Palaan tähän aiheeseen, koska omalta osalta aiheellinen. Kaikki kritisoineet näyttivät unohtaneen sen seikan, että isä on jo monta viikkoa lasten kanssa kotona ja haluaisi omalla lomallaan, ei juuri pitämällään isyyslomalla, olla hetken muutamat päivät rauhassa. Itse aion päiväkodin kuukausikirjeen ohjeistuksen vastaisesti olla kesälomastani viikkoa lomalla, kun lapseni on tarhassa, sitten olemme kaksi viikkoa tiiviisti yhdessä ennen paluutani töihin. Tämän jälkeen lapsi on kaksi viikkoa isänsä kanssa kotona ja kaksi viikkoa hoidossa, jotta isäkin saa kesälomansa. Tästä hoidosta maksamme, kovimman tulorajan mukaan ja helpotuksia ei ole tulossa ellei lapsi ole ainakin kaksi ennalta määriteltyä päivämääräjaksoa pois hoidosta. Meidän lomamme ei näihin päivämääriin osu. Miksi siis on väärin, että lapsemme on hoidossa, josta olemme maksaneet ja silti saa olla myös itse kuukauden kesälomalla vanhempien kanssa, jotka eivät ole lopen uupuneita töistä, koska ovat saaneet myös hetken hengittää itse rauhassa?! Ja kyllä rakastan lastani, mutta tarvitsen myös oman jaksamiseni kannalta aikaa ilman häntä.