Puolison peliriippuvuus

• Viestiketjun aloittaja Rajaton88
  • Ensimmäinen viesti
Rajaton88
Löytyisikö täältä vertaistukea ihmisiltä joiden puoliso on/oli peliriippuvainen?

Kaikki alkoi viime viikolla kun rupesin laskemaan raha-asioita ja totesin että elämiseen ei voi mennä mitenkään niin paljon kun mies antoi olettaa.
Ensin paljastui että oli ottanut vippejä "elämiseen ja siihen että minulla olisi kaikkea(ei ostanut edes jouluksi mitään)"
Seuraavaksi kyselin anopilta saatujen rahojen perään jolloin sanoi makselleen velkoja (oli pelannut rahat)ja nyt selvisi että palkasta mennyt joka kuukausi yli 500e pelaamiseen eli kaikki kun laskee yhteen tulee summaksi vajaa 20 000e.

Olisin varmaan muuten pakannut jo kamari mutta meillä on 1kk ikäinen tyttö joten se hankaloittaa asiaa.
Miten te olette toimineet kun asia on paljastunut?
Olenko paskapää ämmä jos vaadin miestä näyttämään tiliotteet?

vierailija
Mitä tiliotteiden näyttäminen auttaa? Näet vain summia, jotka menetetty peleihin. Niitä ei takaisin saa, eikä edesauta tulevaisuutta. Miehesi joko ymmärtää ongelman, ei myönnä tai ei näe siinä ongelmaa.
Ota asia esille, vaadi muutosta tietyllä aikataululla ja pelailun lopettamista. Pelisivustojen jäädyttäminen ja lopettaminen sinun valvonnassa. Tarvittaessa yhteys peliongelmaisten auttavaan puhelimeen.

Älä ole syyttäjä, jos haluat jatkaa elämää miehesi kanssa. Ole tukena, mutta varma ja päättäväinen puhuessa ongelman ratkaisemisessa. Ota halutessasi päätäntävalta raha-asioiden hoidossa pankkitunnuksia ja kortteja myöden.

Peliriippuvuus ei tunne silloin tällöin vähän pelaamista. Pelaaminen on lopetettava kokonaan.

Näin meillä toimittiin minun ongelman kanssa, mitä en salannut puolisoltani. Näin tehtiin minun pyynnöstäni ja elämä jatkuu yhdessä edelleen.

vierailija
Mitä tiliotteiden näyttäminen auttaa? Näet vain summia, jotka menetetty peleihin. Niitä ei takaisin saa, eikä edesauta tulevaisuutta. Miehesi joko ymmärtää ongelman, ei myönnä tai ei näe siinä ongelmaa.
Ota asia esille, vaadi muutosta tietyllä aikataululla ja pelailun lopettamista. Pelisivustojen jäädyttäminen ja lopettaminen sinun valvonnassa. Tarvittaessa yhteys peliongelmaisten auttavaan puhelimeen.

Älä ole syyttäjä, jos haluat jatkaa elämää miehesi kanssa. Ole tukena, mutta varma ja päättäväinen puhuessa ongelman ratkaisemisessa. Ota halutessasi päätäntävalta raha-asioiden hoidossa pankkitunnuksia ja kortteja myöden.

Peliriippuvuus ei tunne silloin tällöin vähän pelaamista. Pelaaminen on lopetettava kokonaan.

Näin meillä toimittiin minun ongelman kanssa, mitä en salannut puolisoltani. Näin tehtiin minun pyynnöstäni ja elämä jatkuu yhdessä edelleen.
Lähinnä saisin käsityksen millaisista summista on kyse.Nyt tuo selvisikin kun tein sen mitä en ikinä uskonut tekeväni ja kävin kurkkaamassa miehen sähköpostin ja tuo summa melkein tuplaantui.
Tilit sulki eilen mutta huomasin siinä samalla että on aukaissut taas uuden ja väitti tuossa että ei muista salasanaa niin ei saa tiliä suljettua.
Haluaisin tukea mutta pelko siitä että kohta tulee taas lisää jotain mitä mies salaa.
Ehdotin miehelle että rahat siirretään minun tilille joka kk ja annan hänelle minun toisen tilin pankkikortin jossa pidän max 50e hätätilanteita varten mutta tähän ei suostunut.
Luottamus on aikalailla nollassa.

