Takuuvuokra

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eivät ne luottotiedot niin vaan mene, vaan kyllä ne ihan itse menetetään. Ei siinä oikein auta kuin ryhdistäytyä ja alkaa säästää. Ehkä pääset vanhempiesi luo vuokralle ilman takuuvuokraa?

minulle kela myönsi ja muutamme ensi viikolla. Tuleva vuokranantaja pyysi 4kk vuokraennakon eli noin 3000 euroa ja mukisematta kela myönsi. Sen kummempia perusteluja en laittanut

Miten perheelliset menettää luottotiedot?

Mä ymmärrän, että joku sekoileva huumehörhö tai alkkis ne menettää kun ei ole mistään mitään tajua tms. Vai iskeekö tässä sitten jonkinmoinen kulutushumala ja siksi menee pakkasen puolelle.

Ei ole vittuilua. Mun mies aikoinaan oli täysin hunningolla (voi sanoa, että jos nyt en pelastanut häntä, niin autoin paljon). Häneltä meni luottotiedot kahdeksi vuodeksi, mutta aika paljon sen eteen sai tehdä "töitä". Eli oli käytännössä alkoholisti ja vähän huumeitakin kuvioon kuului. Jäi maksamatta vuokrat jne laskut.

Päästiin tuosta suosta yli (tästä aikaa yli 15 vuotta). Usein hän ihmettelee, kun ns. henkisesti terveetkin ihmiset onnistuu mokaamaan luottotiedot. Toisaalta kaipa se sitten on kun se kierre alkaa, niin hankalaa silloinkin.

Siis maksaako Kela tuon sille vuokranantajalle vai antaako vuokraajalle.
Itte olen aikoinani talousvaikeuksissa ollessani lainannut aina kavereilta, koska en muualta saanut. Mutta aika usein on niin, että näillä köyhimmillä ja pahimpaan ahdinkoon itsensä ajaneilla ei ole kavereillakaan rahaa.

Eli edustetaan sitä aitoa huono-osaista väkeä. Usein luullaan, että Suomessa kaikki todella köyhät ovat mamuja, alkkiksia, narkkareita jne. mutta paljon on myös sellaisia periaatteessa "ihan tavallisia" ihmisiä, joilla ei syystä tai toisesta ole kykyä hoitaa arkipäiväisiä asioita. Usein ongelmilla monen monta syytä, moniongelmaisia perheita joilla nämä jutut kulkee suvussa.

Mistä muualta voi saada apua takuuvuokran maksuun jos kela ja sosku ei sitä myönnä? Juu ja luottotiedot mennyt niin lainaa en saa.

Hetkinen... Missäs sä nyt sitten asut?

Miksei kela tai sossu myönnä. Kyllä pitäis myöntää, ainakin seuraavilla syillä (kelan sivuilta lainattu)

"Vuokravakuus voidaan myöntää esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:

• avo- tai avioero
  • terveydelliset syyt
  • perhekoon muutos
  • asunnottomuus
  • asunnottomuuden uhka
  • työpaikan tai opiskelupaikan saanti toiselta paikkakunnalta
  • muutto kimppa-asunnosta omaan asuntoon
  • asunnon vaihtaminen edullisempaan Kelan tai kunnan kehotuksesta.
Vuokravakuutta ei myönnetä, jos muutat

• mukavuussyistä (esim. sauna, oma piha, kaupunginosan vaihto)
  • kalliimpaan asuntoon
  • paikkakunnan vaihdon vuoksi, jos muutto ei ole perusteltu työpaikan tai opiskelun vuoksi
  • muusta vastaavasta syystä. "

Eli mikä on sun syy muuttaa

Kela on perseestä. Me asuttu tässä hikisessä paskaluukussa useempi vuosi ja oltais saatu aivan ihanalta alueelta todella hieno kämppä ja vuokratakuu olis ollu sama ku tässä. Vuokra melkein sama. Mutta sossustapa ei myöntäny tätä just koska oli mukamas "mukavuussyy". Sitä mä en saatana tajua, että ei sais muuttaa melkein samalla rahalla parempaan paskapaikasta. Olis se lapsillekkin parempi. Vieläkin vituttaa kun tässä paskassa joutuu asumaan. Vihaan noita sossuämmiä, jokka itte asuu kivoissa kämpissä jne paskaakaan tee ison palkkansa eteen. Voin sanoo, että suoraan melkein vittuili tämä ämmä tässä asiassa päin naamaa.

