IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mä kävin tänään labrassa, kun epäilläään hyperstimulaatiota ja ne otti samalla hcg:n. Nyt on pp7 ja se on 81, eli uskallan ehkä sanoa olevani raskaana?!? :barefoot::barefoot::barefoot::love: En jotenkin uskalla uskoa tuota vielä, mutta katsotaan mitä sanovat klinikalla huomisaamuna, tulokset tulivat sen verran myöhään että eivät ole enää auki.

Olo on muuten aika kamala, maha on tosi turvonnut ja kipeä, mutta kummasti mieliala parani ton tuloksen myötä! :ROFLMAO:

Jee, alkoihan ne menkat täällä kunnolla ja pääsin aloittamaan pistokset. Ensi viikolla on eka ultra ja jännittää miten lääkkeet on vaikuttanut, ettei käy samoin kuin viimeksi. Lääkemäärä on isompi, jos sitten riittäisi tällä kertaa.

@Iiris80 kuulostaa hyvälle. Miten sitä hyperstimulaatiota mitataan tai miten se todetaan? Mulla on kai joku suurempi riski siihen kun on pco ja siksi mennään maltilla lääkkeiden kanssa.

Miten nuo pp:t lasketaan? Oon yrittänyt pysyy kärryillä teidän piinailuissa, mut en ihan ymmärrä. Onko se pp1 aina siirron jälkeinen eka päivä eli alkion iällä ei ole merkitystä?

Raivo Riitta, Hesuliina kyydissä edelleen. Tiistaina käytiin varhaisultrassa. Viimeksi meni kesken siinä vko 9 aikoihin. Joten sitä lähestytään. Olo helpottaa vasta seuraavan ultran kohdalla ehkä. Mutta itse siirryn toisiin keskusteluihin nyt, koska tämä tapaus on nyt siten luomu eikä onneksi tarvittu IVF hoitoja <3 Plus lääkäri poisti mut hoitojonosta :)

• Tykkää
Reactions: Ckk ja atvk87
@mmmoi Meillä sama siirtopvä :) Nyt pp 6 ja roskishaamujen esiäitejä, mut tänään puhdas nega. Saas nähä. Ens ma vasta virallinen testipäivä. Ei kyl oo mitään raskausoireita. Lähinnä sellanen olo, et menkat alkaa koska vaan. Ja hirvee hormonihiki. Ja yöllä palelee.

@Ckk Mulla on aina ollut osittain luomukierto osittain lääkkeellinen kierto passeissa. Sillee on voitu vaikuttaa ettei osu esim viikonloppuun siirto. Oon käynyt aina kp 9 uä:ssä ja silloin suunniteltu viikonpäivien ja follien koon mukaan miten edetään. Pitkät pyhät on tietty vaikeempi, mutta me ei lähetty nyt aiemmin hoitoihin, ku tajusin, että joulu tulee.. oli tarkotus alunperin jo marras-joulukuussa.

• Tykkää
Reactions: Ckk
Moi
Piina päivät jatkuu. Hcg taso nousee mielestäni hitaasti tänään arvo 155, ja ois pp15. Jotenki sitä kuvitteli että kun positiivinen raskaustesti on ni vois vähä huokaista, mutta mutta .. no 23.2 ois varhais ultra.
@Iiris80 varovaiset onnittelut sinne.
@mmmoi odottominen on täs ivf touhussa kaikki ikävintä. Pitäs yrittää olla positiivinen mut ei se helppoa oo. Toivotaan parasta että sielläkin kiinnityis.
@kop kop samoin sulle toivotaan että kiinnityis

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Ckk
@kop kop Onpa hyvä tietää, että toivo siirtoon ei oo ihan menetetty jo nyt :) me lähdettiin tähän touhuun tänä vuonna ihan säästösyistä. Ei raaskittu maksaa kalliita hoitoja ensin loppuvuodesta ja uudestaan heti alkuvuodesta. Toivottavasti teillä olis tarrannut!

@kop kop mä tein tänään kans testin ja aivan puhdas nega. Tiedän, tosi aikaista tehdä, mut silti tuntuu, että se oli siinä. Tuntu et vähäisetkin oireet katosi testin jälkeen eli olivatko vaan psykologisia. Olin jotenkin yllättävän positiivinen tähän asti, mut nyt on kyllä niin nega fiilis. No tehdäänpä sit ens viikolla testejä uudelleen.

Toivottavasti tärppäisi nyt mahdollisimman monella.

