*ittu viimeinen kerta haen jotain apua tässä maassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensinnäkin, voimia parantumiseen. Hienoa, että olet hakenut apua.
Sitten, se on LAstenSUojelu eli lasten parasta ajattelevat.
Et ole edes kiireellinen tapaus heidän mielestä, muuten olisivat jo kotikäynnillä.
Tulevat, juttelevat ja toteavat tilanteen. Lapset ei ole heitteillä ja niillä on hyvä olla, case closed.
Tottakai se vi..tuttaa, mutta lasten parasta he ajattelevat.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja

"– Suomella on alustatalouden ja tekoälyn aikakaudella merkittäviä mahdollisuuksia, joita Vake osaltaan auttaa hyödyntämään, Tikka sanoo tiedotteessa.

Suomen tavoitteena on nousta tekoälyn hyödyntämisessä maailman kärkeen. Valtioneuvoston mukaan Vake voi auttaa tavoitteen toteuttamisessa.

Vaken varoja on tähän mennessä käytetty sote-palvelujen potilastietojärjestelmiä kehittävän SoteDigin perustamiseen.

Valtion omistuksia hallinnoidaan Vaken lisäksi myös Solidiumin kautta. Solidiumin salkussa on lukuisia pörssiyhtiöitä.
":D:LOL::ROFLMAO:

Samaa mieltä :(
ja jos lapsi kaatuu ja lyö itsensä ja tulee haava tai mustelma, niin taatusti lääkärissä tentataan mistä se on tullut ja onko joku kenties pahoin pidellyt. tätä oli jo silloin, iun mä olin lapsi, niin löin leukani ovenpieleen ja hammas läksi ja jouduin sitten jonkun muun asian takia lääkäriin, niin lääkäri kysy äidiltä suoraan, että onko joku lyönyt lasta kun leuassa on iso mustelma

Keskustelin taas sen lasu virkailijan kanssa niin ei se mitään paha tarkoita oikeastaan, ei huostanottoa tai jotain sinne päin. Vaan haluavat kysyä kuinka jaksan ja tarvitsenko apua, kun pari kerta olin lyhyessä ajassa päivystyksessä, eli silloin kun kerroin etten saa unta ja nyt paniikkikohtaus vielä. Noh... ei muuta kun keskustelemaan pakko sitten lähteä. Miksi muuten ennen Mehiläisessä oli päivystys ja nykyään ei ole :devil:. Kun en vitsi enää käydä näissä mistä näköjään lasu tehdään joka asiasta. Vaikka toisaalta ymmärrän, ehkä ne luule etten hoida lapsia vaan stressin takia makaan vaan, enkä jaksa yhtään mitään tai ei hajuakaan mitä ne ajattelee... No, hoidan vielä sen ja muuta paska pois elämästä eikö se tästä :poop:
Sun täytyisi sanoa, et sun äiti on aina apuna. Ei Suomessa semmosia mummoja ole olemassa enää. Ja sit sun täytyy tietääm, miten kaikki toimii muutenkin, kuten tuo edellämainittu Solidium on tiedettävä..
Korjasin yhden kirjoitusvirheen, koska ei se virkannut lankaa varmaan siellä...

ei suomessa uskalla perheen äiti apua pyytää, koska heti lähtee lasu ja sinut tulkitaan ehkä kykenemättömäksi lastenhoitajaksi. moni avun tarvitsija on mieluummin ilman ja väsyttää itsensä, kun ei uskalla hakea apua.

Tämä on aivan totta. :(Monet tuntemani äidit ovat sanoneet että väsymystään ja sitä ettei jaksa ei missään nimessä saa myöntää, koska muuten on heti lasu ja ikuinen merkintä papereissa. ja tarkkailusta ei enää eroon pääse.
Sama se on siinä kotikäynnillä, minkä sosiaali tms tyypit tekee kun olet raskaana. tulevat katsomaan kotisi (jos et päästä kotiin, ottavat he erityistarkkailun alle perheesi) ja ottavat ison nivaskan kysymyspapereita esille. sitten kysellään kaikki seksielämästä ja sen tyydyttävyydestä lähtien. (ainakin tällä paikkakunnalla)
ja kuten ystäväni sanoi että siinä tilanteessa pitää vastailla sossun mieliksi, mitään ei saa tunnustaa ja pitää vastailla niin kuin he haluaisivat ja odottavat sinun vastaavan.

