Naisnäyttelijöiden mielestä Louhimies on hyvä ohjaaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pari lainausta Aku Louhimies: Elokuvaunelmia -kirjasta:

Matleena Kuusniemi: "Toihan Levottomat minua näyttelijänä esiin, vaikka sen markkinointi ärsyttikin. Olen aina tehnyt töitä niin, että jos menen johonkin projektiin, niin teen sen nurisematta. Viime kädessä kukaan muu ei tiedä rajojasi kuin sinä itse."
s.43

Minna Haapkylä: "Kuutamolla-kuvauksissa oli jännää se, että se oli ensimmäinen leffa, jonka Aku ja Laura tekivät yhdessä seurustellessaan. Se loi semmoisen pienen jännitteen, minäkin mietin alussa, että mitenköhän se sujuu. Että mitä, jos ne rupeavat tappelemaan keskellä kuvauksia. Mutta kaikki meni tosi hyvin."
s.50

Minna Haapkylä: "No, minä tein vain ne tehtävät mitkä minusta olivat kivoja."
s.50

Minna Haapkylä: "Minusta on hirveän kivaa, että Aku tekee versioita, ja se antaa kokeilla erilaisia juttuja. Aku on sellainen ohjaaja, jolle voi antaa kaiken vastuun näyttelijän työstä, voi tehdä mitä tahansa versioita ja voi luottaa siihen että homma pysyy kasassa. Aku on ohjaajana hyvin autoritäärinen ja hän myöntää sen itsekin. Hän vaatii paljon ihmisiltä, joiden kanssa tekee töitä. Näiden pitää sitoutua siihen juttuun ja minusta se on ihan oikein. Nyt kun olen tehnyt tätä samaa hommaa monta vuotta, niin tykkään sellaisesta vahva ohjaaja-tilanteesta."
s.51

Matleena Kuusniemi: "Kaikissa Akun leffoissa on paljon taustatyötä. Olin jo Pahaan maahan mennessä oppinut sen Akun työtavan, että käsikirjoitusta lukiessa ei koskaan tiedä, mitä tästä tulee. Käsikirjoitus on vain pohjamateriaali. Jokaiseen työhön kuitenkin suhtautuu niin, että niistä pitää ja ne ovat tärkeitä."
s.75

Aku: "Pihla Viitalakin yritti samaa. Hän yritti nukkua pihavajassa olleessa vankihuoneessa yhden yön, mutta soitti minulle illalla hädissään hotelliin, koska oli varma siitä, että ulkona liikkui karhu. Se kokeilu jäi siihen."
s.111

Sukupuolipetturit! Jokaisen naisen velvollisuus on osallistua pannaan julistettujen miesten vainoon.

Nuo Louhimiestä kehuvat "naiset" eivät ansaitse naisen arvonimeä.

T: Feministiliiton keskuskomitea

:LOL::LOL:

Ap=Aku itse. Olet pelkuri kun peruit TV haastattelun.

Varmaan olet hyväkin, mutta persoonallisuushäiriösi on tosi vakava.

BTW. Miksi muuten tämä haloo? :ROFLMAO::ROFLMAO::LOL::LOL:

Aku ei vieläkään tajua koko asian pointtia :(

Katsokaa nyt tätäkin:eek:

"Louhimies kirjoitti Facebookissa maanantaiaamuna olevansa pahoillaan. Hän pyysi myös maanantai-illan A-studiossa anteeksi häntä kritisoineilta näyttelijöiltä.

– Nythän on peiliin katsomisen aika. En millään tavalla halua näitä vähätellä tai kiistää näitä tunteita tai muistoja vaan isosti pyytää anteeksi. Ehkä tarvitsen jonkinlaista apua, ohjaaja sanoi."

Puhuu toisten tunteista, ettei kiistä. Ihan hölmöä mennä edes sanomaan noin :confused:

Ja kyllä, Aku tarvitset apua! Ja katso peiliin ja piiiitkään, ja mieti(y)

https://www.is.fi/viihde/art-2000005614425.html

"Louhimies kirjoitti Facebookissa maanantaiaamuna olevansa pahoillaan. Hän pyysi myös maanantai-illan A-studiossa anteeksi häntä kritisoineilta näyttelijöiltä.

– Nythän on peiliin katsomisen aika. En millään tavalla halua näitä vähätellä tai kiistää näitä tunteita tai muistoja vaan isosti pyytää anteeksi. Ehkä tarvitsen jonkinlaista apua, ohjaaja sanoi."

