Anoppi nuuskii

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olemme reilusti yli 30v pari.Yhdessä ollaan oltu yli 15v.Kun olimme nuorempia ja lapset pieniä,ei rahaa ollut.Miehen vanhemmat auttoivat silloin paljon omasta halustasn ja olen siitä toki kiitollinen.Nyt on monta vuotta ollut tilanne toinen ja rahaa ollaan jouduttu vain harvoin lainaamaan hätätilanteessa ja maksettu takaisin.Kuitenkin rahamme tutuvat olevan yhä anopin tarkkailun kohteena.Esimerkiksi jos olen ostanut kotiin vaikka maton niin anoppi kysyy heti mitä se maksoi.Tai jos käymme lomalla ulkomailla niin anoppi haluaa tietää lentolippujen hinnat ja paljonko rahaa meni.Tilanne on se että kun ollaan palattu lomalta niin alkaa yleensä pari viikkoa kestävä päivittäinen soittelu miehelleni että mitä liput maksoi ja mitä hotelli kustansi.Mies sanoo sitten jonkun summan ja sama kysymys toistuu anopin suusta vielä useita kertoja seuraavien päivien aikana,kuin tarkistaakseen sanooko mies yhä saman summan.Lopulta soittaa myös minulle ja kysyy samat kysymykset.Hän on udellut myös palkkojemme määrät,vuokramme määrän,ruokalaskumme määrän..paljonko lapset saavat rahaa..ihan kaiken.Ja mies ei näe mitään ongelmaa.Itse ajattelen että anoppi toimii väärin puuttuessaan noin voimakkaasti raha-asioihimme.Mitä mieltä olette?

No en tiedä.
Ärsyttävää, mutta jos olette useamman kerran heiltä rahaa lainanneet, niin ymmärrän hänen huolensa ja epäilyksensä teidän rahanhallintaa kohtaan.

No en tiedä.
Ärsyttävää, mutta jos olette useamman kerran heiltä rahaa lainanneet, niin ymmärrän hänen huolensa ja epäilyksensä teidän rahanhallintaa kohtaan.

Mä ymmärsin myös aluksi mutta kun jatkuu vuosia niin alkaa ihmetyttämään.Appiukko ei utele kylläkään koskaan.Anoppi utelee myös miehen veljen raha-asiat.Velipoika on sinkku ja hyvin toimeentuleva.Silti anoppi tivaa häneltäkin palkan suuruudet yms.

Mielestäni anoppi toimii väärin. Vaikka olettekin joskus lainanneet rahaa, ei se oikeuta edelleen puuttumaan raha-asioihinne.

Ehkä voisit keskustella miehesi kanssa siitä. Anopillekin voisi hienotunteisesit yrittää sanoa, ettette halua tehdä tiliä menoistanne ja rahoistanne.

Mä ymmärsin myös aluksi mutta kun jatkuu vuosia niin alkaa ihmetyttämään.Appiukko ei utele kylläkään koskaan.Anoppi utelee myös miehen veljen raha-asiat.Velipoika on sinkku ja hyvin toimeentuleva.Silti anoppi tivaa häneltäkin palkan suuruudet yms.
Ehkä se on vain heillä perheessä tapana. Ei siis ole erityisen kiinnostunut niinkään teidän menoista, vaan yleensäkin kiinnostunut raha-asioista ja hinnoista.

Rupea vastaamaan aina ympäripyöreästi, että "maksoi mitä maksoi" tai "sain halvalla". Käännä puheenaihetta samantien ja rupea tiukkaamaan anopilta, että paljonko anoppi tienaa ja paljonko maksoi siitä ja tästä vai selitteleekö ne kysymättäkin? Monesti nuo uteliaat eivät yhtään tykkää kertoa omista rahoistaan :devil:

Anoppi ei saanut tuolloin tarkkoja rahasummia selville,pari viikkoa sitten kun tulimme matkalta.Kiukutteli sitten niin ettei soittanut viikkoon miehelle kun normaalisti soittaa päivittäin.Eilen änki itsensä kylään ja todellinen syy kyläilylle selvisi 15 minuutissa kun kysyi kahvipöydässä muka muina naisina että "Menikö teillä paljon rahaa siellä matkalla?"Lisäksi puhe kiersi koko puolentoista tunnin vierailun ajan rahassa ja utelut oli esim mitä meidän uusi hiustenkuivaaja maksoi ja mitä meidän matkalaukku maksoi..miten tällaisesta pääsee eroon kun miestä ei haittaa?

Sanot sille ettei teidän ostot ja menot kuulu anopille, että huolehtii vain omista menoistaan! Ja ukon pidät kurissa, ettei vain lipsauta mitään. Älkää kertoko mitä olette ostaneet, jos saa selville asian, nii ei mitään summia mitä on maksanut. Te elätte omaa elämää, ja anoppi omaa :)

Yhteistyössä