Nukutteko eri huoneissa?

Mulla on useampi perhetuttu joissa pariskunnat nukkuu eri huoneissa. Mainittakoon että kaikilla on pieniä lapsia. Meilläkin nuorin nukkuu sivuvaunussa vieressäni mutta haluan myös miehen viereeni. Jotenkin kun päivät touhutaan omia juttujamme lasten kanssa on illalla hyvä käpertyä hellun viereen . Ymmärrän kyllä että pääasia pikkulapsiaikana on että kaikki sais nukuttua vaikka sitte se veisi vanhemmat eri huoneisiin mutta jotenkin vierastan ajatusta ettei me nukuttais yhdessä. Tulis illalla toista ikävä

no näin vanhana tuo asia ei enää hetkauttaisi sinne eikä tänne, mutta samassa sängyssä nykutaan. joskus toinen jos ei saa nukuttua siirtyy tuvan sohvalle, näin on aina menetelty ja itse joskus leikattuna olen nukkunut erihuoneessa, kun on ollut kipeä, niin on ainakin muut saaneet nukuttua

Nukutaan samassa huoneessa parisängyssä, mutta usein mies heltyy menemään kuopuksen huoneeseen ja sen viereen nukuttamaan, ja nukahtaa siihen.
Kuopus ei tarvitsisi ees nukuttajaa mut osaa maanitella isäänsä tunteisiinvetoavasti.

Ai niin ja silloin kun mies haisee pahalle, en ota viereeni. :rolleyes:

Ihan täydellinen ratkaisu olisi, jos se unikaveri olisi siinä nukahtaessa, sitten häippäsisi ja tulisi takaisin juuri ennen kun herää.
Ei häiritsisi kuorsaamiset, toisen kääntyilyt ja pieremiset, unenlaatu olisi parempaa, mutta saisi kuitenkin nauttia kivasta nukahtamisesta ja heräämisestä.

• Tykkää
Reactions: AinaAnnina
vierailija
Ihan täydellinen ratkaisu olisi, jos se unikaveri olisi siinä nukahtaessa, sitten häippäsisi ja tulisi takaisin juuri ennen kun herää.
Ei häiritsisi kuorsaamiset, toisen kääntyilyt ja pieremiset, unenlaatu olisi parempaa, mutta saisi kuitenkin nauttia kivasta nukahtamisesta ja heräämisestä.
Mun mies ei ikinä suostuisi tuohon: se haluaa pitää mua kainalossaan pitkin yötä. Joskus mää herään siihen, mut oikeestaan se tuntuu ihan mukavalta kun toinen vetää syliinsä, tulee sellainen onnellisentyytyväinen olo.

vierailija
Meillä kuorsaa puoliso niin valtavasti, että vaihtoehto oli lopulta joko valvoa vieressä yöt (ja olla kiukkuinen/totaalisen väsynyt) tai nukkua yöt. Valitsimme viimeksi mainitun. Ei sulje pois rakastelua mutta molemmat ovat pirteitä kun kumpikin saa yöllä untakin.

Meillä kuorsaa puoliso niin valtavasti, että vaihtoehto oli lopulta joko valvoa vieressä yöt (ja olla kiukkuinen/totaalisen väsynyt) tai nukkua yöt. Valitsimme viimeksi mainitun. Ei sulje pois rakastelua mutta molemmat ovat pirteitä kun kumpikin saa yöllä untakin.
Näinhän se on. Harva asia on niin tärkeää, kuin hyvä uni.
Enemmän parisuhdetta (samoin kun terveyttä) rasittaa huono ja katkonainen uni.

Nukutaan eri huoneissa, on nukuttu aina. Mies kuorsaa todella kovaa ja minä olen unihäiriöinen, ei siitä tulis mitään.

Toisinaan nukutaan pakon edessä samassa sängyssä, esim kyläpaikassa tai hotellissa ja ei se kyllä herkkua ole. Mies yrittää odottaa, että nukahdan ensin ja mulla on tietysti korvatulpat. Mutta sitten kun herään kesken unien, niin saattaa kestää tunteja nukahtaa uudestaan.

vierailija
Nukutaan eri huoneissa, on nukuttu aina. Mies kuorsaa todella kovaa ja minä olen unihäiriöinen, ei siitä tulis mitään.

Toisinaan nukutaan pakon edessä samassa sängyssä, esim kyläpaikassa tai hotellissa ja ei se kyllä herkkua ole. Mies yrittää odottaa, että nukahdan ensin ja mulla on tietysti korvatulpat. Mutta sitten kun herään kesken unien, niin saattaa kestää tunteja nukahtaa uudestaan.
Heräsitkö juuri? Mikä aika siellä on ja mikä päivä?

Eksän kanssa, kun lapset olivat pieniä, nukuttiin pari kertaa eri huoneissa. Toisella kerralla mä nukuin esikoisen kanssa vessan lattialla retkipatjalla kun oli ihan kaamea oksutauti eikä sitä lakanoiden vaihtamista kolmantena yönä enää jaksanut. Toinen kerta oli kun mulla oli kovaääninen yskä joka herätti puoli poppoota kymmenen kertaa yön aikana.

Mutta siis juu, parisuhteeseen kuuluu minusta (meistä) se, että nukkuu ihan liki toista.

vierailija098
Mä tykkään kun mies nukkuu vieressä, tuntuu heti oudolta jos ei ole vieressä. Emme kuitenkaan tykkää nukkua kiinni toisissa. Mua ahdistaa ja tulee kuuma jos toinen on aivan kiinni mussa. Haluan rauhassa vaihdella asentoa. Riittää vain se, että tietää toisen nukkuvan vieressä. Kummallakin on omat peitot, yhteisen peiton kanssa ei tulisi mitään nukkumisesta.

Joskus tönäisen miestä kun kuorsaa niin vaihtaa asentoa. Mä en saa nukuttua jos toinen kuorsaa. Ja ei, en ala käyttämään korvatulppia. Sitten mä en ainakaan nukkuisi koska korvissa kuuluu koko ajan kohina. Olen siis koittanut korvatulppia.

vierailija
Nukutaan eri huoneissa. 4-vuotias kaipaa aikuisen turvaa öisinkin, mutta minä herkistyin lasten yöäänille niin että havahduin lapsen kanssa nukkuessa monta kertaa ihan turhaan. Eli isä nukkuu 4-vuotiaan kanssa ja minä muutin toistaiseksi takkahuoneeseen. Hampaita narskutteleva 7v nukkuu yksin.

vierailija
Mies nukkuu vierashuoneessa ja minä vauvan kanssa, esikoinen omassa huoneessaan.

Mies yritti muutaman yön nukkua mun ja vauvan kanssa, mutta oli jotenkin ihan ylikierroksilla. Vauva kun pikkasen ääntely tai halus tissiä, nii mies oli ihan että "mikä ihme sitä vaivaa". Ja kun vauva oli saanut tissinsä ja me jo nukuimme, nii mies ei enää saanut unta vaan jäi alkoi näprää kännykkää, ja herätti mut...
Passitin miehen pois.. kaikki tyytyväisempiä.

Yhteistyössä