Ihmiset jotka eivät pidä lapsista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pohdiskelua vaan.
Ymmärrän ettei kaikki halua lapsia itselleen, syitä varmaan monia, ei vaan halua, oma elämä sellaisenaan kivaa, joitakin muutos varmaan pelottaa. Mua ei mitenkään haittaa valintansa tehneet lapsettomat.
Mutta ihmiset/nuoret, jotka "haukkuu" lapsia noin yleensä tyyliin; lapset ärsyttäviä, kiljuvat, meluavat, sotkevat...
Tottahan tuo on, onneksi ei aina :D mutta onko nuo ihmiset unohtaneet millaista on olla lapsi? Lasten elämä on erilaista kuin aikuisten ja hyvä niin.

Perus
Pohdiskelua vaan.
Ymmärrän ettei kaikki halua lapsia itselleen, syitä varmaan monia, ei vaan halua, oma elämä sellaisenaan kivaa, joitakin muutos varmaan pelottaa. Mua ei mitenkään haittaa valintansa tehneet lapsettomat.
Mutta ihmiset/nuoret, jotka "haukkuu" lapsia noin yleensä tyyliin; lapset ärsyttäviä, kiljuvat, meluavat, sotkevat...
Tottahan tuo on, onneksi ei aina :D mutta onko nuo ihmiset unohtaneet millaista on olla lapsi? Lasten elämä on erilaista kuin aikuisten ja hyvä niin.[/QUO

Tietenkään ei voi inhota lapsia, jos on täyspäinen, kun on itsekin ollut samanlainen. Vain jos ei ollut, on oikeus moiseen ylenkatsontaan. Ihminen paljastaa oman typeryytensä ja keskenkasvuisuutensa jos alkaa ääneen haukkumaan lapsia. On nimittäin tyhmyyden merkki odottaa lapsilta aikuismaista käytöstä. Lasten kuuluu saada olla lapsia, ei sinun, norsunvittunaamainen haukkuja. Ehket koskaan saanutkaan olla lapsi.

Se vaan ei ole muiden vika, joten turpa umpeen.

Joo on lapsia. En itsekään pidä vieraista lapsista noin niinku massana. Päiväkodissa työskentely olisi myrkkyä. Mutta ymmärrän ehkä lapsuutta.
Pienemmissä lapsissa persoonallisuus ja tekeminen on niin aitoa.
Teini-iässä tututkin lapset usein katoaa jotenkin, ei saa enää kiinni persoonasta.
Aikuistuttua tilanne taas eri.

Eikö jo noin leikki-ikäiset lapset yleensä ymmärrä, ettei sovi huudella vihaavansa vaikka mummoja?

Ei välttämättä. Monessa perheessä lapsia ei ole millään lailla kielletty sanomasta esimerkiksi "minä vihaan sinua äiti/isä/sisko/veli/mummo/ukki". Kaikkien tunteiden ilmaisemisen on nimittäin oltava sallittua koska muuten lapsi saa traumat ja niin edespäin... :poop:

Pohdiskelua vaan.
Tottahan tuo on, onneksi ei aina :D mutta onko nuo ihmiset unohtaneet millaista on olla lapsi? Lasten elämä on erilaista kuin aikuisten ja hyvä niin.
Olen sanonut joskus kaverille, että en jaksa kuunnella lasten rääkymistä, huutoa, kiljuntaa, riehumista.... Sellainen väsyttää ja ärsyttää. Onko se sitten haukkumista?

Ei välttämättä. Monessa perheessä lapsia ei ole millään lailla kielletty sanomasta esimerkiksi "minä vihaan sinua äiti/isä/sisko/veli/mummo/ukki". Kaikkien tunteiden ilmaisemisen on nimittäin oltava sallittua koska muuten lapsi saa traumat ja niin edespäin... :poop:
Miksi pitäisikään kieltää? Miksi mainitsemasi ihmiset olisivat arvostelun ulottumattomissa? Tai jonkun kokeman yläpuolella? Tieteääkseni he eivät ole täydellisiä, virheettömiä.

Jos joku ihminen tuntuu lapsesta kakkapäältä niin toki lapsella on oikeus tuoda ajatuksensa julki ja sanoa tätä ihmistä kakkapääksi.
Niin onkin. Mitä pahaa siinä on? Alkaako alahuuli väpättää, vai? Etkö halua tietää, mitä sinustakin oikeasti ajatellaan? Millaista salailun kulttuuria oikein haluat rakentaa? Hämätä lasta, että paskasta ukista täytyy vain pitää?

Yhteistyössä