Mitä ihmettä kaikki muut nelikymppiset oikein tekevät viikonloppuiltaisin

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sitä vaan kiinnostaisi itse käydä aina silloin tällöin katsastamassa tuota iltaelämääkin, mutta eihän siellä muita omanikäisiä näy missään. Ravintolat ovat täynnä parikymppisiä, ja joka paikassa tuntee olonsa a) ikälopuksi b) täysin väärään paikkaan eksyneeksi.

Että onko se nyt tosiaan niin, että olen itse tällainen omituinen poikkeustapaus, kun en kyllästynytkään nuorena baareihin ja bändien keikkoihin ja muuhun tällaiseen, ja kaikki muut omanikäiset sekä perheelliset, että sinkut istuvat tyytyväisinä kotona tuijottamassa televisiota/tietokoneen ruutua/jotain muuta kaikki illat.

Vai missä kaikki ovat ?

vierailija
Mä laitan iltapalaa, pelaan lasten kanssa, luen kirjaa, ehkä katson miehen kanssa elokuvia.
Ei tod tee mieli yöelämään. En oikein koskaan ole viihtynyt, koska nautin enemmän siitä että vapaapäivinä herään ajoissa ja tehdään jotakin mukavaa, ulkoillaan, käydään uimahallissa, johkin tapahtumaan, yms

vierailija
Miehen kanssa otetaan kotona jos otetaan. Molemmat niin hilluttu aikoinaan että ei kiitos enää, nähty on. Mukava laitella ruokaa, saunoa, katsella telkkaria, tehä käsitöitä. Ei vaan huvita enää lähteä. Kotoilu parasta. Eikä tuo alkoholikaan enää maistu, muutama olut joskus.

vierailija
Veistelen parireen jalaksia, pankkoja ja sen semmosta.
Painan luokkia hevosille, vuoleskelen kuokan ja kirveen varsia,
Joskus soittelen ikävääni mandoliinia

Aina sitä jotaki tekemistä löytyy.

vierailija
Minä luen kirjoja, katson tv 7, käsitöitä. Jumala pelastanut alkoholismilta ja maailman menoista ja turhuudesta. Nyt vasta tiedän mitä onnellisuus ja tosi elämä on, kiitos Jumalalle.

vierailija
Kotona leppoista menoa miehen ja lasten kanssa.
Menot on menty ennen lapsia. Nyt ei todellakaan jaksaisi katsoa humalaisia friiduja ja örveltäviä urhoja. Lähistöltä tai edes 100km säteeltä ei löydy illanviettopaikkaa, missä olisi rento ja RAUHALLINEN ilmapiiri.
Kotona kuppia ei oteta ja annetaan lapsille edes päihteetön lapsuus.

ap.
Kyllähän sitä ihan mielellään kotonakin viettää iltaa, mutta se vaan tuppaa näin yksineläjänä käymään aika pahuksen tylsäksi välillä,

Voisihan sitä kotonakin pitää jotain illanviettoja, mutta kun kaikki tutut ovat niin perheidensä parissa, että heistä ei kuulu eikä näy yhtään mitään. (tai ainakin kaikkien tapaamisten järjestäminen tuntuu olevan tolkuttoman vaikeaa)

(Ehkä olisi pitänyt tarkentaa alun kysymystä, että mitä ihmettä kaikki muut yksinelävät nelikymppiset tekevät viikonloppuiltaisin)

En ole vielä nelikymppinen pariin vuoteen, mutta illat kuluvat lähinnä tälleen perheen parissa. Joskus katsomme yhdessä elokuvan. Joskus otan kalsarikännit. Yyyberharvoin lähden "viihteelle". Viimeksi ollut viihteellä syyskuussa, eli kohta puoli vuotta on vierähtänyt aikaa.

vierailija
Lähtökohtaisesti normaalit iltatoimet lasten kanssa ja sitten punkkupullo auki. Sen seuraksi joku leffa, minkä tosin hädin tuskin jaksaa katsoa loppuun. Tai sitten (kuten nyt) surffailua netissä ja mies pelaa koneellaan jotain. Silloin tällöin, kerran tai kaksi vuodessa, tulee lähdettyä yöelämään, eli sinne baariin. Siellä toki tuntee itsensä vanhaksi, myös koko homman tarpeettomaksi. Kun et ole hakemassa seuraa, niin mikä on se juttu? Onko se nautinnollista maksaa yhdestä rommikolasta Alkon rommipullon hinta? Vai onko se erityisen hauskaa koittaa jutella ystävien kanssa, kun ei kuule mitä he sanovat ja on pakko huutaa? Tai että nauttiiko sitä siitä ylipitkästä taksijonosta paukkupakkasilla, että saa maksaa viis'kymppiä päästäkseen kotiin nukkumaan?

Valvominenkin ottaa koville. Valvoppa neljään, niin seuraava päivä on kuin olisit zombie. Läsnä, mutta aivot ei pelaa. Siihen koristeeksi päälle rapsakka rapula, niin ai että on mukava se seuraava päivä. Ihan sitä kiittää itseään, että kyllä tämä totisesti oli sen reilun sadan euron arvoinen suoritus... tehdään se heti ensi viikonloppuna uudestaan :D

vierailija
mies ja tytär on.. ovat muuten molemmat jo nukkumassa.... Katselen tässä tv:tä, iltapalaa hapankorppujen, juustojen ja punaviinin kera. Olen läppäri polvillani, käyn Kaksplussan sivuilla, twitteriin laittelen juttuja. kuuntelen musiikkia kuulokkeista.. joo .. kaikkea tätä ihan yhtäaikaa..

• Tykkää
Reactions: .....
vierailija
mies ja tytär on.. ovat muuten molemmat jo nukkumassa.... Katselen tässä tv:tä, iltapalaa hapankorppujen, juustojen ja punaviinin kera. Olen läppäri polvillani, käyn Kaksplussan sivuilla, twitteriin laittelen juttuja. kuuntelen musiikkia kuulokkeista.. joo .. kaikkea tätä ihan yhtäaikaa..
Kingi yhdistemä: hapankorput ja punkku. Ei tarvita edes juustoa väliin, vaikka sopiihan sekin. Ihan vain hapankorppu täysin sellaisenaan, pieninä suupaloina ja punkkua päälle. TOIMII.

Asun niin maalla, ettei taalla ole iltarientoja. Meniskohan 22 kiinni tuo ainoa pubi, eika sinnekaan jaksa kavellen lahtea :D Yksin ja isommalla paikkakunnalla viela asuessani kavin kylla kavereiden kanssa ulkona, esim leffa ja sen paalle pari kaljaa jossain istuskelupaikassa.

Yhteistyössä