Miksei meillä sada kultaharkkoja ja timantteja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sluibailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sluibailija

Aktiivinen jäsen
17.01.2018
967
91
28
https://m.iltalehti.fi/ulkomaat/201803152200814199_ul.shtml

Taivaalta satoi kymmenien miljoonien arvosta kultaharkkoja ja timantteja Venäjällä

Tänään klo 15:20 (muokattu klo 15:30)
Arvolasti putosi rahtikoneen auenneesta peräluukusta.

8c8e9d3be3a737e13c033e81021fa30b57febb21bc4546e3c953be2c4c6a840d.jpg

Tähän mennessä on löydetty 176 kultaharkkoa lähinnä kiitoradalta, mutta maastoon pudonneet harkot saattavat päätyä uusille omistajille.
Jakutskista Itä-Siperiasta ilmaan nousseen kuljetuskoneen takaluukusta putosi torstaina nousun yhteydessä yhteensä kolme tonnia kultaa ja suuri määrä timantteja.

Kun kone otti korkeutta, lisää arvotavaraa putosi keskelle Siperian tundraa. Kaukaisimmat kultaharkot putosivat jopa 26 kilometrin päähän nousupaikasta, kirjoittaa Siberian Times.

Koneessa oli lastina noin yhdeksän tonnia kultaharkkoja sekä timantteja ja platinaa. Ainakin noin kolmannes kultalastista putosi koneesta.

Nimbus Airlinesin AN-12 -rahtikoneen rahtiluukku oli ilmeisesti auennut nousun yhteydessä. Kun maahan putoava arvolasti havaittiin, kone laskeutui ensimmäiselle mahdolliselle kentälle, joka oli Magan vajaan 20 kilometrin päässä Jakutskista.

Maahan pudonneen lastin arvo noin 100 miljoonaa euroa
Koneen koko lastin arvo on Siberian Timesin mukaan noin 300 miljoonaa euroa ja maahan putosi tavaraa noin 100 miljoonan arvosta.

Poliisi eristi lentokentän välittömästi ja parhaillaan on käynnissä mittava etsintäoperaatio. Etsintöihin osallistuu myös salainen palvelu.

Suurin osa harkoista ja timanteista päätyi jo lähtökiitoradalle. Uutistoimisto Tassin mukaan tähän mennessä on löydetty 172 kultaharkkoa, joiden paino on 3,4 tonnia.

Kone oli matkalla Krasnojarskiin ja lasti kuuluu Chukotka Mining and Geological Companylle, josta kanadalainen Kinross Gold omistaa 75 prosenttia.

"Kultasateen" syy ei ole selvillä, mutta se saattoi johtua siitä, että lasti oli kiinnitetty huonosti ja lasti lähti liikkeelle koneen noustessa.

Lastaamisesta vastuussa olevat teknikot on pidätetty.

73b97281fa0b6651568646666cfbc460788bab33cbcfcbd2046270e11cf21109.jpg

Maasta löytyi myös platinaharkoilta vaikuttavia mötiköitä.
0d84ac1850314f7944b588f83a68b708be9640f6b5d69a7bacb414b31c894d15.jpg

Kangaspusseihin pakattuja kultaharkkoja levisi pitkin kenttää.
PEKKA NUMMINENpekka.numminen@iltalehti.fi

Äkkiä, kiirehdi!!:ROFLMAO:

Tarttisin takuulla kantoapua, ookkonää käynynnää punttisalilla ahkerasti viimeaikoina? Tai vaikka kolannut lunta läpi talven, sekin auttais takuulla ;)

Otan parit ahkiot mukaan niin helpottaa kummasti.

Niih, diamonds are a girl´s best friends, niin jos sä varmaan mielelläsi roudaat ne himaasi (saat pitää), niin mä hinaan kultaharkot :ROFLMAO:

No tuu meidän mukaan roudaamaan harkkoja himaasi. Vaihda ne sitten keveämpään kannettavaan, eli eurofyffeen tai dollareihin, niin sitten saat sitä venäjänpiparia ihan tarpeeksi

Onhan sulla kait pumppusi kunnossa? :unsure: :p
Vai tekisit sinä mun kodista kultavaraston.
Käy liian monimutkaiseksi, vaihtaa sitä tähän ja osataa tuota tuolta ja sieltä.
Mä olen yksinkertainen kaivosmies, en jummarra noita siksauksia.

