä tarvii enää ikinä vouhottaa noista. Sillä monellakaan mun lisäks ei ollu hienoja pukuja, siistit ja hyvä riittää siis.
Mielenkiintoista!Ei meidän tyttö halua pukea mekkoa/hametta. Menee huomenna kevätjuhlaan uudessa, siistissä t-paidassa ja uudessa siistissä farkkushortseissa. Näistä shortseistakin neuvoteltiin.
Poika ei lähde lainkaan kevätjuhlaan, ei halua, emme pakota.
Mutta kun se juhla on aamupäivällä ja puolet juhlasta on metsässä pururadan varressa (metsäkirkko), jos sää vaan sallii. Suurin osa vanhemmista käy siellä joko kesken työpäivän tai ennen töihin menoa ottaen aamupäivän vapaaksi. Täytyy sanoa, että on hieman huvittava näky, kun joku äiti rämpii pururadan mäkeä ylös korkeissa stilettikoroissaan kapeassa hihattomassa kukkamekossaan hyttysparven keskellä. Yleensä on seuraavana vuonna vähän arkisempi asuPidetään se sama tylsä arkiunivormu 365 päivänä vuodessa ja teipataan se varmuuden vuoksi kiinni ihoon, ettei sitä saa irrotettua, ettei vaan ois välillä juhlavampaa ja arvokkaampaa.
Tissiposki! Ihana! Mua on okeasti joskus sanottu tissiposkeks.
Toi mun aloitus on lähinnä hauska perinne. Näitä aloituksia on vuosien varrella tehty useita, myös joulu ja itsenäisyyspäiväjuhlien alla. Ei oteta niin vakavasti, eihän.
Annoin pojalle valkoisen paidan ja puvun takin. Poika puki ne päällensä ja heti kysyi että missä solmio on?!
Mun mielestä huvittavaa, en olis välttis ees kehottanut laittamaan solmiota.
Meillä lapset ovat aina mielellään pukeutuneet juhliin todella juhlallisesti.
En ole oikeastaan koskaan edes kysynyt että haluavatko pukeutua juhliin, näin on vaan tehty koska juhlat, ja koska äiti niin sanoo!
IHANAA - KESÄKESÄKESÄKESÄ!
Nyt vanhemmatkin voivat mahdollisesti vetästä henkeä muutaman "pitää muistaa" jutun kohdalla! Tai näin vois kuvitella.
Meillä lapset ottivat lomaa myös harrastuksistaan tänä kesänä. Syssyllä sitten taas alkaa harrastukset kun koulutkin alkavat.
Ihanasti ovat vapaita kaikista velvollisuuksista. Sen kuin vain ovat ja nautiskelevat kiireettömästä kesästä. Muutamia kirjoja tosin velvoitan lukemaan, lukeminen kannattaa aina!
Oikein ihanaa kesälomaa kaikille!
Nautitaan lämmöstä ja uidaan urakalla.
Mielenkiintoista!
Jo aiemmin otin kantaa nuorten pukeutumiseen. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että koulujen juhliin pukeudutaan hieman juhlavammin kuin vain farkkuihin, leggareihin tai vaikka shortseihin. Joku roti sentään pitää olla. Ja kyllä vanhemmatkin voisivat jotain esimerkkiä näyttää.
Höh, ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltä.Itse otit valavasti, kun minä puhuin suoraan. Ja tuo ei oo mikön hauska perinne, vaan lähinnä piilo vittuilua. Eikä tartte kerskailla omilla tiluksillaa, koska ei siinä muuta tee kun pahaa oloa toisten puolesta itselleen. Ja huonoa kesää sulle.
Höh, ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltä.
Uskon, että facebookin kautta tms saa varppina juhlavaatteet lapselle ihan ilmaiseksi ja ei ne kirpparilla/torissa paljoa maksa.
Kannattaa myös kuulua johonkin vaaterinkiin, että saa pienet vaihdettua suurepiin etc.
En itse kannata järjetöntä kulutusta lainkaan. Katselen usein asioita torista tms.