Kootaanko juttuja lehtimyyjistä? Mikä on sinun hauskin, mukavin, oudoin tai kamalin kokemuksesi? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Välillä kun nään numerosta että joku lehtimyyjä soittaa niin laitan miehen vastaamaan ja hän kertoo hoitavansa kuolinpesää... Eipä oo samasta numerosta soiteltu sen jälkeen.
Sit välillä kellotetaan kauanko myjä jaksaa odottaa luurin toisessa päässä kun sanotaan vaikka että oota kun käyn ottamassa pullat pois uunista, kerran yks odotti ja huhuili haloota yli 8 minuuttia.

:D

:ashamed:

Tämä ei liity nyt lehtimyyntiin, mutta liittymä myyntiin kyllä =)

Opiskelu aikana olin töissä firmassa X oli tuntipalkka ja provikka.

Soitin sitten eräänä päivänä yhdelle 30-40v naiselle.Reippaasti esittelin itseni X X soittelee dna:lta hei!
Keskustelin rouvan kanssa hänen liittymä tyypistä ja tarjosin edullisempaa liittymää.
Tein vertailut, säästölaskelmat yms pili pali jutut.
Tässä kohtaa rouva innostui ja kunnolla. Minä olin,että yeah...
Kauppasin muuten Dna Unelma liittymää.Kysyn rouvalta,että vaihdetaanko liittymää ja rouva vastasi ilman muuta vaihdetaan!

Kirjasin asiakkaan tiedot koneelle, osoitteen, hetun yms.
Kertasin vielä mitä oli sovittu, kerroin myös, että uusi liittymä tulee postiin.
Lopuksi kysyin jäikö jotain kysyttävää ja tähän rouva, että ei jäänyt.
Toivotin asiakkaalle hyvää päivänjatkoa ja toivotin tervetulleeksi Dna:n asiakkaaksi.
Rouva alkaa samantien huutamaan: SEIS SEIS, S-E-I-S............................SEIS SAATANA
MINÄ EN SONERALTA VAiHDA MIHINKÄÄN.. ( tämän huudon kuuli työkaverikin viereiseltä pisteeltä)
Minä kysyin,että kaikenhan piti olla selvää ja asiat sovittu?!
Rouva huutaa: MITÄÄN ET SAA LAITTAA TÄNNE!!! KUULITKO EI MITÄÄN.UNOHDA KOKO TILAUS. POISTA SE...Rouva jatkaa huutamistaan: En kuunnellut mistä soitat, enkä keskittynyt puheluun.
Minä olin mielessäni, että HALOO joka toisessa lauseessa on sana DNA!!! Aika hyvä suodatin rouvalla on käytössä.
Lupasin poistaa tilauksen ja rouva löi luurin korvaan.

Mieli kyllä teki laittaa tilaus eteenpäin kirjaamoon..., mutta en laittanut.

TARINAN OPETUS KÄYTTÄKÄÄ NIITÄ KORVIA!!!!!!!!

Mun on kanssa tähän mainittava, kun mä en kanssa tykkää lehtimyyjistä vaikka työtänsä tekevät, kun eivät usko kun sanoo ei vaan aina löytyy seuraava jatko tarina.
Nyt mulle soitti kaksi myyjää ja olivat ystävällisiä ja uskoivat ekasta eistä n:-D

Mä nykyään saan nuo puhelut loppumaan äkkiä, kun alan avautua miten ei ole aikaa lukea lehtiä kun opiskelee, on neljä lasta ja osa-aikatyö. Ja monesti loppuu siihenkin, jos totean että jos sulla on myydä lisätunteja vuorokauteen niin niitä voisin tilata.. :saint:

[QUOTE="Kaisa";23048996]Olin tullu vauvan kans puol tuntia aikasemmin kotiin.. tuli puhelu vauva-lehdeltä.. "onneksi olkoon kuulimme että perheeseenne on syntynyt vauva, kiinnostaisiko lehti".. no tuota voisitteko edes oottaa et on keretty laitokselta kotiin..[/QUOTE]

Mulla samanlainen kokemus :D Oltiin samana päivänä tultu esikoisen kanssa kotiin..tais olla jostan lasten kirjakerhosta kun soitti.