Puhuu toisten tunteista, ettei kiistä. Ihan hölmöä mennä edes sanomaan noin :confused:

Mitä apua AL tarvitsee?

Mikä volina tästä ohjaajan työstä tuli? Jos näyttelijä ei saa itsestään irti roolinsa vaatimaa otosta, niin kaikki mahdolliset keinot käyttöön. Jos olisin näyttelijä hyvän ohjaajan edessä, tulevaisuudessa arvostelijoiden hampaissa, niin varmasti istuisin torakkapesässä, että oskari irtoaisi.
EI Louhimies ole tehnyt mitään sellaista väärää, jota ei maailmalla tehtäisi, ja parhaat näyttelijät tietävät nämä tavat jo koulun penkiltä. He myös harjoittelevat kotona istumalla torakkapesässä. Ihan Varmasti.

Mikä volina tästä ohjaajan työstä tuli? Jos näyttelijä ei saa itsestään irti roolinsa vaatimaa otosta, niin kaikki mahdolliset keinot käyttöön. Jos olisin näyttelijä hyvän ohjaajan edessä, tulevaisuudessa arvostelijoiden hampaissa, niin varmasti istuisin torakkapesässä, että oskari irtoaisi.
EI Louhimies ole tehnyt mitään sellaista väärää, jota ei maailmalla tehtäisi, ja parhaat näyttelijät tietävät nämä tavat jo koulun penkiltä. He myös harjoittelevat kotona istumalla torakkapesässä. Ihan Varmasti.
Mä en usko että suomalaiset näyttelijät on niin surkeita että niitä pitää istuttaa ensin vartti muurahaispesässä ennen kuin saavat tunteikkaan ilmeen ja äänen.
Mäkin saan onnettomilla näyttelijänlahjoilla semmoiset ilmeet että järkyttäisin kaikki.

Viimeksi muokattu:
Tosimies protestoi psykopaatin käyttäytymistä, hyvä (y)

HS: Tuntematon sotilas -näyttelijä aikoo protestoida Jussi-gaalassa – ei istu elokuvan tekijöiden pöydässä tai hae palkintoja

Tuntemattomassa sotilaassa näytellyt Jarkko Lahti haluaa protestillaan osoittaa tukensa Aku Louhimiehen kyseenalaisista ohjausmetodeista kertoneille naisnäyttelijöille.

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000005614923.html
Onko kukaan kuullut Jarkosta koskaan aiemmin yhtään mitään?

Otin tämän merkin backstage oppikirjasta. Tämä on pelon ilmaisusta:

Auditions are nerve-wracking, so channel that energy into your character. It’s easy to convey fear when you’re already feeling it. Not to mention that a good blood-curdling scream releases tension and helps vent frustration. Relish it!

Eli, jos näyttelijä ei saa itseänsä kunnolla esittämään pelokasta, niin varmasti englannissa ja amerikoissa näyttelijä saa torakoita niskaansa.

Ei kyllä sä nyt et vain itse ymmärrä noiden eroa. Siis että pyytääkö anteeksi tekoa, vai sitä mitä tunteita se on jossain toisessa herättänyt. Siinä on olennainen ero. Otetaanpa esimerkki toisaalta, niin josko tajuat:

Taitelija maalaa teoksen, missä kaksi mustaa miestä suutelevat. Yksi ryhmittymä muslimeja raivostuu tästä ja he väittävät sitä Allahin pilkkaamiseksi, koska heidän mielestään toinen miehistä muistuttaa Allahia. Tätä taiteilija ei kuitenkaan ainakaan tietoisesti ole tarkoittanut. Hän on vain maalannut kaksi mustaa miestä suutelemassa.

Hirveän mediakohun saattelemana taitelija tuodaan keskusteluohjelmaan. Hänen on pahoiteltava ja pyydettävä anteeksi, mutta mitä hän mielestäsi pyytää anteeksi?

Jos hän pyytää anteeksi sitä, että on mennyt maalaamaan tuollaisen taulun, niin hän tulee sanoneeksi, että on tietoisesti halunnut maalata loukkaavaa taidetta. Mutta kun hän ei ole! Ainoa mitä hän voi pyytää anteeksi on, että hän on pahoillaan siitä miten jotkut sen ovat kokeneet.

Koska Louhimies ei itse omasta mielestään ole tehnyt "julmaa ohjausmetodiaan" kiusaamistarkoituksessa, niin ei hän voi pyytää sitä anteeksi. Hän pyytää ihan oikein anteeksi sitä, miten jotkut ovat sen kokeneet.

• Tykkää
Reactions: Zariza

Yhteistyössä