vierailija
oman puolisoni peliriippuvuus paljastui n.2 vuotta sitten. Oli pelannut mm.asuntoa varten säästetyt rahat. Tuolloin vaadin nähdä kaikki lainat ja tiliotteet jolloin puolison kertoma kaunisteltu tarina paljastui. 10 000 laina kolminkertastui. Tuolloin olisi pitäny häipyä, sai apua, eli rahaa, pariterapiaa ja terapiaa peliriippuvuutta varten. Saatiin asiat kuntoon ja puoliso pääsi pelaamisesta. Tulin raskaaksi pitkän yrittämisen jälkeen ja tulevaisuus näytti ihanalta. Nyt lapsemme on 4kk ja eilen mieheni jäi kiinni uudestaan pelaamisesta. Velkaa omakotitalon verran. On pahoillaan ja niin syvässä suossa etten tiedä mitä tehdä. Osa minusta haluaa häipyä ja osa minusta ei halua suostua antamaan lapselle rikkinäistä kotia. Hän itse pyytää apua, ei halua enää pelata. Pelkään vain että on jo liian myöhäistä. En tiedä mitä tehdä :(

vierailija
oman puolisoni peliriippuvuus paljastui n.2 vuotta sitten. Oli pelannut mm.asuntoa varten säästetyt rahat. Tuolloin vaadin nähdä kaikki lainat ja tiliotteet jolloin puolison kertoma kaunisteltu tarina paljastui. 10 000 laina kolminkertastui. Tuolloin olisi pitäny häipyä, sai apua, eli rahaa, pariterapiaa ja terapiaa peliriippuvuutta varten. Saatiin asiat kuntoon ja puoliso pääsi pelaamisesta. Tulin raskaaksi pitkän yrittämisen jälkeen ja tulevaisuus näytti ihanalta. Nyt lapsemme on 4kk ja eilen mieheni jäi kiinni uudestaan pelaamisesta. Velkaa omakotitalon verran. On pahoillaan ja niin syvässä suossa etten tiedä mitä tehdä. Osa minusta haluaa häipyä ja osa minusta ei halua suostua antamaan lapselle rikkinäistä kotia. Hän itse pyytää apua, ei halua enää pelata. Pelkään vain että on jo liian myöhäistä. En tiedä mitä tehdä :(
Oli siis pelaamatta yli vuoden ja vanha velka oli lähes maksettu.. aikaisemmin otin häneltö pankkitunnukset ja kortit, hänen ehdotuksestaan. Nyt en vaan tiedä haluanko holhota puolisoani lapsemme lisäksi.

Mun mies oli peliriippuvainen kauan sitte, saattoi voittaa isoja summia mutta ne pistettii samantien takaisin. Onneksi mies ymmärsi lopettaa ajoissa eikä enää pistä rahaa peleihin, ainakaan mun tietääkseni :)
Tsemppiä, toivottavasti tulee järkiinsä

vierailija
meillä on nyt päädytty kunnon katkaisuhoitoon. Puoliso itse sitä toivoo ja ymmärtää tarvitsevansa apua, joka taas vastaa omaan kysymykseeni jaksanko holhota lasta että puolisoa. Aion tukea häntä ja selviämme tästä parina. Tsemppiä myös rajaton88, kirjoittele tänne tai peluuri.fi mikäli kaipaat tukea.

vierailija
Pari kk meni nyt ihan hyvin ilman mitään pelaamista mutta nyt on taas semmoinen olo että jotain salataan ja kun laskeskelin menoja niin ei mene taas yks yhteen vaan rahaa tuntuu häviävän mystisesti :(
Ap

Yhteistyössä