The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Fantzu
Mä en tajua tuota sirkat sapuskaksi-juttua. Tai siis tajuan mä silleen, että hyvä sirkka on syöty sirkka. Mutta en sitä, että niitä varta vasten kasvatetaan lisää. Hirviömäisiä, kamalia itikoita.

Ja mitä eroa sillä proteiinilla sit muka on, kun loppupeleissä niille kuitenkin syötetään samaa, halvinta rehua mitä kanoille tai possuillekin.

Kesällä voisi kuumentaa paistinpannun nuotiolla ja sit huitoa sillä hyttysiä ja popsia pannuun kärvähtäneet. Siinä ois kaksinkertainen hyöty!
En tiedä. Tuote on maidoton. Onko raejuustossa maitoa? :unsure:

Jos vertaamme esimerkiksi naudan lihaa ja kotisirkkoja, tarvitsee yhden sirkkaproteiinikilon tuottamiseen huomattavasti vähemmän resursseja kuin yhden nautaproteiinikilon. Esimerkiksi vettä sirkat tarvitsevat noin 1500 kertaa vähemmän ja hiilidioksidipäästöjä tulee noin 55 kertaa vähemmän. Oma lukunsa on tietenkin myös se, että hyönteisten viljely ei kuluta läheskään niin paljoa maapinta-alaa eikä se myöskään kuluta maaperää niin paljon kuin naudan tai soijan ja riisin viljely.

https://www.ruohonjuuri.fi/ruoka/hyonteisruoka/sirkkanakkari-cricket-cracker-180-g-griins-643005483067

En tiedä. Tuote on maidoton.

Jos vertaamme esimerkiksi naudan lihaa ja kotisirkkoja, tarvitsee yhden sirkkaproteiinikilon tuottamiseen huomattavasti vähemmän resursseja kuin yhden nautaproteiinikilon. Esimerkiksi vettä sirkat tarvitsevat noin 1500 kertaa vähemmän ja hiilidioksidipäästöjä tulee noin 55 kertaa vähemmän. Oma lukunsa on tietenkin myös se, että hyönteisten viljely ei kuluta läheskään niin paljoa maapinta-alaa eikä se myöskään kuluta maaperää niin paljon kuin naudan tai soijan ja riisin viljely.

https://www.ruohonjuuri.fi/ruoka/hyonteisruoka/sirkkanakkari-cricket-cracker-180-g-griins-643005483067
Mä tavallaan joo ymmärrän pointin, mutta en silti tajua, miksi ötököitä pitää alkaa sisätiloissa kasvattaa. Jotenkin luonnonvastaista. Kun muussa lihatuotannossa pyritään pihattoihin ja laiduntamiseen ja parsinavetat halutaan haudata historiaan niin miksi sit keksitään uusia tapoja "vangita" eläimiä lajille epätyypillisiin olosuhteisiin.

Toki silti aion maistaa!

Fantzu
Mä tavallaan joo ymmärrän pointin, mutta en silti tajua, miksi ötököitä pitää alkaa sisätiloissa kasvattaa. Jotenkin luonnonvastaista. Kun muussa lihatuotannossa pyritään pihattoihin ja laiduntamiseen ja parsinavetat halutaan haudata historiaan niin miksi sit keksitään uusia tapoja "vangita" eläimiä lajille epätyypillisiin olosuhteisiin.

Toki silti aion maistaa!
Mä maistoin sitä eilen kun tarjottiin.

• Tykkää
Reactions: 0oo0 ja Kais
Moro murut :love:
Työpäivä ja oon tehny kotitöitä & kylki kipee ja väsyttää. :unsure:
Onneksi oli ruokaa valmiina,ettei tarvinnnu tehä,masu täynnä. :p

Vähän venyttelin,jos se vähän helpottaisi tuota kyljen kipua.

• Tykkää
Reactions: Fantzu ja Elena777
Oon mie välillä kahtonut noita sirkka-kasvispihvejä ja makkaraa,mutta en viittynyt ostaa,enkä tuota sirkkanäkkäriä tai mysliä

• Tykkää
Reactions: Fantzu
YrjöPURJO?

Siis tulisikohan hyvää makkarantapaista jos tekisi makoisan mönjän ja tunkisi sitä toiselta reunalta aukaistuihin purjon suikaleisiin?
Tulee, jos mukaan ei tungeta yhtään sirkkaa eikä muutakaan öttimönkiäistä...:unsure::sick:

Miettikää nyt jotain vaaleanpunaista paksua makkaraa, jonka sisällä olis kuolleita kärpäsiä:sick::censored:

Siis hyönteismakkaraa?? Voi yhyren kerran yrjöpurjo:sick::sick:
Mä en ole ehtinyt kouluttaa sinua syömään tavallistakaan makkaraa. (Ja mitäs tekemistä makkaralla on lihan kanssa?- sanoi kauppaneuvos Paukku!)
Joten jätetään sirkkumakkarat sen jälkeen kun ensin menee jauhoista tehty HooKoon sininen.
Asia kerrallaan.
Pekoniin totuttelu alkaa vasta kun opit paistamaan kananmunat oikein.
Niih!

Fantzu
Mä en ole ehtinyt kouluttaa sinua syömään tavallistakaan makkaraa. (Ja mitäs tekemistä makkaralla on lihan kanssa?- sanoi kauppaneuvos Paukku!)
Joten jätetään sirkkumakkarat sen jälkeen kun ensin menee jauhoista tehty HooKoon sininen.
Asia kerrallaan.
Pekoniin totuttelu alkaa vasta kun opit paistamaan kananmunat oikein.
Niih!
Makkarassa pitää olla lihaa n.80%. Muuten se ei ole hyvää. :p HK menee joskus harvoin.

• Tykkää
Reactions: Kais
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä