Työpaikan WhatsApp ryhmä

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Siis mitä v*ttua?! Mut oli esimies liittäny johonki ryhmään ****** (paikkakunnan nimi) työmyyrät.

Joo, okei. Hyvä kun on töitä ja työpaikka. Monella ei oo. Mutta se riittää mulle. Käyn siellä tekemässä töitä, että saan ruokaa pöytään ja laskuni maksettua. En hakemassa kavereita/seuraa vapaa-ajalle.

Tuun juttuun työkavereiden kanssa ihan ok, mutta ei mulla ole halua/tarvetta olla yhteyksissä työajan ulkopuolella. Mua ei kiinnosta kenenkään parturissa käynnit tai harrastusriennot.

Jos nyt lähden ryhmästä niin tuleeko musta "ulkopuolinen"? Pitääkö tämmösiin kuulua?

Ei ketään voi pakottaa mihinkään ryhmään. Sulje itsesi ulos vaan. Kyllä yleensä kysytään halukkuutta. Typerä on esimies- Taitaa olla joku juuri somen löytänyt tyyppi. Facebookissakin, siinä kirotussa, ryhmiin pyritään itse ja ylläpitäjä hyväksyy.

vierailija
Siis mitä v*ttua?! Mut oli esimies liittäny johonki ryhmään ****** (paikkakunnan nimi) työmyyrät.

Joo, okei. Hyvä kun on töitä ja työpaikka. Monella ei oo. Mutta se riittää mulle. Käyn siellä tekemässä töitä, että saan ruokaa pöytään ja laskuni maksettua. En hakemassa kavereita/seuraa vapaa-ajalle.

Tuun juttuun työkavereiden kanssa ihan ok, mutta ei mulla ole halua/tarvetta olla yhteyksissä työajan ulkopuolella. Mua ei kiinnosta kenenkään parturissa käynnit tai harrastusriennot.

Jos nyt lähden ryhmästä niin tuleeko musta "ulkopuolinen"? Pitääkö tämmösiin kuulua?
Ei tarvi kuulua eikä siitä voi "sakottaa" työntekijää.Itse pidän omat ja työasiat erillään.Itse valitsen kenen kanssa pidän yhteyttä ja keneen en ja tuollaiset pakkolitännät ei kuulu työsoppariin.

vierailija
No kun mä oon vasta joku 1,5kk sitten alottanu tuolla eli suht uusi vielä. Ajattelin, että jos nyt häippään ryhmästä niin pidetäänkö mua outona/omasta halustaan ulkopuolisena??
Käytän wa:a itse paljon ja teinieni kanssa se on pääasiallinen viestintätapa. Eli väkisinkin näkee niitä "turhia" viestejä siinä samalla...

Ymmärtäisin paremmin jos kanava olis "asiallista viestittelyä" varten... joku haluaa vaihtaa vuoroa, ilmottaa olevansa sairas tms. Mutta tämmöset OMG!!!-viestit ei mua kiinnosta... ainakaan työkavereiden kanssa, ystävien kans ehkä nekin :)

vierailija
Käytetäänkö tuota työasioiden viestimiseen? Ja onko kaikilla puhelin, missä ylipäätään on tuo Whatsap?

Antaisin ainakin hetken olla, mutta en kävisi sitä aina katsomassa, kun jotain uutta tulee. Työajalla sitten, että onko jotain tähdellistä katsottavaa :whistle:

vierailija
Käytetäänkö tuota työasioiden viestimiseen? Ja onko kaikilla puhelin, missä ylipäätään on tuo Whatsap?

Antaisin ainakin hetken olla, mutta en kävisi sitä aina katsomassa, kun jotain uutta tulee. Työajalla sitten, että onko jotain tähdellistä katsottavaa :whistle:
Lähinnä kai esimies kiittelee ja kehuu porukkaa aina välillä. Muuten ne on just näitä "uus kampaus Leenalla tänään, wow!" tai "jess, raveihin viikonloppuna"- viestejä...
Mä en pidä omaa puhelinta mukana ollenkaan työaikana vaan se on pukukaapissa. Eli työaikana (edes tauoilla) en puhelinta tutki. Nyt joku tulee sanomaan, että pitää olla tavotettavissa jos jotain sattuu, työpaikan numerosta (joka siis tiedossa teineillä, koulussa nuorimmaisen opettajalla ja muilla "tärkeimmillä") saa kyllä kiinni jos on OIKEA hätä...
Tää siksi, että mä olen sillon töissä ja se on työnantajan ostamaa aikaa.

vierailija
Ei tuollaisiin ole mikään pakko liittyä, eikä edes kannata, etenkään jos siellä keskustellaan jostain työhön liittymättömästä aiheesta välillä. Eihän kaikilla edes ole whatsappia.

Yhteistyössä