Tyypillinen esimerkki siitä, miten nykyään kukaan ei osaa/ei tarvitse ottaa vastuuta itsestään. Kaikesta voi syyttää aina jotakuta muuta.
Mäen yläpäässä on selkeät kiellot/varoitukset, eikä koko mäkeen pääse, ilman että niitä näkee. Jos kielloista huolimatta sinne puskee, ja ylipäänsä kännissä tuon mittaluokan mäkeä laskee, niin ei voi kun syyttää itseään.
Kun aikanaan ostin kototönön niin kaivon kansi oli laho.
Sillä oli syvyyttä kolmetoista rengasta, että jos joku sinne putoaa niin sieltä ei yksin kömmitä ylös.
Viiden askeleen päässä kaivosta oli bussipysäkki! Pysäkki ei ollu mun tontilla, eikä pysäkillä ollut penkkiä joten koitas arvata missä ihmiset istuskeli bussia odottaessaan. Just siinä kaivonkannen päällä. Vaikka se oli kuinka yksityisaluetta eikä siihen saa luvatta mennä ja jos menee niin oma vika.
Olisin voinu laittaa pysäkin ja kaivon väliin piikkilanka-aidan ja sata varoituskylttiä yksityisalueesta, kielletystä pääsystä ja miinakentästä mut ne olis näyttäny rumalta, eikä mitenkään olis estäny ketään putoamasta lahon kannen läpi kaivoon.
Joten mä laitoin siihen kunnon kannen ja vein vierelle kurkkupurkin tuhkakupiksi, ettei röökintumpit leviä pitkin tonttia.
Sit ei tarttenu murehtia siitä, et joku saattaa pudota kaivoon.
Unohtaa se, että kaivo on mun eikä sen päällä saa istua ilman mun lupaani. Ei se ny loppujen lopuksi mua häirinnyt yhtään jos joku siihen päälle istahti, eikä se kansi siitä kulu.
Mä voin tinkiä istumisen verran ehdottomasta omistusoikeudestani siihen kaivoon.
Loppupeleissä sille suurimmalle Herralle on ihan turha selitellä, että kaivo oli mun ja sinne pudonnut oli joku rikollinen väärällä asialla. Moinen selitys kun ei kelpaa edes maalliselle oikeudelle.