Tämä sattui n. 10 vuotta sitten:

Myyjä: Olen Matti Meikäläinen sieltä ja täältä. Onkos sulle Trendi-lehti tuttu?
Minä: On, mutta en nyt ole tilaamassa.
Myyjä: Samalla voisit osallistua kilpailuun, jossa on voittona maailmanympärimatka.
Mehän voidaan lähteä vaikka yhdessä, jos voitto osuu kohdallesi.
Minä: Mulla on jo poikaystävä, eli se ei taida onnistua.
Myyjä: Missäs mies asuu?
Minä: Paikassa x (n. 100km päässä).
Myyjä: Kone on jo ilmassa siinä vaiheessa kun hän ehtii perään.

Muutkin läpät olivat tätä tyyliä.

Mulle myytiin puhelimessa Vauva -lehteä muutama vuosi sitten. Sitä myi nuorimies (äänestä ja jutuista päätellen) ja kerroin, että mulla ei ole tarvetta lehteen: ei ole vauvaa eikä ole tulossakaan. Myyjä totesi, että hän voi vaikka auttaa sen vauvan tekemisessä. En tilannut lehteä - eikä mies ollut tervetullut käymään...

Mä siis vihaan, vihaan, VIHAAAAAAN puhelinmyyjiä, whatever ne myykää :mad:
Se jälkeen kun täytin 18 nii eikö ne perkeleet alkanu heti soitella "kiinnostaisko sua tää uus mammalehti, joo mulla olis tällanen kirjapakkaus opintoja kattoen, ootko nää jo kuullu tällasesta uudesta ryppyvoiteesta, ostatilaaostatilaa!"

Mut joo. Kuitenni koitan olla kohtelias heille, työtään he vain tekevät. Pari kertaa olen vaan puhelun tullessa jättänyt luurin pöydälle, siellähän huutelevat ;) ja jatkanut muuta tekemistä.

Viime viikolla kylläkin meni ehkä vähän yli, kun odottelin neuvolasta mahd. puhelua. Olin töissä, stressas ihan hirveesti, kaikki oli kaatumas päälle ja kiirekiirekiire koko ajan. No, joku soittaa ja kun en tunnista numeroa, hiippailen nopeasti takahuoneeseen jossa vastaan sitten puhelimeen.
"Täällä X, mä haluisin kertoa sulle tästä DNA..." Minä: Voi ***tu, ootsä joku puhelinmyyjä? ***tu mulla on jo DNA! ***tu mä saatan ootella tääl jotai tärkeetäki puhelua s**tana! Kusipää!
---Tässähän vaiheessa herra toisessa päässä oli jo ehkä hieman hämillään lopettamassa puhelua, kun jotain siihen vielä kuittasin ja iskin luurin korvaan. Vähän oli kyl nolo olo sen jälkeen, mutta ei voi mitään, kun kilahtaa.

Ja vielä toinen
Ukkini tilaa Aku Ankkaa. Kerran lehtimyyjä soitti ja mummoni vastasi puhelimeen.
Myyjä sitten tarjoamaan: Olisiko pikku-Heikki kiinnostunut myös Bamse-nalle lehdestä, hänelle kun tilataan Aku Ankkaakin?
Mummoni vastasi, että pikku-Heikille 68 vee riittää se Aku Ankka, kiitos vaan. :D

Viimeksi muokattu:
Myyjä:Olen***lehtimyyjä ,olisiko hetki aikaa?
minä:Oi kuule aikaa on vaikka kuinka paljon-laitan puhelimen pöydälle linja aukinaisena(En tiedä kuinka kauan kesti ennen kuin tajusi etten enää kuuntele):)

Myyjä:Olen se ja se lasten jokin ihme turvallisuusjutusta.
kerään rahaa liikenteessä vammautuneille lapsille (heille että sais apuvälineitä)
Minä:En nyt pysty antamaan mitään koska olen kodinh.tuella ja vähän itselläkin rahaa.
Myyjä:Kiukkuisesti_Aijaa mietis kuule itse miltä tuntuu sitten kun omat lapses jää auton alle ja heitä ei auta kukaan!!!!!!
Jessus!

Mulle löi puhelinmyyjä luurin korvaan muutama kuukausi sitten! :-)

Moni varmaan tietää tän nykyajan myyntipuheen, että kun te olette paljon tilannut yrityksemme lehtiä, niin saatte nyt palkkioksi valitsemanne lehden joitain numeroita. No, olen muutaman kerran kuunnellut tällaisen mainospuheen ja aina siinä on ollut joku jippo eli onkin pitänyt pikkasen itse laittaa rahaa, että on saanut lunastettua nämä ilmaiset lehdet. Sanoin sitten tälle viimeisimmälle myyjälle, että en usko, että saan ihan ilmaiseksi mitään. Myyjä sanoi, että kyllä saat. Minä sanoin:-Ei ole koskaan saanut. Hetken siinä väittelimme aiheesta, kunnes myyjä sanoi: -No, jos kerran ei ilmaiset lehdet kelpaa. Ja löi luurin korvaan!

Vähän tietty jälkikäteen mietin, että olisinko oikeasti saanut jotain ilmaiseksi, mutta yleensä palkintolehdet on tullut suoraan kotiin tai sitten joku lappu, että saa valita muutaman lehden. No, eipä tuo haittaa, jos muutama ilmaislehti jäi saamatta. Kuulosti vaan mainospuhe niin samalta kuin olin ennenkin kuullut, etten vaan millään uskonut. :-)

meille soitti joku ukko vakuutusyhtiöstä kaupaten tapaturma yms.henkilö vakuutuksia.Meillä on liikuntavammainen lapsi ja onnekseni olin ottanut hänelle vakuutuksen jo raskausaikana.Kysäisin että saisinko yhtä kattavan vakuutuksen tytölle heiltä ;) kyseli tytön diagnoosia ja aikansa naputeltuaan konetta,sanoi,että palaillaan asiaan joku toinen kerta.Sitä toista kertaa ei ole tullut.

[QUOTE="vieras";23049107]Pahamaineisesta Directasta soittivat, kun yrittäjä olen. Soittaja oli sellanen 19-vuotiaalta kuulostava nuori nainen, yritti saada mut ottamaan maksullista tilaa heidän luettelostaan. En ottanut.

-"Mutku täs tulis niinku kaupan päälle tämmönen tosi kiva risteilylahjakorttikin."
-Ei kiinnosta, en halua mitään maksullista. Ja mulla on nyt sellanen tilanne, etten edes voisi ottaa yhtään asiakasta lisää joten en nyt mainosta missään (on paljon pitkiä alihankintasopimuksia jne).
-"Siis sä et niinku tiedä sun yritykses parasta."

Huoh.. Ehkä minä kuitenkin sen parhaiten tiedän.[/QUOTE]

Samoilla sanoilla minulle kanssa kauputeltiin. Paras oli veto juurikin tuo ilmainen risteily ja tieto oman yrityksen parhaudesta. :D

tänään soitti nainen,joka kertoi tekevänsä galluppia hampaiden hoidosta,nainen kyseli viisi kysymystä,viimeisenä kysyi käytänkö sähkö- vai tavallista hammasharjaa.Vastatessani,että käytän tavallista tämä nainen sanoi että onkin sähköhammasharja myyjä!

Onko kellekään kaupattu Kirbyä? Tai siis, nehän soittajat ei myyneet mitään vaan varas aikoja 'ilmaiseen siivoukseen' eli jonkun sikakalliin imurin esittelyyn, mutta oli aika erikoisia noi puhelut heillä.

Ollaan tehty pari kertaa jekku lehtimyyjälle. Kesken puhelun vaihdetaan muutaman kertaan ihmistä luurin päässä ja aina uudella äänellä jatketaan. Yks myyjä aloitti aina alusta myyntipuheensa. Näin kävi 6 kertaa ja sit meillä petti jo pokka ja lyötiin luuri kiinni. Tosi kypsää käytöstä. :ashamed:

Kerran yks pyysi avustusta johonkin tärkeään juttuun, mutta lopetti lyhyeen, kun kerroin, et mulla on 5 lasta ja kuukausitulot 300e. Ei siis riitä jaettavaksi muille.

