Hyppyrimäkikuolemassa yllätyskäännös

Mun mielestä ihmisellä pitää olla myös jonkinlainen vastuu itsestään. Eihän uimarannoillekaan pystytetä kylttejä, että uimaan saa mennä vain jos osaa uida.
Toivottavasti nyt hetken pysyy tämäkin onnettomuus teinien mielessä eikä mäkihyppytouhut heti uudestaan ole mielessä.
Ja Juu, onhan tuo kettinki tuolla raju mutta jos aita eikä tornin yläosassa oleva puomi riitä näitä idiootteja pidättelemään niin mitä tuonne olisi voinut laittaa pitääkseen teinit loitolla? Vallihauta ja krokotiileja?
Tota...
Hyppyrimäen alastulorinne ny ei siitä kulu jos nuoriso siinä laskee peffamäkeä.
Se on eri asia jos siellä riehutaan ja rikotaan paikkoja mut siihen ei vaijeri alastulorinteessä auta.
Jokainen jolla vähänkin järki juoksee hoksaa, että ei rinteeseen voi laittaa hengenvaarallista ansaa jos joku muksu tekee niinkin kauhean rikoksen kuin laskee pyllymäkeä.
 
  • Tykkää
Reactions: Sluibailija
vierailija
Tota...
Hyppyrimäen alastulorinne ny ei siitä kulu jos nuoriso siinä laskee peffamäkeä.
Se on eri asia jos siellä riehutaan ja rikotaan paikkoja mut siihen ei vaijeri alastulorinteessä auta.
Jokainen jolla vähänkin järki juoksee hoksaa, että ei rinteeseen voi laittaa hengenvaarallista ansaa jos joku muksu tekee niinkin kauhean rikoksen kuin laskee pyllymäkeä.
Vaijeri ei ollu laitettu peffamäkeä estämään vaan estämään mopoja ajamasta sinne alhaalta. Tuon mäen pinnoite ei kestänyt mopoja, joista tuli vaarallisia jälkiä mäen varsinaisille käyttäjille eli niille hyppääjille.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Vaijeri ei ollu laitettu peffamäkeä estämään vaan estämään mopoja ajamasta sinne alhaalta. Tuon mäen pinnoite ei kestänyt mopoja, joista tuli vaarallisia jälkiä mäen varsinaisille käyttäjille eli niille hyppääjille.
Ihan sama vaikka se olisi laitettu panssarivaunuja estämään. Kuolettavat ansat ei nyt vittu vaan yksinkertaisesti ole mikään vaihtoehto. Ei vaikka se olisi miten kiellettyä ja olisi miten omaa maata.
 
Tyypillinen esimerkki siitä, miten nykyään kukaan ei osaa/ei tarvitse ottaa vastuuta itsestään. Kaikesta voi syyttää aina jotakuta muuta.

Mäen yläpäässä on selkeät kiellot/varoitukset, eikä koko mäkeen pääse, ilman että niitä näkee. Jos kielloista huolimatta sinne puskee, ja ylipäänsä kännissä tuon mittaluokan mäkeä laskee, niin ei voi kun syyttää itseään.
 
Toinen loukkaantuneista tytöistä kertoi, että poliisit olivat käyneet illalla siellä komentamassa nuorisoa. Teinityttö kuoli elokuussa 2015 karmivassa onnettomuudessa. Siinä loukkaantui kaksi tyttöä. Toinen näistä kertoi nyt (2018) että poliisit olivat olleet paikalla komentamassa.

Sanoiko poliisit, että menkää pois täältä, tuolla on vaijeri tms? Toivottavasti tapaus selviää.
Tuo on sellaista seutua, että poliisi saa käydä aika helvetin monta kertaa päivässä siellä ojentamassa niin nuoria kuin aikuisiakin rettelöitsijöitä. Pitäisi olla itä-helsingin poliisilla 50 kertaiset resurssit, jos meinaisi jokaista pahantekijää oikeasti vahtia.
 
vierailija
Hyppyrimäki on tarkoitettu mäkihyppyyn. Jos sitä käyttää johonkin muuhun tarkoitukseen, niin siinä voi käydä ikävästi.
Tämä kase kyllä oikeudessa voitetaan. Muuten minä ja tuhat perusperttiä saa ampua kotirosvon kysymättä.... koti on kotilaisille, ei muuhun tarkoitukseen ja muuten voi käydä ikävästi. Toisaalta toivoisin moista oikeuskäytäntöä, mutta se jäänee haaveeksi. Ei saa tappaa prkl.
 