Ensinnäkin, voimia parantumiseen. Hienoa, että olet hakenut apua.
Sitten, se on LAstenSUojelu eli lasten parasta ajattelevat.
Et ole edes kiireellinen tapaus heidän mielestä, muuten olisivat jo kotikäynnillä.
Tulevat, juttelevat ja toteavat tilanteen. Lapset ei ole heitteillä ja niillä on hyvä olla, case closed.
Tottakai se vi..tuttaa, mutta lasten parasta he ajattelevat.
Siis mä saan ajan vast 2-5 vkon päästä. Mielelläni menisin vaikka heti mielummin juttelemaan, niin koko asia olisi unohtanut.

ja jos lapsi kaatuu ja lyö itsensä ja tulee haava tai mustelma, niin taatusti lääkärissä tentataan mistä se on tullut ja onko joku kenties pahoin pidellyt. tätä oli jo silloin, iun mä olin lapsi, niin löin leukani ovenpieleen ja hammas läksi ja jouduin sitten jonkun muun asian takia lääkäriin, niin lääkäri kysy äidiltä suoraan, että onko joku lyönyt lasta kun leuassa on iso mustelma

Ohhoh! :( Ja sit kun miettii, miten paljon lapsille voi tulla touhutessa mustelmia. Ymmärrän, että on hyvä tarkistaa, mutta varmaan osa näistä virkailijoista on sellaisia syyllistäjiä. En tiedä, kun ei ole kokemusta, mutta kaiken lukemani perusteella.

ei suomessa uskalla perheen äiti apua pyytää, koska heti lähtee lasu ja sinut tulkitaan ehkä kykenemättömäksi lastenhoitajaksi. moni avun tarvitsija on mieluummin ilman ja väsyttää itsensä, kun ei uskalla hakea apua.
Joo ei, kun en tajua miten paniikkikohtaukseen voi lasu liittyä, lääkäreille pitää auttaa eikä Lasulle. Miten ne ees auta, naurettava touhu, niin kuin tää koko yhteiskunta täynnä pellejä. Ihme että pitää olla aina joku supre puper ihminen. Mua saa sitten läkittää kunnolla että olen aina kuin energizer...

Tämä on aivan totta. :(Monet tuntemani äidit ovat sanoneet että väsymystään ja sitä ettei jaksa ei missään nimessä saa myöntää, koska muuten on heti lasu ja ikuinen merkintä papereissa. ja tarkkailusta ei enää eroon pääse.
Sama se on siinä kotikäynnillä, minkä sosiaali tms tyypit tekee kun olet raskaana. tulevat katsomaan kotisi (jos et päästä kotiin, ottavat he erityistarkkailun alle perheesi) ja ottavat ison nivaskan kysymyspapereita esille. sitten kysellään kaikki seksielämästä ja sen tyydyttävyydestä lähtien. (ainakin tällä paikkakunnalla)
ja kuten ystäväni sanoi että siinä tilanteessa pitää vastailla sossun mieliksi, mitään ei saa tunnustaa ja pitää vastailla niin kuin he haluaisivat ja odottavat sinun vastaavan.

:eek: Järkyttävää kyttäämistä! Mä muistan, kun esikoisen kohdalla tosi ihana terkkari tarjoutui tulemaan vauvan synnyttyä kotikäynnille, niin tämä hämmästyi, kun sanoin, että voin tulla itse neuvolaan, kun mielelläni sen pienen matkan tein ja siellä oli ihan mukava käydä.

Ohhoh! :( Ja sit kun miettii, miten paljon lapsille voi tulla touhutessa mustelmia. Ymmärrän, että on hyvä tarkistaa, mutta varmaan osa näistä virkailijoista on sellaisia syyllistäjiä. En tiedä, kun ei ole kokemusta, mutta kaiken lukemani perusteella.
ja lääkärit tekee kuulema usein edes mitään kertomatta lasun, jos lasta käyttää lääkärissä jonkun tapaturman takia

:eek: Järkyttävää kyttäämistä! Mä muistan, kun esikoisen kohdalla tosi ihana terkkari tarjoutui tulemaan vauvan synnyttyä kotikäynnille, niin tämä hämmästyi, kun sanoin, että voin tulla itse neuvolaan, kun mielelläni sen pienen matkan tein ja siellä oli ihan mukava käydä.