Sit mulle on soittaneet lehtimyyjät jo 5 vuotta pari kertaa kuukaudessa ja aina aloittavat samalla litanialla: "en millään ikävällä asialla soita, vaikka lehtitalosta soitankin...jne.." aina siis sama juttu sanasta sanaan. Nyt oon viidelle viimeisimmälle sanonu, et mitäs jos vaihtaisitte välillä tuota aloitusta ja upeaa tarjoustanne, että saatte ilmaiseksi laittaa (vain käsittelykulujen hinnalla) lehtiä tulemaan. Että alkaa pikkuhiljaa mennä maku tuosta jutusta, kun olen kuullut sen jo noin 100 kertaa. Ettei se oikein enää uppoa niin sanoakseni. Ja kas. Viimeisin soittaja aloittikin eri sanoilla puheensa. :D Vielä kun vaihtaisivat tuota "tarjoustansakin".

Mä en ikinä lyö luuria korvaan tai ole muutenkaan ilkeä, kun olen töissä (en myyjänä tosin) yrityksessä, jonka tuotetta myydään puhelimitse. Yleensä saan lehtimyyjän kimpustani sanomalla, ettei ole rahaa ja olen joutunut muutkin lehdet lopettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja DNA:N HUIPPU MYYJÄ(KÖ) ?;23049680:
Tämä ei liity nyt lehtimyyntiin, mutta liittymä myyntiin kyllä =)

Opiskelu aikana olin töissä firmassa X oli tuntipalkka ja provikka.

Soitin sitten eräänä päivänä yhdelle 30-40v naiselle.Reippaasti esittelin itseni X X soittelee dna:lta hei!
Keskustelin rouvan kanssa hänen liittymä tyypistä ja tarjosin edullisempaa liittymää.
Tein vertailut, säästölaskelmat yms pili pali jutut.
Tässä kohtaa rouva innostui ja kunnolla. Minä olin,että yeah...
Kauppasin muuten Dna Unelma liittymää.Kysyn rouvalta,että vaihdetaanko liittymää ja rouva vastasi ilman muuta vaihdetaan!

Kirjasin asiakkaan tiedot koneelle, osoitteen, hetun yms.
Kertasin vielä mitä oli sovittu, kerroin myös, että uusi liittymä tulee postiin.
Lopuksi kysyin jäikö jotain kysyttävää ja tähän rouva, että ei jäänyt.
Toivotin asiakkaalle hyvää päivänjatkoa ja toivotin tervetulleeksi Dna:n asiakkaaksi.
Rouva alkaa samantien huutamaan: SEIS SEIS, S-E-I-S............................SEIS SAATANA
MINÄ EN SONERALTA VAiHDA MIHINKÄÄN.. ( tämän huudon kuuli työkaverikin viereiseltä pisteeltä)
Minä kysyin,että kaikenhan piti olla selvää ja asiat sovittu?!
Rouva huutaa: MITÄÄN ET SAA LAITTAA TÄNNE!!! KUULITKO EI MITÄÄN.UNOHDA KOKO TILAUS. POISTA SE...Rouva jatkaa huutamistaan: En kuunnellut mistä soitat, enkä keskittynyt puheluun.
Minä olin mielessäni, että HALOO joka toisessa lauseessa on sana DNA!!! Aika hyvä suodatin rouvalla on käytössä.
Lupasin poistaa tilauksen ja rouva löi luurin korvaan.

Mieli kyllä teki laittaa tilaus eteenpäin kirjaamoon..., mutta en laittanut.

TARINAN OPETUS KÄYTTÄKÄÄ NIITÄ KORVIA!!!!!!!!

Mä myin saunalahden liittymiä ja voi,voi kuinka monta kertaa tapahtu tollanen samanlainen tilanne :D
Ja yleensä ne oli just niitä uskollisia soneran asiakkaita.

Onko kellekään kaupattu Kirbyä? Tai siis, nehän soittajat ei myyneet mitään vaan varas aikoja 'ilmaiseen siivoukseen' eli jonkun sikakalliin imurin esittelyyn, mutta oli aika erikoisia noi puhelut heillä.

Oi voi joo.. Mä olin menossa sinne koulutukseen mistä näitä "huippu"myyjiä sitten tulee mut ONNEKS tulin järkiini ja jätin menemättä :D Mä en ilmatteeks viitti alkaa siivoomaan toisten kämppiä. Varsinkaan ku imuri on 3000euroo :D