No katsotaanpa.
1. Ei osu. Olen ihan normaali nörtti, jolla ei ole hirveästi kontakteja. Kontaktit ovat introvertille työläitä, joten ihan minimillä mennään. En tykkää valehtelusta yhtään, joten en edes yritä väittää, että minulla olisi suhteita mihinkään.
2. Ei osu. Ihan normaali nörtti olen, ja kuka tahansa normaaliälyinen ihminen pystyy ihan samaan. Se onkin arvoitus, miksi tässäkin ketjussa niin kovin moni väittää, ettei pysty. Aivan varmasti kuka tahansa saa töitä, jos vain viitsii yrittää, sitähän olen tässä kaiken aikaa sanonut. Minäkin saan töitä, joten kyllä siihen pystyvät kaikki muutkin normaalit työkykyiset ihmiset, koska en ole mitenkään erityinen. Joko tuli selväksi, etten ole muita parempi ulkonäöltä, taidoilta, jne?
3. Ei osu. Kaikkihan tällä maapallolla ovat ainutlaatuisia tasan yhtä paljon, en minä ole siinäkään suhteessa yhtään erilainen kuin muutkaan.
4. Introverttina en tykkää huomiosta, ja yleensä olen mieluummin taka-alalla, joten ei osu tämäkään. Inhoan esiintymistä.
5. En odota erityistä palvelua, vaan jos minulta tippuu roska maahan, kerään sen ihan itse. Jos lapseni sotkee ravintolassa pöytää tai lattiaa, siivoan senkin itse niin hyvin kuin onnistun, enkä jätä sitä henkilökunnan työksi. Sotkeminen on epäkohteliasta muita ihmisiä kohtaan.
6. Ei osu. En "käytä" muita ihmisiä mihinkään. Tarjoudun aina auttamaan muita, mutta pyydän itse apua erittäin harvoin. Introvertti ei jaksa hirveästi kontakteja.
7. Ei minulla ole ongelmaa hyväksyä muiden tunteita tai arvojärjestystä tai valintoja. Kaikilla on oikeus päättää kaikesta näistä itse, kuten minullakin, ja kaikki meistä kantavat seuraukset omista valinnoistaan. Jos oma arvojärjestys sattuu olemaan huono, niin sitten siitä tulee ikävät seuraukset. Elämä on. Siitä on useita suomalaisia sanontojakin; niin makaa kuin petaa, ja tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Kaikki saavat tehdä juuri niin monta hyvää ja huonoa valintaa kuin heidän tekee mieli.
8. En ole kateellinen kenellekään. En jaksaisi sellaista. Oma prismaperhe-elämäni on jo ihan täydellistä sellaisenaan.
9. En arvota ihmisiä parempiarvoisiin tai vähempiarvoisiin, vaan kaikki ovat samanarvoisia. Moni auktoriteettiuskovainen ei kestä ollenkaan tällaista ajatusta, että kaikki ovat tasa-arvoisia. En ole voittamaton, en pysty kaikkeen (esim. aamulla ajoissa herääminen on monesti asia, johon en kykene), en tiedä kaikkea (juuri piti taas edelliselle esimiehelle sanoa, että en osaa kaikkea, mitä hänen tyrkyttämässä työssään tarvitaan, mutta hän oli varma ettei se haittaa yhtään, kun pohja on niin varma), noudatan lakia huomattavankin tarkasti, esim. en edes kävele punaisia päin, eli en ole lain yläpuolella millään tavalla, ja kaikkialla läsnä? Hah, hyvä kun olen läsnä sielläkään, missä sillä hetkellä olen.
Ja kuten jo kommentoin, kaikki ihmiset ovat saman arvoisia, ei ole mitään alempiarvoisia ihmisiä. Eli eipä osu tämäkään.
0/9.