The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
En tarkoittanut raakana, vaan kypsänä ilman luita. Tosin luukeitto voisi olla hyvä, ilman liemijauheita eikä pansuolaa missään tapauksessa.
ok, on oksentanut ennen kypsät jlihatkin, koiralla krooninen vatsakatarri ollut jo n. vuoden vanhasta mikä pysynyt kurissa ruokavaliolla, mutta nyt vanhana alkanut oirehtimaan enemmän...

Lisä suolaa ei koiran ruokaan ikinä laiteta!

Nii...edellisen koiran menetyksen jälkeen sitä vaan iskostu sellanen menetyksen pelko, että aina kun toi yks pierasee mä alan miettimään onko sillä mahollisesti kuolemaan johtavia vatsavaivoja:oops:
...ja mulla on ollut ennenkin lemmikkejä..:notworthy:
Niinpä.
Oikeastaan asiassa kuin asiassa mikä on ollut itselle tärkeä, merkityksellinen, rakas...niin kun sen menettää niin tottakai se menetyksen pelko ja kipuilu sen jälkeen jää iholle ja mieleen...ja sitä on sitten varovaisempi...

Mutta kun. Siihen pelkoon ja arkailuun ei vaan saa jäädä. Ettei se estä. Uudestaan tuntemasta. Vaikka sattuisikin.

Niinpä.
Oikeastaan asiassa kuin asiassa mikä on ollut itselle tärkeä, merkityksellinen, rakas...niin kun sen menettää niin tottakai se menetyksen pelko ja kipuilu sen jälkeen jää iholle ja mieleen...ja sitä on sitten varovaisempi...

Mutta kun. Siihen pelkoon ja arkailuun ei vaan saa jäädä. Ettei se estä. Uudestaan tuntemasta. Vaikka sattuisikin.
Niin..kun tietäs vaan miten:(

vierailija
ok, on oksentanut ennen kypsät jlihatkin, koiralla krooninen vatsakatarri ollut jo n. vuoden vanhasta mikä pysynyt kurissa ruokavaliolla, mutta nyt vanhana alkanut oirehtimaan enemmän...

Lisä suolaa ei koiran ruokaan ikinä laiteta!
En laittaisi minäkään, mut luomuvoissa, siinä mitä Lidl myy, ei ole suolaa. Lisää sitä ruokiin, se voitelee mahaa eikä ainakaan ummetusta tuu. En ole eläinlääkäri, mutta olen joutunut tilaamaan sellaisen kutulle, jonka utare oli halki, toinen pökkäsi. Ja jouduin lypsämään sen haljenneen, vaikka kuinka inhotti. Me saatiin se kuttu terveeksi, mutta eläinlääkäri sanoi heti, että hän ei sitä lypsä. Se oli valinnan paikka, vaikka pelkäsin pyörtyväni. Sitten mies pisti piikin jatkohoitoa ja ---oon kai sen kertonutin, mutta ei auttanut mikään muu kuin olla reipas, eläimen tukena. Unet meni pitkäksi aikaa eikä sieltä tallistakaan voinut olla pois kauaa. Koiraa mulla ei ole ollut, mutta vuohia oli m o n t a.

Ellulle viellä halaus.
Kohta lähettävä nukkumaan,alkaa jo väsyttämään.
Hyvää yötä ja kauniita unia.

vierailija
Nii...edellisen koiran menetyksen jälkeen sitä vaan iskostu sellanen menetyksen pelko, että aina kun toi yks pierasee mä alan miettimään onko sillä mahollisesti kuolemaan johtavia vatsavaivoja:oops:
...ja mulla on ollut ennenkin lemmikkejä..:notworthy:
On muuten ajan kysymys, milloin maissinsietokyky loppuu. Nyt ne pandaparatkin joutuvat syömään maissia:
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/ahtarin-pandoille-jokainen-paiva-on-kakkupaiva/782346/

Maltodekstriini ja askorbiinihappo on tehty koisamyrkkymaissista, mut onhan sitä lääkkeissäkin. Mahtaako ellun koiralla olla nyt sellainen lääke? Kyllä niissäkin lukee apuaineet...

On muuten ajan kysymys, milloin maissinsietokyky loppuu. Nyt ne pandaparatkin joutuvat syömään maissia:
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/ahtarin-pandoille-jokainen-paiva-on-kakkupaiva/782346/

Maltodekstriini ja askorbiinihappo on tehty koisamyrkkymaissista, mut onhan sitä lääkkeissäkin. Mahtaako ellun koiralla olla nyt sellainen lääke? Kyllä niissäkin lukee apuaineet...
nyt ei pysty eikä kykene...

vierailija
Mun koiraa ei ole käytetty koe eläimenä...eikä sillä ole uloste tai pissipussia...eikä se syö guargumia...
Se kertoikin karrageenista, mitä näköjään oli monessa koirien valmisruuissa, jopa luomussa.

Maltodekstriini ja askorbiinihappo tehdään maissista, joka tuottaa itse sen koieamyrkyn, joten ei sellaista kannata kenenkään syödä, ei sitä tarvikaan kestää. Täällä siitä videoita ym enemmän, ei tarvi selitellä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä