V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
VÄÄRIN:Ja kukaan ei tietäisi koko lasusta jos et olisi sitä täällä mainostanut
ei suomessa uskalla perheen äiti apua pyytää, koska heti lähtee lasu ja sinut tulkitaan ehkä kykenemättömäksi lastenhoitajaksi. moni avun tarvitsija on mieluummin ilman ja väsyttää itsensä, kun ei uskalla hakea apua.
ja jos lapsi kaatuu ja lyö itsensä ja tulee haava tai mustelma, niin taatusti lääkärissä tentataan mistä se on tullut ja onko joku kenties pahoin pidellyt. tätä oli jo silloin, iun mä olin lapsi, niin löin leukani ovenpieleen ja hammas läksi ja jouduin sitten jonkun muun asian takia lääkäriin, niin lääkäri kysy äidiltä suoraan, että onko joku lyönyt lasta kun leuassa on iso mustelmaSamaa mieltä![]()
Sun täytyisi sanoa, et sun äiti on aina apuna. Ei Suomessa semmosia mummoja ole olemassa enää. Ja sit sun täytyy tietääm, miten kaikki toimii muutenkin, kuten tuo edellämainittu Solidium on tiedettävä..Keskustelin taas sen lasu virkailijan kanssa niin ei se mitään paha tarkoita oikeastaan, ei huostanottoa tai jotain sinne päin. Vaan haluavat kysyä kuinka jaksan ja tarvitsenko apua, kun pari kerta olin lyhyessä ajassa päivystyksessä, eli silloin kun kerroin etten saa unta ja nyt paniikkikohtaus vielä. Noh... ei muuta kun keskustelemaan pakko sitten lähteä. Miksi muuten ennen Mehiläisessä oli päivystys ja nykyään ei ole. Kun en vitsi enää käydä näissä mistä näköjään lasu tehdään joka asiasta. Vaikka toisaalta ymmärrän, ehkä ne luule etten hoida lapsia vaan stressin takia makaan vaan, enkä jaksa yhtään mitään tai ei hajuakaan mitä ne ajattelee... No, hoidan vielä sen ja muuta paska pois elämästä eikö se tästä
![]()
ei suomessa uskalla perheen äiti apua pyytää, koska heti lähtee lasu ja sinut tulkitaan ehkä kykenemättömäksi lastenhoitajaksi. moni avun tarvitsija on mieluummin ilman ja väsyttää itsensä, kun ei uskalla hakea apua.
Pitääkö mun kantaa häpeä tästä?Ja kukaan ei tietäisi koko lasusta jos et olisi sitä täällä mainostanut
Siis mä saan ajan vast 2-5 vkon päästä. Mielelläni menisin vaikka heti mielummin juttelemaan, niin koko asia olisi unohtanut.Ensinnäkin, voimia parantumiseen. Hienoa, että olet hakenut apua.
Sitten, se on LAstenSUojelu eli lasten parasta ajattelevat.
Et ole edes kiireellinen tapaus heidän mielestä, muuten olisivat jo kotikäynnillä.
Tulevat, juttelevat ja toteavat tilanteen. Lapset ei ole heitteillä ja niillä on hyvä olla, case closed.
Tottakai se vi..tuttaa, mutta lasten parasta he ajattelevat.
eihän tässä mitään häpeemistä ole. systeemi on paska.Pitääkö mun kantaa häpeä tästä?En todellakaan, nauran koko Suomi touhulle jo sekä toisaalta ymmärrän, tai yritän ainakin ymmärtää.
No niin, eihän tässä ole mikään hätä. Ehdit rauhoittua ja myöhemmin jo hymyilet asialle. He haluavat auttaa, eivät ryöstää lapsiasi sinulta.Siis mä saan ajan vast 2-5 vkon päästä. Mielelläni menisin vaikka heti mielummin juttelemaan, niin koko asia olisi unohtanut.
ja jos lapsi kaatuu ja lyö itsensä ja tulee haava tai mustelma, niin taatusti lääkärissä tentataan mistä se on tullut ja onko joku kenties pahoin pidellyt. tätä oli jo silloin, iun mä olin lapsi, niin löin leukani ovenpieleen ja hammas läksi ja jouduin sitten jonkun muun asian takia lääkäriin, niin lääkäri kysy äidiltä suoraan, että onko joku lyönyt lasta kun leuassa on iso mustelma
Joo ei, kun en tajua miten paniikkikohtaukseen voi lasu liittyä, lääkäreille pitää auttaa eikä Lasulle. Miten ne ees auta, naurettava touhu, niin kuin tää koko yhteiskunta täynnä pellejä. Ihme että pitää olla aina joku supre puper ihminen. Mua saa sitten läkittää kunnolla että olen aina kuin energizer...ei suomessa uskalla perheen äiti apua pyytää, koska heti lähtee lasu ja sinut tulkitaan ehkä kykenemättömäksi lastenhoitajaksi. moni avun tarvitsija on mieluummin ilman ja väsyttää itsensä, kun ei uskalla hakea apua.
Tämä on aivan totta.Monet tuntemani äidit ovat sanoneet että väsymystään ja sitä ettei jaksa ei missään nimessä saa myöntää, koska muuten on heti lasu ja ikuinen merkintä papereissa. ja tarkkailusta ei enää eroon pääse.
Sama se on siinä kotikäynnillä, minkä sosiaali tms tyypit tekee kun olet raskaana. tulevat katsomaan kotisi (jos et päästä kotiin, ottavat he erityistarkkailun alle perheesi) ja ottavat ison nivaskan kysymyspapereita esille. sitten kysellään kaikki seksielämästä ja sen tyydyttävyydestä lähtien. (ainakin tällä paikkakunnalla)
ja kuten ystäväni sanoi että siinä tilanteessa pitää vastailla sossun mieliksi, mitään ei saa tunnustaa ja pitää vastailla niin kuin he haluaisivat ja odottavat sinun vastaavan.
ja lääkärit tekee kuulema usein edes mitään kertomatta lasun, jos lasta käyttää lääkärissä jonkun tapaturman takiaOhhoh!Ja sit kun miettii, miten paljon lapsille voi tulla touhutessa mustelmia. Ymmärrän, että on hyvä tarkistaa, mutta varmaan osa näistä virkailijoista on sellaisia syyllistäjiä. En tiedä, kun ei ole kokemusta, mutta kaiken lukemani perusteella.
En ole tuollaista kyllä kohdannut. Montako ceissiä tiedät?ja lääkärit tekee kuulema usein edes mitään kertomatta lasun, jos lasta käyttää lääkärissä jonkun tapaturman takia
En minäkään ole moiseen törmännyt.En ole tuollaista kyllä kohdannut. Montako ceissiä tiedät?
Järkyttävää kyttäämistä! Mä muistan, kun esikoisen kohdalla tosi ihana terkkari tarjoutui tulemaan vauvan synnyttyä kotikäynnille, niin tämä hämmästyi, kun sanoin, että voin tulla itse neuvolaan, kun mielelläni sen pienen matkan tein ja siellä oli ihan mukava käydä.
aika monta tapausta tiedän. ja mun pojanpojalle kun sattuu ja tapahtuu. niin lääkäri oli tikannut ja sanonut, että oikeestaan hänen pitäs tehdä tästä lasu, mutta hän uskoo, että se on jääkiekko joka osu pojan leukaan.En ole tuollaista kyllä kohdannut. Montako ceissiä tiedät?
Täällä eka neuvola on aina kotona. Ihana homma kun ei tarvitse lähteä pois kotoa kun rinnatkin elää vielä omaa elämäänsäJärkyttävää kyttäämistä! Mä muistan, kun esikoisen kohdalla tosi ihana terkkari tarjoutui tulemaan vauvan synnyttyä kotikäynnille, niin tämä hämmästyi, kun sanoin, että voin tulla itse neuvolaan, kun mielelläni sen pienen matkan tein ja siellä oli ihan mukava käydä.
MinäEn ole tuollaista kyllä kohdannut. Montako ceissiä tiedät?