Tyypillinen esimerkki siitä, miten nykyään kukaan ei osaa/ei tarvitse ottaa vastuuta itsestään. Kaikesta voi syyttää aina jotakuta muuta.

Mäen yläpäässä on selkeät kiellot/varoitukset, eikä koko mäkeen pääse, ilman että niitä näkee. Jos kielloista huolimatta sinne puskee, ja ylipäänsä kännissä tuon mittaluokan mäkeä laskee, niin ei voi kun syyttää itseään.
Kun aikanaan ostin kototönön niin kaivon kansi oli laho.
Sillä oli syvyyttä kolmetoista rengasta, että jos joku sinne putoaa niin sieltä ei yksin kömmitä ylös.
Viiden askeleen päässä kaivosta oli bussipysäkki! Pysäkki ei ollu mun tontilla, eikä pysäkillä ollut penkkiä joten koitas arvata missä ihmiset istuskeli bussia odottaessaan. Just siinä kaivonkannen päällä. Vaikka se oli kuinka yksityisaluetta eikä siihen saa luvatta mennä ja jos menee niin oma vika.

Olisin voinu laittaa pysäkin ja kaivon väliin piikkilanka-aidan ja sata varoituskylttiä yksityisalueesta, kielletystä pääsystä ja miinakentästä mut ne olis näyttäny rumalta, eikä mitenkään olis estäny ketään putoamasta lahon kannen läpi kaivoon.

Joten mä laitoin siihen kunnon kannen ja vein vierelle kurkkupurkin tuhkakupiksi, ettei röökintumpit leviä pitkin tonttia.
Sit ei tarttenu murehtia siitä, et joku saattaa pudota kaivoon.
Unohtaa se, että kaivo on mun eikä sen päällä saa istua ilman mun lupaani. Ei se ny loppujen lopuksi mua häirinnyt yhtään jos joku siihen päälle istahti, eikä se kansi siitä kulu.
Mä voin tinkiä istumisen verran ehdottomasta omistusoikeudestani siihen kaivoon.

Loppupeleissä sille suurimmalle Herralle on ihan turha selitellä, että kaivo oli mun ja sinne pudonnut oli joku rikollinen väärällä asialla. Moinen selitys kun ei kelpaa edes maalliselle oikeudelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Sluibailija
Kun aikanaan ostin kototönön niin kaivon kansi oli laho.
Sillä oli syvyyttä kolmetoista rengasta, että jos joku sinne putoaa niin sieltä ei yksin kömmitä ylös.
Viiden askeleen päässä kaivosta oli bussipysäkki! Pysäkki ei ollu mun tontilla, eikä pysäkillä ollut penkkiä joten koitas arvata missä ihmiset istuskeli bussia odottaessaan. Just siinä kaivonkannen päällä. Vaikka se oli kuinka yksityisaluetta eikä siihen saa luvatta mennä ja jos menee niin oma vika.

Olisin voinu laittaa pysäkin ja kaivon väliin piikkilanka-aidan ja sata varoituskylttiä yksityisalueesta, kielletystä pääsystä ja miinakentästä mut ne olis näyttäny rumalta, eikä mitenkään olis estäny ketään putoamasta lahon kannen läpi kaivoon.

Joten mä laitoin siihen kunnon kannen ja vein vierelle kurkkupurkin tuhkakupiksi, ettei röökintumpit leviä pitkin tonttia.
Sit ei tarttenu murehtia siitä, et joku saattaa pudota kaivoon.
Unohtaa se, että kaivo on mun eikä sen päällä saa istua ilman mun lupaani. Ei se ny loppujen lopuksi mua häirinnyt yhtään jos joku siihen päälle istahti, eikä se kansi siitä kulu.
Mä voin tinkiä istumisen verran ehdottomasta omistusoikeudestani siihen kaivoon.

Loppupeleissä sille suurimmalle Herralle on ihan turha selitellä, että kaivo oli mun ja sinne pudonnut oli joku rikollinen väärällä asialla. Moinen selitys kun ei kelpaa edes maalliselle oikeudelle.
No hyvä ratkaisu sinun tilanteessa, mutta miten siis olisit soveltanut sitä tuohon hyppyrimäkeen?
Aidannut kolmen metrin aidalla ja piikkilangalla koko alueen? Ja palkannut vartijan ympärivuorokausisesti sinne.
Varmaan joo, jos joku olisi maksanut.
Kukahan?
 
Viimeksi muokattu:
No hyvä ratkaisu sinun tilanteessa, mutta miten siis olisit soveltanut sitä tuohon hyppyrimäkeen?
Aidannut kolmen metrin aidalla ja piikkilangalka koko alueen? Ja palkannut vartijan ympärivuorokausisesti sinne.
Varmaan joo, jos joku olisi maksanut.
Kukahan?
Ja sen jälkeen muuten satavarmasti olisi lehdet ja kaupungin kanslia täynnä valituksia siitä, kun keskelle lenkkipolkuja on vedetty aidat niin, ettei pääse kulkemaan...
 
Vastaavia tilanteitahan on viime vuosina sattunut laskettelurinteissä. Kännissä olevat nuoret ajavat mopoilla, autoilla ja mönkijöillä mäkiä ylös, ja sitten sattuu onnettomuuksia. Sitten kun nuoret makaavat halvaantuneina sairaalassa, valitetaan, että miksi rinteisiin pääsyä ei ole estetty.
 
No hyvä ratkaisu sinun tilanteessa, mutta miten siis olisit soveltanut sitä tuohon hyppyrimäkeen?
Aidannut kolmen metrin aidalla ja piikkilangalla koko alueen? Ja palkannut vartijan ympärivuorokausisesti sinne.
Varmaan joo, jos joku olisi maksanut.
Kukahan?
Neitokaisella tais mennä kommenttini pointti jostain syystä ohi?

Jos nyt hyppyrimäkeä käydää rikkomassa tai sotkemassa niin ratkaisu on sama kuin jos käydään päiväkodin pihalla kaljoittelemassa ja sotkemassa.
Tilataan vartiopalvelu.

Ei päiväkodinkaan liukumäkeen laiteta tappovaijeria estämään luvatonta liukumista.
 
  • Tykkää
Reactions: Sluibailija
Uskomattomia nuo typerät kakarat! Kun jokin asia on selvästi kielletty ja siellä käy vielä poliisitkin komentamassa pois, niin siltikään pikkupaskoilla ei mielestään ole mitään vastuuta asiasta, koska heitä ei kukaan käynyt fyysisesti raahaamassa sieltä pois. Toivottavasti pikkuteinipaskat muistavat joka päivä tappaneensa serkkunsa, koska tämä on yksinomaan heidän syynsä, eikä yhtään kenenkään muun.
 
Vastuun ottaminen itsestä ei tarkoita sitä etteikö voisi tai saisi tehdä virheitä.
Junanradalla tai moottoritiellä ei saa kävellä.
Ei niitä silti tartte miinoittaa ja sanoa, että mitäs eksyit.
Junanradalla kävely on kielletty siksi, että siellä voi mennä henki. Aina kun sinne menee kävelemään, voi henki mennä, ja jos niin käy, on siitä turha syyttää muita. Esim juna-asemilla on korkeat aidat ratojen välissä eikä askelmia radalta pois (ihan tarkoituksella nämä on tehty), ja ihan samalla tavalla nämä voi mieltää "miinoiksi", koska ne estävät junan väistämisen silloin kun joku idiootti keksii mennä junanradalle leikkimään. Eikä kyse ole mistään eksymisestä. Täysin samalla tavalla on ihan kaikki hengenvaaralliset leikit "miinoitettu", ja ainoat ratkaisut tähän on joko opettaa kakarat lukemaan ja noudattamaan ohjeita, tai valvoa heitä ympäri vuorokauden, jos ovat liian typeriä elämään maapallolla.
 
Neitokaisella tais mennä kommenttini pointti jostain syystä ohi?

Jos nyt hyppyrimäkeä käydää rikkomassa tai sotkemassa niin ratkaisu on sama kuin jos käydään päiväkodin pihalla kaljoittelemassa ja sotkemassa.
Tilataan vartiopalvelu.

Ei päiväkodinkaan liukumäkeen laiteta tappovaijeria estämään luvatonta liukumista.
:ROFLMAO: Näytä minulle se päiväkoti, jolla on varaa palkata joku vartiointipalvelu.
 
:ROFLMAO: Näytä minulle se päiväkoti, jolla on varaa palkata joku vartiointipalvelu.
En tiedä kaupunkien vartiointisopimuksista mitään mutta kyllä mulle vartija on tullut sanomaan kun erehdyin kauppareissulla huilaamaan penkillä joka kuului päiväkodille. Oli mulla tupakki palamassa mutta oluet oli kiltisti laatikossa enkä kovasti riehunut tai rikkonut paikkoja. Jos sanomisesta ei vartijaneitokaiselle makseta niin tuskin tuo tulee minulle sanomaan mitään?
 

Yhteistyössä