Joo. Minusta tuo seksikysymysten esittäminen kahvipöydässä kotikäynnillä on sopimatonta. Näin on oikeasti tapahtunut ja ihmettelen kovasti mitenkä se seksielämä siihen lapsen kasvattamiseen ja hyvinvointiin kuuluu. menee musta kyllä liian henkilökohtaisuuksiin.

että jos et saa k*llia niin olet huono äiti vai... :oops:

Täällä eka neuvola on aina kotona. Ihana homma kun ei tarvitse lähteä pois kotoa kun rinnatkin elää vielä omaa elämäänsä

En ole tuollaista kyllä kohdannut. Montako ceissiä tiedät?
Minä :ROFLMAO:!

Meidän poika kerran löi hammasta niin että etuhammas meni jotenkin sisälle, lasu oli yllätys, se tapahtui noin 4v sitten, mutta ei johtanut mihinkään, soittivat ainoastaan.

Kerran myös oli lasu tehty kun mun neljäs poika syntyi ja joutui tehohoitoon, niin mä olin itkuinen ja huolissaan, tekivät lasun huhhuhh!!!! Mutta kävivät vain siellä osastolla keskustelemassa mun kanssa ja ihme masennuspapereiden kanssa, ei johtanut mihinkään.

Sitten kerran opettaja teki lasun, kun mun esikoisen suomen kieli ei ollutkaan niin täydellinen, no ei tästä muuta tullut kun että annettiin tukeopetusta, kun ollaan 2 kielinen perhe. Ihmettelin kovasti toi lasu, miksi se opettaja suoraan minulle ei ole sanonut mitään. No sitten huomasin kuinka katkera se opettaja oli, aina kun kutsui minut puhumaan lastenasioista niin muistan kuinka se sanoi mulle että miksi sun lapset tulevat taksilla kouluun, mä vastasin siksi kun mietin heidän turvallisuutta, kun en vitsi että pimeässä talvella ne kulkee metsän kautta kouluun, kun missä asuttiin meillä täällä on poroja ja pahin tapaus oli kun olin lastenrattaiden kanssa ja poro juoksi ihan melkein mun päin, sen jälkeen ulkoilun tein ainoastaan pihassa ja onneksi oli iso suljettu piha 10ha. No se opettaja totesi että tiedätkö että sun lapsia kiusaataan pian koska muut lapset voivat olla kateellisia että sun lapset tulee kouluun taksilla, sitten mä nousin ja sanoin heippa, huomenna mun lapset tulee limusiinilla kouluun ja arvaa mitä, mä vein kaverin kanssa limusiinilla kouluun heitä :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: pakkohan vittuilla takaisin! Kun silloin meillä oli kyseinen auto.

Kerran myös neuvolatäti joka myös palstailee täällä teki lasun siksi kun laitan kaksplussalle ja Facebookin kuvia lapsista, no ei se mennyt mihinkään lasu vaan oli sama mieltä mun kanssa eli rep ja kops. Halusin kovasti hänestä sen jälkeen tehdä rikosilmoituksen, mutta en vitsinyt kun on parempaa tekemistä, vaikka olisin voinnut viedä asiaa eteenpäin.

Niin ja se opettaja myös sanoi että kuulemma muut vanhemmat ovat huolissaan tästä että mun lapset tulevat taksilla, koska lapset valittaa kotona miksi mun lapset taksilla kulkee ja hei eivät. Ei hemmetti! Silloin myös en yhtään ihmetele miksi mun lapsilla ei ollut kavereita, nyt täällä koulussa on kavereita, koska myös pyydän lapsia käydä kouluun kun harmaita hiirejä ettei kellä lapsella nousee joku ihme kateus toista kohtaan mitä varmasti myös itse vanhemmat opettele, edes hienon kännykän en anna viedä, vaattetkin erikseen kouluun :ROFLMAO: pääse paljon helpomalla. Vaikka *ituttaa välillä kaikki.

Yhteistyössä