Millä helvetillä saa tukkoisen nenä auki??? KAikki vinkit kehiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "APUA"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen kärsinyt tukkoisesta nenästä kohta 30 vuotta. Yhtä kauan olen joutunut käyttämään Nasolinia ja Otrivinia, kun lääkärit ei ole suostuneet kirjoittamaan mitään muuta kuin näitä iänikuisia Nasonexeja ja Zyrtecejä, tosin sitäkään ei nykyään enää tahdo saada vaikka pyytäisikin reseptiä uusimaan. Aina vaan saarnataan miten ei saa missään tapauksessa ikinä, koskaan, käyttää Otrivinia tai muuta vastaavaa valmistetta, ei, vaikka nokka olisi kuinka tukossa ja tuntuisi että tukehtuu.

Nyt sitten viime kuussa uusi lääkäri sanoi, että kokeillaanpa auttaisiko tällainen nenäsuihke missä on kortisoni ja antihistamiini samassa. Olin tietysti epäileväinen, mutta kun sitten suihkautin ensimmäisen kerran sitä, olin :eek: koska nenä paitsi aukesi, myös pysyi auki ties kuinka monta tuntia. Niin, että kokeilkaa Dymistaa, ei kai se ehkä kaikkia auta mutta minä, 30 vuotta nenäsuihkekoukussa olleena voin kyllä sitä lämpimästi suositella. Kannattaa sitä edes kokeilla.

dymista.jpg

Tässä vielä kuva. Ja on siis reseptilääke.

Chili tai cayennepippuri saa nokan vuotamaan ja sitten voi niistää röörit auki. Itse tapaan tehdä pussillisen nuudeleita ja heittää vielä lisämausteeksi tulisinta cayennepippuria sen pienen chilipussin lisäksi. Ei todellakaan ole hyvää, mutta ei kai lääkkeen ole tarkoitus ollakaan. Jos on oikein paha flunssa, niin menen vielä sen jälkeen kuumaan suihkuun. Olo helpottaa joksikin aikaa kunnes tukkoisuus taas valtaa kropan.

Yhteistyössä