Hyppyrimäkikuolemassa yllätyskäännös

Junanradalla kävely on kielletty siksi, että siellä voi mennä henki.
Kas. Kummallista?
Onko maailmassa olemassa hengenvaarallisia paikkoja ilman, että niitä tarvitsee erikseen tehdä?

Juu, järveen voi hukkua kesällä ja talvella. Sen vuoksi rannat pitää aidata ja miinoittaa. Sit tyhmät kuolevat ennen kuin ehtivät hukkua MINUN järveeni.

Vaijeri alastulorinteessä ny vaan on yhtä hölmö idea kuin urospuolinen kolmivaihevirtapistoke seinässä jonka hölmö laittoi kun "ei ollu muutakaan".
 
  • Tykkää
Reactions: Sluibailija
En tiedä kaupunkien vartiointisopimuksista mitään mutta kyllä mulle vartija on tullut sanomaan kun erehdyin kauppareissulla huilaamaan penkillä joka kuului päiväkodille. Oli mulla tupakki palamassa mutta oluet oli kiltisti laatikossa enkä kovasti riehunut tai rikkonut paikkoja. Jos sanomisesta ei vartijaneitokaiselle makseta niin tuskin tuo tulee minulle sanomaan mitään?
On kyllä poikkeuksellista. En ole ikinä kuullut. Pääsääntöisesti se on poliisi, joka muiden tehtävien ohella noita päikkyjen pihoja vahtii jos vahtii.
Ei kovin montaa päikkyä löydy, jolla tuollaisesta on varaa maksaa. Ehkä röhnötit jonkun yksityisen päiväkodin pihalla.
Ja sama tilanne muuten niiden urheiluseurojen kanssa. Harvalla niistäkään ylimääräisiä euroja siinä määrin kassasa pyörii, että vartioihin olisi varaa.
 
Kas. Kummallista?
Onko maailmassa olemassa hengenvaarallisia paikkoja ilman, että niitä tarvitsee erikseen tehdä?

Juu, järveen voi hukkua kesällä ja talvella. Sen vuoksi rannat pitää aidata ja miinoittaa. Sit tyhmät kuolevat ennen kuin ehtivät hukkua MINUN järveeni.

Vaijeri alastulorinteessä ny vaan on yhtä hölmö idea kuin urospuolinen kolmivaihevirtapistoke seinässä jonka hölmö laittoi kun "ei ollu muutakaan".
Ei tuo nyt niin hölmö idea ole, koska ylhäälläkin on este, jonka ohi pitää mennä. Eli ei sinne vahingossa voi harhautua. Jollain se alhaaltakin päin mäkeen nousu on estettävä. Tietysti vaijereita voisi laittaa useamman siihen mäkeen, niin ettei vauhti pääse edes kasvamaan, vaikka joku typerys sinne puskisi.
 
Kas. Kummallista?
Onko maailmassa olemassa hengenvaarallisia paikkoja ilman, että niitä tarvitsee erikseen tehdä?

Juu, järveen voi hukkua kesällä ja talvella. Sen vuoksi rannat pitää aidata ja miinoittaa. Sit tyhmät kuolevat ennen kuin ehtivät hukkua MINUN järveeni.

Vaijeri alastulorinteessä ny vaan on yhtä hölmö idea kuin urospuolinen kolmivaihevirtapistoke seinässä jonka hölmö laittoi kun "ei ollu muutakaan".
Pitäisikö esim betoniporsaatkin kieltää, kun niihin niin moni autonsa kolaroi, ja joku jopa näissä kolareissa kuollutkin?
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
On kyllä poikkeuksellista. En ole ikinä kuullut. Pääsääntöisesti se on poliisi, joka muiden tehtävien ohella noita päikkyjen pihoja vahtii jos vahtii.
Ei kovin montaa päikkyä löydy, jolla tuollaisesta on varaa maksaa. Ehkä röhnötit jonkun yksityisen päiväkodin pihalla.
Ja sama tilanne muuten niiden urheiluseurojen kanssa. Harvalla niistäkään ylimääräisiä euroja siinä määrin kassasa pyörii, että vartioihin olisi varaa.
En mä poikkeuksellisuudesta tiedä.
Mulla on ymmärryksessä suuria puutteita kun en tajua miksi istumiseen tarkoitetulla penkillä ei saisi istua?

Vaijeri mäkihyppyrinteen alastulorinteessä sit taas on semmoinen asia, että se vaan kerjää tilannetta jossa valmentaja unohtaa näkymättömän vaijerin... ja ensimmäisen hyppääjän jälkeen homma onkin seis ja olympiamitalit saa unohtaa.
 
En mä poikkeuksellisuudesta tiedä.
Mulla on ymmärryksessä suuria puutteita kun en tajua miksi istumiseen tarkoitetulla penkillä ei saisi istua?

