Osaa ajaa traktoria?

• Viestiketjun aloittaja Kuinka moni plussalaisista?
  • Ensimmäinen viesti
En ole kyllä ajanut pitkään aikaan, mutta on pitänyt aikanaan opetella, 3 pistekiinnitykset traktorin perään, isolla peräkärrillä peruuttamista. Kyntämistä ja karhitsemista olen kanssa kokeillut. Appi opetti kaupunkilaistytölle miten pikkutraktorin saa jarruja käyttämällä kääntymään pienessä tilassa. x)
Meillä on 3 traktoria itsellä: isompi Valmet, pienempi International ja Mc Cormick. Valmetkin on melko vanha ja nuo pienet jo sellaisia museoitavan näköisiä.

"Aries"
Kyllä mie ossoon! Aina kun ei noita vartijan hommia ole, menen auttelemaan tuohon naapurin tilalle. Olen saanut sossusta uuden traktorin, muuten hyvä, mutta sorround-äänessä oikeanpuoleinen kaiutintrio vähän rätisee ja kesäisin on parilla viikolla niin kuuma, ettei ilmastoinnin teho aivan riitä. On minulla kaksi poikaakin, Aatami ja Taatami.

vierailija
6v. kokeilin isän opastuksella. Vieläkään en osaa sujuvasti vaikka ikää 23v. mutta kyllä pihassa onnistuu. Kärryn kaa peruuttaminen on vieläkin haastavaa mutta olen hiljan alkanut opetella paremmin

vierailija
Kyllä vähä.Valamettia, verkua, majuria, nuhvia, setoria.
Sitte näitä isompia, jon tiiraa, tiperjäkkiä ja trii farmaria.
Ja sitte raivaus raktoreita, katepillareita useampaa kokoa kympistä alaspäin.
Ja ommulla itelläki vielä pikkunen puutarharaktori

vierailija
Riippuu traktorista, osaako ajaa. Vanhat mallit on yksinkertaisia, mutta nykyaikaisissa pitää tietää, mitä tekee, sillä saattavat erota autoista paljonkin traktorin mallista riippuen. Joissakin traktoreissa pitää osata valita ensin, meneekö eteen vai taakse, ja sitten vaihde päälle. Lisäksi traktorissa voi olla kaksi vaihdekeppiä.

Yhteistyössä