Miten miehesi reagoi kun itket?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En itke yleensä koskaan, (olen onnekas kun ei ole itkun aiheita) mutta vastaus kysymykseen on se, että riippuu tilanteesta.

Jos olen surullinen, hän lohduttaa. Tosin viimeksi olen itkenyt riidan yhteydessä ja olin silloin käyttäytynyt itsekin todella huonosti. Tästä suuttuneena mieheni sanoi tavoilleen vastaisesti asian jota pelästyin (liittyi suhteen tilaan). Silloin itkin, eikä hän tietenkään lohduttanut.

Itse en voi sietää yhtään riitelyn yhteydessä itkemistä. Jos toinen itkee, riita loppuu minun osaltani siihen.

vierailija
Exä ei reagoinut oikein mitenkään, joskus saattoi vinoilla tai pilkata. Tai saattoi riidellessä vaan jatkaa huutamista piittaamatta itkemisestä.
Pidin empatianpuutetta aina todella pahana asiana.

vierailija
Ottaa minut sylinsä, kainaloonsa. Pyyhkii kyyneleet hellän kömpelösti pois, suutelee poskiani ja halaa tiukan lujasti. Antaa minun itkeä itkuni, pitää kiinni ja rauhoittaa. Kannattelee minua.

Kitekatti
Menee ehkä vähän hämilleen. Tahtoisi vasn ei oikein osaa lohduttaa. Yleensä suloisen kömpelö; älähän nyt, ei ole hätää.
Ei sellainen jonka kotona ei ole /ole saanut näyttää negatiivisia tunteita lainkaan, osaakkaan lohduttaa. Itku on pelottavaa ja vierasta.

vierailija
Minä itken milloin mistäkin, siis olen todellinen vetistelijä. Saatan lukea kirjaa silmät kyynelissä tai tv:n ääressä vetistellä. Tuolloin yleensä katsoo hiukan pitempään ja ottaa kainaloon. Tietää, että minulla ei ole hätää, olen vaan tällainen.
Jos oikeasti on hätä, ottaa silloinkin kainaloon ja juttelee rauhoittavasti. Silittää hellästi.

Joskus kauan sitten riitojen yhteydessä jos itkin, niin mies suuttui. Nykyään ei juuri riidellä enkä enää hänen edessä edes itke. Muistan yhen kerran lohduttaneen minua kun itkin, se oli silloin kun minun isoäitini kuoli..

vierailija
Ei huomioi asiaa.
En mä nykyään halua näyttää sille kun on oikein paha mieli. Mielummin puhun jollekin joka välittää. Kai mieskin välittää syvällä sisimmässään mutta käytös on kummaa eikä muutu kuin hetkittäin. Mutta tää on vaan 1 puoli miehestä. Muuten suht okei.

Yhteistyössä