Siis maksaako Kela tuon sille vuokranantajalle vai antaako vuokraajalle.
Itte olen aikoinani talousvaikeuksissa ollessani lainannut aina kavereilta, koska en muualta saanut. Mutta aika usein on niin, että näillä köyhimmillä ja pahimpaan ahdinkoon itsensä ajaneilla ei ole kavereillakaan rahaa.

Eli edustetaan sitä aitoa huono-osaista väkeä. Usein luullaan, että Suomessa kaikki todella köyhät ovat mamuja, alkkiksia, narkkareita jne. mutta paljon on myös sellaisia periaatteessa "ihan tavallisia" ihmisiä, joilla ei syystä tai toisesta ole kykyä hoitaa arkipäiväisiä asioita. Usein ongelmilla monen monta syytä, moniongelmaisia perheita joilla nämä jutut kulkee suvussa.
Muuten samaa mieltä mutta jostain syystä useimmat mamut eivät ole köyhiä. Oikeasti köyhillä ei ole varaa pitää autoa Helsingissä ja täällä ne ajelevat isoilla maastureillaan.

Kela on perseestä. Me asuttu tässä hikisessä paskaluukussa useempi vuosi ja oltais saatu aivan ihanalta alueelta todella hieno kämppä ja vuokratakuu olis ollu sama ku tässä. Vuokra melkein sama. Mutta sossustapa ei myöntäny tätä just koska oli mukamas "mukavuussyy". Sitä mä en saatana tajua, että ei sais muuttaa melkein samalla rahalla parempaan paskapaikasta. Olis se lapsillekkin parempi. Vieläkin vituttaa kun tässä paskassa joutuu asumaan. Vihaan noita sossuämmiä, jokka itte asuu kivoissa kämpissä jne paskaakaan tee ison palkkansa eteen. Voin sanoo, että suoraan melkein vittuili tämä ämmä tässä asiassa päin naamaa.
Tehän olisitte saanut vuokratakuun entisestä kämpästä takaisin, joten olistte voinut hakea vaikka pankista kuukaudeksi lainan.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Ihan simppelisti vaikka siten, että on velkaa ja jää työttömäksi.

Ei oo syytä ottaa semmosta velkaa josta ei ansiosidonnaisella selviäis. Ja jos tilanne on epävarma,ei kannata ottaa liian isoja velkoja.T

Työttömänäkin voi lykätä velkaa. Pitkäaikaistyöttömyys on yleensä oma vika tai ainakin se, että rakentaa kaikki sen varaan että on jollain auringonlaskun alalla. Sad but True.

Ja ette yhtään ole saaneet säästöön vuosien aikana? Te taidatte asua siis ihan oikeassa paikassa

Mitä järkee säästää johonkin takuuvuokraan? Rahat menee ihan hukkaan. Ja noin se just menee, että kela ei siis maksa vaan takaa sen homman. Eli ei sitä takuuta saatu hienoon kämppään.

Ei näistä tuloista kuule säästä. Ja kun ei oo isot tulot, ei saa ees lainaa.

Toivottavasti tietyllä kommentoijalla joka on syntynyt kultalusikka suussa, ei koskaan tapahdu totaali romahdusta että jostain syystä menettäis työpaikan, toimeentulon, asunnon, puolison, lapset, auton, sairastuisi vakavasti, menettäsisi kaiken.... joten toivottavasti oikeus jossain toimii "ken itsensä ylentää, se alennetaan".

Yhteistyössä