Vai tekisit sinä mun kodista kultavaraston.
Käy liian monimutkaiseksi, vaihtaa sitä tähän ja osataa tuota tuolta ja sieltä.
Mä olen yksinkertainen kaivosmies, en jummarra noita siksauksia.

Ei sentään noin.

Tilataan kaivosdumpperi sun pihaan ja ajetaan ne harkot pankkiin. Ja vaihdetaan ne paperiksi.

Sitten on vaan muutama kymmen jätesäkillinen täynnä 500 egen seteleitä, tai mieluiten laitetaan ne numeroiksi tilillesi ;)

Ei siis tarvitse kämppää vaihtaa sen takia ainakaan.

Ei sentään noin.

Tilataan kaivosdumpperi sun pihaan ja ajetaan ne harkot pankkiin. Ja vaihdetaan ne paperiksi.

Sitten on vaan muutama kymmen jätesäkillinen täynnä 500 egen seteleitä, tai mieluiten laitetaan ne numeroiksi tilillesi ;)

Ei siis tarvitse kämppää vaihtaa sen takia ainakaan.
Nyt käy helpommaksi. Osaan ajaa 400 tonnin Komatsua, sillä vois ajaa ne harkot ja timaggit kotia.
Mitä sinä haluaisit palkkioksi, entäs Sluibailija? Sehän oli hänen keksintö

Nyt käy helpommaksi. Osaan ajaa 400 tonnin Komatsua, sillä vois ajaa ne harkot ja timaggit kotia.
Mitä sinä haluaisit palkkioksi, entäs Sluibailija? Sehän oli hänen keksintö

Neuvotellaan. Sluibis löysi ne, ilman häntä oltaisiin edelleen köyhiä kirkonrottia edelleen. Hänelle ehdotan 50% (ootellaan kommenttia), sä osaat ajaa jumpperia, sulle 30% ja mulla on kevyt kannettava metallinpaljastin, 20% riittää kyllä.

Neuvotellaan. Sluibis löysi ne, ilman häntä oltaisiin edelleen köyhiä kirkonrottia edelleen. Hänelle ehdotan 50% (ootellaan kommenttia), sä osaat ajaa jumpperia, sulle 30% ja mulla on kevyt kannettava metallinpaljastin, 20% riittää kyllä.
Tuo sopis mulla vaikka kuinka hyvin.
Munhan et tarttis tehä muuta kuin ajaa senjumpperi Siperiaan, heitellä harkot ja timantit kyytiin ja ajaa kuorma kotia, lajitella kuorma, viedä pankkiin, säkittää rahat.
Sulle se lapio, Lusbille viiskyt prossaa ja mulle loput, saanko pitää sen jumpperin kans?

Tuo sopis mulla vaikka kuinka hyvin.
Munhan et tarttis tehä muuta kuin ajaa senjumpperi Siperiaan, heitellä harkot ja timantit kyytiin ja ajaa kuorma kotia, lajitella kuorma, viedä pankkiin, säkittää rahat.
Sulle se lapio, Lusbille viiskyt prossaa ja mulle loput, saanko pitää sen jumpperin kans?
Ai :eek:

Sulla ei oo sitä takapihalla jo keikkaa odottamassa. Noh, vuokrataan se neukkulasta ja maksetaan reilusti 33,333333% jokainen siitä sitten.

On teillä kyllä hienot suunnitelmat!:D Olen mukana ja voin hoitaa jumpperin vuokrauksen ja maksun jos saan sen 50 % voitostamme:ROFLMAO::LOL::X3:
Ja mä voin auttaa setelien pussittamisessa, olen nopea ja notkea:)
Mulle sopii hyvin, mutta ulkona on kylmä ja uskon, että tarvitset pinkkisen haalarin.
Olisko sulla sellaista, ehkä?
Mitäs se HB tekee? Tekeekö hän mitään muuta kuin kantaa lapioa olalla?

Mulla on se haalari toki vieläkin, ei se tuolta naulakosta mihinkään katoa :LOL:Puen haalarini ja huopikkaat ja olen valmiina matkaan!
Mentäiskö ilman HB tä.
Olis se kyllä aika ruma temppu jättää hänet tänne.Mutta ei hänellä ole mitään virkaa siperiassakaan ilman lapioa ja hän ei voi hankkia sitä ennenkuin saa rahat niistä harkoista
Toivottavasti sulla on thermos, onko sulla?

Yhteistyössä