@Piinailija Ei mulla ainakaan se huoli/stressi loppunut ennen kuin olin synnyttämässä. Uskoin, että oon raskaana vasta kun olin käynyt varhaisultrassa. Mut sit odotin joka ultrassa jotain paljastuvan. Lopussa pelkäsin, että vauva kuolee kohtuun tai synnytyksessä käy jotain. Luulen, että hoitojen kautta alkaneissa raskauksissa, sitä jotenkin tiedostaa kaikki riskit vähän liikaakin ja pelkää et kyl jokin menee kuitenkin pieleen. Jos joskus olen vielä raskaana niin toivon, että osaisin ees vähän rennommin ottaa..

Jee, alkoihan ne menkat täällä kunnolla ja pääsin aloittamaan pistokset. Ensi viikolla on eka ultra ja jännittää miten lääkkeet on vaikuttanut, ettei käy samoin kuin viimeksi. Lääkemäärä on isompi, jos sitten riittäisi tällä kertaa.

@Iiris80 kuulostaa hyvälle. Miten sitä hyperstimulaatiota mitataan tai miten se todetaan? Mulla on kai joku suurempi riski siihen kun on pco ja siksi mennään maltilla lääkkeiden kanssa.

Miten nuo pp:t lasketaan? Oon yrittänyt pysyy kärryillä teidän piinailuissa, mut en ihan ymmärrä. Onko se pp1 aina siirron jälkeinen eka päivä eli alkion iällä ei ole merkitystä?
Heips Miitta! :) Hyvä juttu että menkat alkoi ja pääsit aloittamaan hoidot! Ja juuri noin pp:t lasketaan. Eli siirtopäivä on pp0, ja seuraava päivä pp1. Tsemppiä paljon, toivottavasti pääsisit siirtoon :) <3

@Choco coco miten menee sulla? En ole nähnyt sua tuolla alkionsiirrosta plussanneet keskustelussa :)

@Ckk hienoa! Nyt hurjasti peukkuja että pääset siirtoon ajoissa (y)

Mä en ihan vielä ole päässyt tuolla plussanneiden puolella juttuihin mukaan, kun tässä kuitenkin ollaan vielä jännän äärellä. Tänään viikot 6+2, ja pientä huonoa oloa . Välillä tuntuu että onkohan tyyppi edes hengissä enään, mutta sitten taas tuntuu että onhan se nyt kun ei oloe mitään kipuja tms ollut. No se selvinnee vajaan parin viikon päästä varhaisultrassa :)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti :love: ja hyvää viikonloppua!

• Tykkää
Reactions: Ckk ja Rusakkonen
Ei oo vielä oikein mitään kirjoitettavaa, kun ei oo hommat lähteneet kunnolla käyntiin. Tuntuu että monilla on nyt hiljainen vaihe meneillään.

Ois kiva spekuloida kyllä näitä, meillä suunnittelukäynti ensi viikolla ja mulla silloin kiertopäivä 12. En tiedä tuleeko lyhyt vai pitkä kaava, voiko sitä päätellä jostain?
Emmekä ole vieläkään osanneet valita kumpaan paikkaan menisimme hoitoon, pakko kysyä vaan suosituksia hoitajilta sitten, että minkälaisia kokemuksia heillä on kummastakin.

Hyvää viikonloppua kaikille tosiaan! Kivaa ulkoilusäätä tuntuisi olevan koko Suomessa. :)

Terveisiä sairaalasta! Hyperstimulaatio meni sitten sen verran pahaksi, että olen ollut täällä torstaista lähtien. @Miitta37 Mulla ainakin oireina oli ihan järkyttävä mahan turvotus (nestettä) ja sen takia vaikeutunut hengitys ja kaikin puolin kurja olo. Pissaakin tuli paljon tavallista vähemmän. Oireet tuli pahempina vasta alkionsiirron jälkeen, vaikka koko hoidon ajan olenkin ollut turvonnut.

Tähän aamuun mennessä paino nousi alkuviikosta melkein 5 kg ja näytin siltä niin kuin olisin ollut ties kuinka monennella kuulla raskaana... Olen ollut osastolla tipassa, kun kaikki neste on näköjään mennyt tuonne mahaan ja muuten olin vähän kuivunut. Tänään sitten laitettiin mahaan dreeni, kun sitä nestettä vain kertyi ja sieltä tuli saman tien melkein 2 litraa! :eek: Se helpotti kyllä heti oloa. Nyt sitten seuraillaan labroja joka päivä ja jos kaikki menee ok, pääsen ehkä maanantaina kotiin.

Aika hurjaa on ollut, vähän hölmistynyt olo edelleen... En oikein osaa edes vielä ajatella tuota mahdollista raskautta tai uskoa, että se tästä alkaisi, vaikka hcg on kyllä noussut koko ajan.