Vaijeri mäkihyppyrinteen alastulorinteessä sit taas on semmoinen asia, että se vaan kerjää tilannetta jossa valmentaja unohtaa näkymättömän vaijerin... ja ensimmäisen hyppääjän jälkeen homma onkin seis ja olympiamitalit saa unohtaa.
Olet nyt antanut virkaintoisen vartijan hyppyyttää itseäsi turhaan, mikäli olit kaupungin päiväkodin penkillä. Siinä sinulla olisikin ihan täysi oikeus istuskella, mikäli päikky oli kiinni.

Ja käsittääkseni nuo vaijerit ovat jo kolmisenkymmentä vuotta "kerjänneet" tuota tilannetta. Eli aika pitkään saaneet kerjätä. Paikalla maleksivia nuoria on lukemattomia kertoja ajettu sieltä pois, mutta jostain syystä nykyteineille ei edes poliisin viesti mene perille.
 
Ja käsittääkseni nuo vaijerit ovat jo kolmisenkymmentä vuotta "kerjänneet" tuota tilannetta. Eli aika pitkään saaneet kerjätä. Paikalla maleksivia nuoria on lukemattomia kertoja ajettu sieltä pois, mutta jostain syystä nykyteineille ei edes poliisin viesti mene perille.
Mitä sen on väliä kauanko järjenvastainen asennus odottaa kerjäämässä vahinkoa?
 
No viilataan nyt perjantain kunniaksi pilkkuja...
Sanonta "se oikein kerjää jotain", viittaa siihen, että tuo jokin tapahtuu hyvinkin todennäköisesti. Jos 30 vuotta menee, ilman että kerjäys tuottaa tuloksia, ei sanonta ole osuva.

Palstalla on yllättävänkin monta jotka ovat sitä mieltä, että pyllymäen laskemisesta kuolemantuomio on ihan sopiva rangaistus?

Vitut! Vaijerin asennettavaksi määrännyt on syyllistynyt kuolemantuottamukseen. Jos on munaa niin vastaa päätöksestään. Tuomio ei o sakkoja kummempaa.
Samaan syyllistyy vaijerin asentanut. Pitää osata nähdä, että näin ei voi tehdä!

Armeijassakaan ei tartte kaikkia tollokäskyjä noudattaa. Tai... ehkä niitä ensin kannattaa noudattaa ja vasta noudattamisen jälkeen viedä pataljoonankomentajan tietoon?

Ja millähän kompetenssilla mä sanon? En millään. Mä ny olen vaan äijä joka humppaa soittaessaan on leikannut kaks uros-uros jatkoroikkaa poikki. Kysymättä lupia tai äidin mielipidettä ja sanonut, että laita lasku perään jos kehtaat.
En o jääny odottamaan, että joku sen kanssa tappaa ittensä.
 
Palstalla on yllättävänkin monta jotka ovat sitä mieltä, että pyllymäen laskemisesta kuolemantuomio on ihan sopiva rangaistus?

Vitut! Vaijerin asennettavaksi määrännyt on syyllistynyt kuolemantuottamukseen. Jos on munaa niin vastaa päätöksestään. Tuomio ei o sakkoja kummempaa.
Samaan syyllistyy vaijerin asentanut. Pitää osata nähdä, että näin ei voi tehdä!

Armeijassakaan ei tartte kaikkia tollokäskyjä noudattaa. Tai... ehkä niitä ensin kannattaa noudattaa ja vasta noudattamisen jälkeen viedä pataljoonankomentajan tietoon?

Ja millähän kompetenssilla mä sanon? En millään. Mä ny olen vaan äijä joka humppaa soittaessaan on leikannut kaks uros-uros jatkoroikkaa poikki. Kysymättä lupia tai äidin mielipidettä ja sanonut, että laita lasku perään jos kehtaat.
En o jääny odottamaan, että joku sen kanssa tappaa ittensä.
Eiköhän sen vaijerin asentaja ole jo haudassa...
Kaivetaanko ylös ja mätkitään vähän kepeillä, että saa hänkin ansaitsemansa rangaistuksen :X3:
 
vierailija
Palstalla on yllättävänkin monta jotka ovat sitä mieltä, että pyllymäen laskemisesta kuolemantuomio on ihan sopiva rangaistus?

Vitut! Vaijerin asennettavaksi määrännyt on syyllistynyt kuolemantuottamukseen. Jos on munaa niin vastaa päätöksestään. Tuomio ei o sakkoja kummempaa.
Samaan syyllistyy vaijerin asentanut. Pitää osata nähdä, että näin ei voi tehdä!

Armeijassakaan ei tartte kaikkia tollokäskyjä noudattaa. Tai... ehkä niitä ensin kannattaa noudattaa ja vasta noudattamisen jälkeen viedä pataljoonankomentajan tietoon?

Ja millähän kompetenssilla mä sanon? En millään. Mä ny olen vaan äijä joka humppaa soittaessaan on leikannut kaks uros-uros jatkoroikkaa poikki. Kysymättä lupia tai äidin mielipidettä ja sanonut, että laita lasku perään jos kehtaat.
En o jääny odottamaan, että joku sen kanssa tappaa ittensä.
Tämä kyseinen mäki ei ole pyllymäki, eikä kukaan ole ollut antamassa kuolemantuomioita tai rangaistuksia. Ihan omaa syytään on vahinko sattunut, kun ollut kielletyssä paikassa tuhoamassa mäkihyppääien harrastuspaikkaa.
 
Vika ei ole siinä, että on laskettu peppumäkeä, vaan siinä, että peppumäkeä lasketaan paikassa, jonne ei ole mitään asiaa, ja jossa voi henki mennä, oli siellä vaijereita tai ei. Vähän sama kuin joku pässi menisi talon katolle katsomaan tähtiä, ja kompastuisi siellä kulun estävään aitaan ja heittäisi henkensä tippuessaan katolta. Ihan turha siinä on syytellä turva-aitojen laittajia selittämällä, ettei tähtien katselussa ole mitään vikaa, eikä tähtien katselusta tulisi henkeään heittää. Jos on niin tyhmä, että menee esteistä, kylteistä, kielloista huolimatta vaaralliseen paikkaan, niin on ihan oma syy, jos henki lähtee. Niin se menee muuallakin, eli jos kahvimukissa lukee että sisältö on kuumaa, saa syyttää ihan itseään, jos itsensä sillä polttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Mutta kun vaijereista varoittavat kyltit eivät näkyneet kun oli pimeää. Tuskin siinä mäenlaskussa mitään kovin vaarallista olisi ilman vaijeria sattunut. Kielletty mikä kielletty, mutta kuolema on kyllä kohtuuton seuraus tässä tilanteessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sluibailija
vierailija
Toinen loukkaantuneista tytöistä kertoi, että poliisit olivat käyneet illalla siellä komentamassa nuorisoa. Teinityttö kuoli elokuussa 2015 karmivassa onnettomuudessa. Siinä loukkaantui kaksi tyttöä. Toinen näistä kertoi nyt (2018) että poliisit olivat olleet paikalla komentamassa.

Sanoiko poliisit, että menkää pois täältä, tuolla on vaijeri tms? Toivottavasti tapaus selviää.
Ootko pöljä? Meinaat, että poliisi sanoi tytölle, että älä laske kun siellä on vaijeri ja tyttö sitten laski siihen...

Mielstäni syyte voisi olla murha, koska teko vaikuttaa suunnitelmalliselta. Vaijeria on pidetty rinteessä, vaikka sen vaarallisuus on ollut tiedossa.
 
Mutta kun vaijereista varoittavat kyltit eivät näkyneet kun oli pimeää. Tuskin siinä mäenlaskussa mitään kovin vaarallista olisi ilman vaijeria sattunut. Kielletty mikä kielletty, mutta kuolema on kyllä kohtuuton seuraus tässä tilanteessa.
Pimeyteen tai kylttien näkymättömyyteen on ihan turha vedota, koska kersat olivat olleet siellä ennenkin ja nähneet kieltokyltit ihan päivänvalossakin. Ne paikalliset kersat osasivat väistää vaijerit pimeässäkin, sen verran hyvin tunsivat paikan. Sääli, että serkulleen eivät viitsineet kertoa asiasta, ja tällä tavoin hänet tappoivat. Nythän kävi myös ilmi, että poliisikin kävi ohjeistamassa kersat pois mäestä, joten on täysin päivänselvää, että pikkupaskat tiesivät olevansa aivan väärässä paikassa. Ei siis minkäänlaista tekosyytä olla mäessä, ei ensimmäistäkään.
 
Mielstäni syyte voisi olla murha, koska teko vaikuttaa suunnitelmalliselta. Vaijeria on pidetty rinteessä, vaikka sen vaarallisuus on ollut tiedossa.
Höpsis. Vaijeri oli rinteessa estämässä kulun moottoriajoneuvoilla, ja jalankulkijoille taas oli toiset esteet mäessä. Mäki oli vaarallinen ilman vaijeriakin, ja sen vaarallisuuden vuoksi sinne nuo esteet oli laitettu. Suunnitelmallista tässä oli ainoastaan se, että kersat menivät tahallaan vaaralliseksi ja kielletyksi tietämäänsä paikkaan, ja jättivät kertomatta serkulleen asiasta, ja siten hänet tappoivat.
 
vierailija
Tämäkin juttu on ihan käsittämätön. Vikahan on vain ja ainoastaan noissa idiooteissa teineissä, jotka luvatta tulivat alueelle, kiipesivät Tornion varoituksista huolimatta eivätkä totelleet edes poliisia.
Valitettava totuus mutta luonto korjaa täältä tyhmimmät pois heti ensi alkuun.
Pötyä. Kyseessä on samanlainen asia, kuin jos vaikka lenkkipolulle viritettäsiin tahallaan tappavia ansoja. Ei ole mitään väliä, vaikka puissa olisi kylttejä, joissa lukisi, että vain mäkihyppääjille. Ansa mikä ansa.
 

Yhteistyössä