Ckk
@Iiris80 Ai kamala kun kuulostaa pahalta! Toivottavasti pääset kotiin jo maanantaina!
@atvk87 Jos on omasta takaa normaali hormoonitoiminta ja suht säännölliset kierrot, niin sillon ei ole tarvetta pitkään kaavaan. Mut jos on jostain syystä tarvis "nollata" tilanne ennen munasolujen kasvattelun aloitusta, niin sit menee pitkällä. Sen tarkemmin minäkään en tiiä.

Noista eri kaavoista.. julkisella taidetaan enempi suosia pitkää kaavaa jotta punktio ajottuis varmemmin juuri haluttuun aikaan. Mulla tehtiin kaikki 3 hoitoo siellä pitkänä, ja 2. hoito oikein erikoispitkänä, eli 3kk nollauksella ennen piikkejä. Tässä tarkotuksena oli sammutella endoa ennen hoitoa. Viimesimmässä pitkässä kaavassa eli näin vanhemmiten sen kai ajatellaan jotenkin tasaavan hormoonitoimintaa jollonka vaste voi olla parempi. Lisäks punktion ajotuksen oli oltava tarkempi kun suunnitelma oli viljellä kaikkia alkioita heti pidempään ja viikonloppu ois voinu voinu pilata sen.

@An1z81 Kiitos kysymästä, vähän jännän äärellä mennään. En oikein ole uskaltanut siirtyä muihin keskusteluihin, kun on ollut niin epävarma olo. Ja nyt torstaina alkoi vuotaa verta yhtäkkiä ihan lorisemalla, sellaista tummaa ja tahmeaa. Soitin hätääntyneenä Naikkarin päivystykseen mutta siellä oli joku tyly kätilö vastaamassa. Väitti, ettei kohdussa näkyisi vielä mitään (6+0 silloin) ja ettei hcg:n ottamisestakaan olisi mitään hyötyä.
Mulla oli perjantaiksi sovittu tärkeä meno mutta aamulla oli vähän aikaa, joten päätin kokeilla onneani ja marssin sinne klinikalle, jossa ollaan hoidossa, heti kun se aukesi. Pääsin lääkäriin tunnin odottelun jälkeen. Kohdusta löytyi tyyppi, jonka koko vastasi viikkoja ja sydämen syke :love:. Joku suoni siellä on vuotanut ja voi vuotaa edelleen, jolloin saattaa viedä pikkuisen mennessään mutta periaatteessa kaikki on kunnossa. Sain viikon sairauslomaa ja ens torstaina kontrolli, jolloin ollaan taas viisaampia. Paits jos alkaa vuotaa paljon kirkasta verta, sit pitää mennä päivystykseen heti.

@Iiris80 tsemppiä sulle sinne sairaalaan ja toivottavasti pääset pian kotiin (y). Kuulostaa todella rajuilta ja pelottavilta nuo sun oireet.

@Choco coco toivotaan, että kaikki sujuu hyvin. Hyvä, että pääsit lääkäriin heti, niin ei tarvitse hermoilla koko ajan :).

Lyhyestä ja pitkästä kaavasta... Mulla on lyhyt kaava pco:n takia ja julkisella ollaan. Kai se riippuu klinikan toimintatavoista ja omista taustoista millä mennään.

@atvk87 ootteko te julkisella vai yksityisellä? Kun mietit kahden paikan välillä ja että kumpaa hoitaja suosittelee.

Kiitos vastauksista! Tosiaan eroja tuntuisi olevan.
Meidän omassa sairaalassa ei siis hoitoja tehdä, joten saadaan valita mennäänkö Turkuun Felicitas-klinikalle vai Taysiin. Taysista monella hyviä kokemuksia, mutta onko siellä ruuhkaisempaa isomman alueen potilasmäärän vuoksi vai enemmän työntekijöitä just ison alueen vuoksi? Toi Felicitas oli ennen väestöliiton klinikka.

Tsemppiä myös @Choco coco aika hermoja raastavaa varmasti. :( Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Iiris80 voimia toipumiseen. Eikös alkanut raskaus pahenna hyperiä, eli varmaan siksi sulla meni noin pahaksi?

Ja Choco coco voimia sinnekin, ja toivotaan että pieni jaksaa kyydissä!

Atvk87 Me ei suostuttu menemään Turun Felicitakseen mutta vaan siksi, että nettisivujen mukaan siellä on töissä yksi inhokkilääkäri (sama kuin TYKSissä) Eli ei ole varsinaisesti kokemusta kummastakaan paikasta. Ja toki seillä on paljon muitakin lääkäreitä.

• Tykkää
Reactions: atvk87

Yhteistyössä